Richard Askham terug naar UK

Ik krijg net een e-mail van Richard dat ie met een paar weken terug gaat naar de UK. Een aanwinst voor Engeland, maar jammer voor ons, want er waren genoeg leden op het forum die vintage klokjes bij hem lieten servicen. Waar moeten we nu naar toe? Verzending naar de UK zal wel in de papieren lopen.

mwaaah

Pakketpost binnen Nederland: 6,75 (tot 10kg)
Pakketpost binnen Europa: 6.16 (tot 500 gram)

:slight_smile:

robbie409 Schreef:

mwaaah

:)-D Dat geeft de burger moed!

Arjen Schreef:

robbie409 Schreef:

mwaaah

Ik zou het wel even extra verzekeren. Of is iedereen mijn gestolen pakje van 650 euro vergeten? Royal Mail staat niet bekend om haar integriteit. Dit heb ik zelf ondevonden en wordt ook beaamt door Engelse handelaren.

Nooit problemen gehad met royal mail, bij twijfel of/en kostbare/waardevolle zendingen gewoon deze optie nemen is inclusief verzekering en track&trace

dreski Schreef:

Arjen Schreef:

robbie409 Schreef:

mwaaah

Ik zou het wel even extra verzekeren. Of is
iedereen mijn gestolen pakje van 650 euro
vergeten? Royal Mail staat niet bekend om haar
integriteit. Dit heb ik zelf ondevonden en wordt
ook beaamt door Engelse handelaren.

Aangetekend dan, € 7,75

Aangetekend wil niets zeggen. Ook dan raakt het zoekt. Bij verzekeren krijg je je geld weer maar als je naar lang zoeken ein-de-lijk die bewuste vintage hebt gevonden zal dat geld een schrale troost zijn.

kijk even hier: http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven-en-kaarten/naar-het-buitenland/aangetekend/ en klik ook even op het tabblad ‘sealbag’

Menno

Moest er ook aan denken. Enneh, aangetekend buitenland…

“En mocht de zending onderweg beschadigen of kwijt raken? Dan krijgt u een schadevergoeding van €50.” :frowning: Bent gewaarschuwd.

Beste optie voor dit soort zaken zoals ook al eerder heb aangegeven “pakketten internationaal plus”, 100% verzekerd en track & trace (bij aangetekend max 50 euro en geen track & trace)

voor 5 euro meer in vergelijking tot aangetekend ga ik geen risico’s lopen

Best aardig. Wel rekening houden dat verzekerde bedrag is tot 500 euro binnen EU. En waarschijnlijk ook sealbag nodig voor horloges.

robbie409 Schreef:

Aangetekend dan, € 7,75

Had ik ook gedaan. 50 eruo vergoeding als het misgaat.

marnix_moed Schreef:

Best aardig. Wel rekening houden dat verzekerde
bedrag is tot 500 euro binnen EU. En
waarschijnlijk ook sealbag nodig voor horloges.

Laatst vertelde men mij bij het postkantoor dat het verzekerde bedrag voor internationaal plus verzenden 150 euro is geworden. Ik heb daar nog over gesproken en verteld dat de TNT site 500 aangeeft. Volgens de medewerker klopte dit niet. Het is echt een maloten organisatie.

Maar goed… Best een gemis, dat RA ons land verlaat. Ik ga onder geen beding dure horloges naar het buitenland sturen voor reparatie. Vind het altijd zo’n gestress of het uiteindelijk aankomt. Nooit slechte ervaringen gehad hoor, maar ben zo wantrouwig als de pest.

Thanks Rich voor bewezen diensten, veel geluk in de UK!

Er zijn genoeg goede horlogemakers in NL hoor. En wat verzending van horloges betreft: ‘De post’ neemt vrolijk pakketjes aan van ons en verzekeren is geen probleem. Als echter iets uit de categorie ‘sieraden’ verdwijnt: wordt niets vergoed. Lees de kleine lettertjes maar na, is niet gedekt. Enige nut van verzekeren is dat deze pakketjes met een andere stroom verzonden worden en ‘beter’ behandeld worden. De kans dat iets mis gaat verklein je dus iets, maar reken niet op vergoeding.

Teun111Kwiebes2 Schreef:

Er zijn genoeg goede horlogemakers in NL hoor. En
wat verzending van horloges betreft: ‘De post’
neemt vrolijk pakketjes aan van ons en verzekeren
is geen probleem. Als echter iets uit de categorie
’sieraden’ verdwijnt: wordt niets vergoed. Lees de
kleine lettertjes maar na, is niet gedekt. Enige
nut van verzekeren is dat deze pakketjes met een
andere stroom verzonden worden en 'beter’
behandeld worden. De kans dat iets mis gaat
verklein je dus iets, maar reken niet op
vergoeding.

Dat klopt niet helemaal wat je schrijft.
Als je het op deze manier doet:

Met een sealbag/aangetekend/verzekerd ben je tot 5500 euro verzekerd.

Ja, maar helaas niet naar de UK…

Indien onverhoopt toch nodig: weet iemand zijn nieuwe adres in de UK?

Bijvoorbaat dank,

Henk

Die vraag kun je het best hem zelf stellen:
http://thewatchspotblog.com/

Ik heb de berichten van iedereen nog eens doorgelezen, en weet nu wat de mogelijkheden zijn (verzekerd versturen, etc.). Of ik dat ook zou doen met m’n vintage horloge weet ik niet. Ze zijn niet zo heel veel waard, en als ie kwijt raakt krijg je misschien wel je geld terug, maar is je klokje wel foetsie.

Ik koop en verkoop mijn horloges voornamelijk in en naar het VK. Het gaat altijd goed, inclusief sealbag en verzekeren. Geen centje pijn. Soms is het pakketje in twee dagen in huis, soms duurt het wel meer dan een week.

Menno