Vind hem erg mooi maar twijfel…
Vrij onbekend merk. Komt vanuit een kickstarterproject. Heeft een seiko nh35a onder de kap.
Misschien gek maar vindt de naam bijzonder irritant klinken
Ben erg benieuwd naar jullie mening
Vind hem erg mooi maar twijfel…
Vrij onbekend merk. Komt vanuit een kickstarterproject. Heeft een seiko nh35a onder de kap.
Misschien gek maar vindt de naam bijzonder irritant klinken
Ben erg benieuwd naar jullie mening
Verschillende youtube kanalen zijn enthusiast (just one more watch noemt hem de beste allrounder onder 300 geloof ik, TGV van de Urban Gentry is ook positief). Het plaatje dat jij laat zien was begin van het jaar voor 199 verkrijgbaar.
Zelf ben ik een beetje aan het wachten tot de blauwe zonder datum wat gunstiger geprijst is (was vorig jaar 239 een tijdje, maar toen was ik te laat). Komt ook nog 30 verzendkosten bij. Maar misschien laat ik hem sowieso wel liggen. Heb inmiddels genoeg blauwe microbrands van rond de 300/400 dollar. Erg blij met mijn kobalt Zelos Swordfish en binnenkort komt de Navy Lorier Neptune er ook aan (als het goed is).
Helemaal niet gek, ik ben het met je eens.
Eens over de naam. Ik associeer dit soort namen meer met onbekende “fashion”-merken dan horlogemakers. Meer iets dat op een boxershort hoort te staan zeg maar.
Ik vind hem mooi. Retro/vintage horloges vind ik heel tof. Maar van dit soort ontwerp jaren 50/60 duiker zijn er wel al behoorlijk wat. En vaak zijn het wat meer uitgesproken en interessante modellen. Voor zo een redelijk tam ontwerp is dan eigenlijk geen kickstarter meer nodig.
Alternatieven variëren van de Blancpain Fifthy Fathoms tot aan de Rado Captain Cook, Zodiac Sea Wolf, Maen Hudson of andere kickstarter horloges zoals de Méraud Bonaire. Natuurlijk zijn ze allemaal een beetje anders, maar qua sfeer en periode komt er wel veel overeen. Het mist net even iets extra’s in mijn ogen.
Ja…naam gaat toch in dit geval doorslag geven ben ik bang. Je hebt gelijk dat er keuzes zat zijn maar vond deze ook vwb prijs en kwaliteit erg aardig.