Ricoh day-date automatic 70-80er jaren?

Goedendag,

Ik heb dit horloge uit de erfenis van mijn vader en ben eigenlijk wel benieuwd naar type en leeftijd ervan. Ik gok dat hij deze een keer tijdens een vakantie op Gran Canaria heeft gekocht rond 1975. Ik heb hem vandaag sinds jaren in de kast gelegen te hebben gisteren weer eens opgewonden en draag hem nu. Het blijkt na een dag dat hij wonderlijk goed op tijd loopt, dus de olie is nog niet opgedroogd.

Wie weet er meer over deze of heeft dezelfde?

7 likes

De Urban Gentry heeft hier een tijdje geleden een video over gemaakt:

3 likes

Ah leuk! Thnx!!

edit; bekeken inmiddels. Vanaf 12:20 over de Ricoh. Leuk!

2 likes

Uuuhm, denk het niet. Servicen voordat je meer schade aanricht

4 likes

Goed plan

Wellicht heb je gelijk, maar dat kon de waarde van het horloge wel eens ruim overtreffen. En de emotionele waarde is onafhankelijk van het wel of niet lopen. Daarom kies ik ervoor het horloge geheel origineel te laten zoals het nu is, en zolang die het doet, doet ie het.

2 likes

Economische waarde of emotionele waarde? De laatste is schier onbetaalbaar. Als je hem weinig draagt dan kan je wellicht nog even. Dit is een relatief eenvoudig uurwerk wat je de kop niet kost…

3 likes

Mijn dochter heeft interesse, dus daar zal deze wel heen gaan. En aangezien zij meerdere horloges heeft zal de draagtijd wel beperkt zijn.

1 like

Het goud ziet er echt nog goed uit! Zeker een mooi klokje. Je kunt alles vinden over het uurwerk via deze link: Ricoh’s Automatic Watch Movements | Watch movements – A passion.

Ik zou hem wel laten servicen voordat er iets breekt. Onderdelen voor een 040121 zijn heel lastig te krijgen in goede staat. Ik heb maanden moeten zoeken voor een donor uurwerk om de mijne te fixen. Laten doen bij Dirk Oskam voor nog geen 85 euro en loopt weer als een zonnetje.

Veel draagplezier en groetjes van zijn broer!

3 likes

Welkom bij de club! Ik heb er twee, deze en een gouden die nog uit elkaar ligt in afwachting van een nieuwe veer. Mooie, prima horloges. Loont wel de moeite om hem te laten servicen. En vraag dan meteen even wat voor glaasje erin moet want dat kan ik echt nergens vinden.

2 likes