Ricoh , witschi manuals etc..

Hi ik zoek manuals van de volgende apparaten

Als iemand iets heeft , graag !!!

Alvast bedankt !

2 likes

Cool spul man! Heb je niks aan, maar wel even gemeld. :smile:

Daar staat voor een mooi kapitaal aan spullen. Ook de microfoons voor allebei de elektrische testers nog? De derde platte witschi heeft ze al “aan boord”
Maak ff apart foto’s van de voor panelen en van de bovenkant van de witschi.
Ik denk dat de meter met de Nederlandse tekst is om b.v. te meten hoeveel stroom een uurwerk gebruikt. Als ie te veel gebruikt is er b.v. te veel weerstand in het mechanische deel.
Er komen vast nog meer mensen die iets weten, ik heb even wat minder tijd, moet dit weekend werken.

Net dit gevonden. Leuk tijdschrift met een bespreking van die Witschi. (Iets hoger type maar voor het idee, en nuttige info)

Merendeel weet ik wel… kopie van manuals voor de verzameling zou heeeel mooi zijn.

De witschi deed niks… bleek… de voeding schakelaar te zijn … die uit elkaar en schoongemaakt en er kwam licht… alle ic’s zitten op voetjes , die even opnieuw gezet… voeding transistortje koelde niet dus na een paar minuten liep hij vast… nu netjes met pasta en top… wellicht nog de elcotjes een keer vervangen…
Temp geregelde timer werkt … netjes in zn isolatie nog

De ricoh voeding qua hz en timing geen idee … pulsen om een quarz motortje aan te sturen ?

De mic zit bij de ricoh quartz timer , hij meet nog niet echt consistent… denk ook de schakelaars eens reinigen…

2 likes

Hey die spullen komen me bekend voor :grin:

De “ uurwerkmeter” op de eerste foto is gebouwd door de leerlingen van de Vakschool Schoonhoven.

De leraar Ing. Rob v/d Berg heeft dit in de 80e jaren uitgedacht en heeft de 5 testen op een rij net zoals de Zwitsers het voorschreven. Fijne tester die Ă­k zelf ook nog heb gebouwd.