Vandaag deze Ricoh gekregen en na het even te hebben bewogen liep het gelijk. Alleen ik heb geen idee van de leeftijd of iets. Wie kan mij iets meer vertellen over de leeftijd van deze Ricoh en het uurwerkje wat erin zit?
En hoe kan ik de datum goed zetten? Gaat dat via de knop op twee uur?
Achter op de kast las ik nog het serienummer 061847, wat na verder onderzoek met Google duidt op een Ricoh 30 series, caliber 61 (medio 1970) en een zeer veel gebruikt automatisch uurwerk.
Nu nog op zoek naar een handleiding of iets, en zien te achterhalen of de band origineel bij dit horloge hoort.
De band lijkt.me niet origineel. Allereerst komt de goudkleur niet overeen met de kleur van de bezel. Ik heb meerdere Ricoh horloges gehad en bij 2 met metalen band stond de naam Ricoh op de clasp. Ik denk dat dit een generieke band is, geen originele Ricoh.
Ik had idd hetzelfde idee, ook omdat er niets op de sluiting staat en de goudkleur wel heel afwijkend is. Ik denk dat de originele band is overleden en toen deze erop gezet is. Zal hem straks eens op een mooie struisvogel zetten die ik nog heb liggen.