Richard heeft weer prachtig gedaan! Dugena!

Een paar weken heb ik via Mp. een Dugena Chrono gekocht. Niet te duur, wel een aparte klok. Maar wel toe aan een servicebeurt. En wie kan dat beter dan Richard?
Er was nogal wat onverwacht werk aan: toen Richard het glas loshaalde, bleken er kleine barstjes in te zitten. Eerst zonk hem de moed in de schoenen, omdat het een bijzonder gevormd glas bleek te zijn: de rand en de bezel houden elkaar geklemd. Maar, wat bleek: Richard kon nog zo’n glaasje krijgen bij een van zijn bronnen. En niet erg duur ook!
Verder natuurlijk het bekende reinigen (de chrono wilde zelfs niet op de 0-stand omdat het binnen behoorlijk vuil was) en ook de wijzers, wijzerplaat en markers kregen de nodige aandacht.

Richard houdt 'm nog een paar dagen om er voor te zorgen dat 'ie ook helemaal perfect loopt. En dan gaat 'ie naar… mijn vrouw.

Menno

Een foto van voor en na.

VOOR

NA:

Wat een verandering(tu)

Wauw! Dat heeft ie mooi gedaan!

Maar geef toe, 't is toch eigenlijk geen gezicht een heren horloge om een dames pols :wink:

groet,
Niels

Zeer mooi geworden (tu)

Mvg.

Niels1974 Schreef:

Wauw! Dat heeft ie mooi gedaan!

Maar geef toe, 't is toch eigenlijk geen gezicht
een heren horloge om een dames pols :wink:

groet,
Niels

Ja, ze weet wat ze spaart; ze heeft al een Aquastar met dezelfde kast… idd. Mijn vrouw verzamelt ook horloges (mn. Oris-modellen)

Menno

Echt een prachtig horloge en een hele mooie bijpassende band.
Hoe groot is ie eigenlijk ?
(Als je vrouw hem moe is mag ze me altijd PB en.;))

WVE Schreef:

Echt een prachtig horloge en een hele mooie
bijpassende band.
Hoe groot is ie eigenlijk ?
(Als je vrouw hem moe is mag ze me altijd PB
en.;))

Nou, als ze 'm niet meer wil dragen neem ik 'm zelf snel weer terug. De band is van Alistair Gibbons van ATG Vintage Watches in GB. Ik weet niet of hij deze band nog heeft. Hij had ze oorspronkelijk voor zijn Heuers.

Het horloge is 39mm breed (zonder kroon)

Menno

Gaaf ding, wat voor uurwerkje zit er in eigenlijk ??

Mooi geworden hoor(tu) Ik ben een beetje jaloers:D

Hent Schreef:

Gaaf ding, wat voor uurwerkje zit er in eigenlijk
??

Plaats ik nog een foto van!

Menno

als ik zoiets zie liggen durf ik het nooit te kopen… maar als ik dit zo zie… goed gelukt deze opknapper!

Soms stuur ik Richard een mailtje voordat ik ga bieden om zijn mening te vragen over de haalbaarheid: Valjoux? Exotisch uurwerk? Verkrijgbaarheid van onderdelen? Enz. Hij heeft me meerdere keren verteld dat ik het maar niet moest doen, omdat de hoeveelheid werk (arbeidsloon) nooit op zou wegen tegen de uiteindelijke waarde of fraaiheid.

Als gevolg hiervan heb ik het bieden op een Seiko Chrono (die doet hij niet meer) en een Lemania maar niet gedaan. Andersom heb ik ook wel eens geboden op een horloge waarvan de verkoper in GB verkondigde (en aantoonde) dat het bij Richard was geweest. Voor mijn een hele grote plus!

In het geval van de Dugena heb ik gewoon geluk gehad: de verkoper en ik werden het eens over een heel schappelijke prijs en Richard heeft kans gezien om er wat moois van te maken!

Menno

Hent Schreef:

Gaaf ding, wat voor uurwerkje zit er in eigenlijk
??

Een good-old Valjoux 7733. Meestal zijn ze vanaf de plaat te herkennen aan de twee kleine wijzertjes. De linker de sec.wijzer, de rechter met een 30 of 45 min. index. Als er een datumaanduiding op de wijzerplaat te zien is, is het meestal een Valjoux 7734. (Als ik me vergis, wil een medeforummer ongetwijfeld e.e.a. aanvullen, verbeteren).

Menno

Hierbij een foto van het binnenwerk.

Goed om te zien dat ze het uurwerkje niet opgeleukt hebben. Word het nog meer een tool horloge… Bedankt voor de update…