Ricoh

Ik heb nog geen ervaring met Ricoh. Ik heb hier in mijn woonplaats Spijkenisse een horlogemaker die er veel van verkoopt. Het is japans en ze hadden vroeger printers enz. Nou dat was mijn kennis!
Ik dacht aan gents model. Wat zijn the do and don’t’s.
Moet ik überhaupt een ricoh horloge kopen?

3 likes

Ricoh MC3000 ! top printer!

wij hebben er een op kantoor, echt een aanrader :smiley:

2 likes

Ik heb er eentje gehad erg leuke kleurige horloges

Ik vind ze tof, denk dat de kwaliteit wel prima is

Zeker de daydate modellen

:stuck_out_tongue_winking_eye:Horloge

Vroeger een geduchte concurrent voor Seiko en Citizen. Tegenwoordig zou ik het niet weten.

1 like

Op deze website is veel te vinden over Ricoh.

3 likes

ik heb tijden gefotografeerd met een ricoh 35 mm kleinbeeldcamera. Prima ding, niks mis mee. Compact, gemakkelijke bediening, maakte kwalitatief goede foto’s.

@PaulusB, jij weet hier mogelijk wat meer van?

Ik heb een oude Ricoh quartz. Gekocht begin 80’er jaren geloof ik; het serienummer kan ik niet zo snel terugvoeren naar een fabricagedatum. Loopt nog steeds, dus kwalitatief was het wel OK.

4 likes

Ik ken alleen het vintage Ricoh; kwalitatief erg goed, de meeste modellen wat over-the-top-seventies, maar er zitten ook pareltjes tussen. Een paar van mij;

5 likes

Ik heb een zeer groot zwak voor Ricoh. Raar genoeg nog niet 1 in de collectie maar dat is work in progress. Wat maakt Ricoh zo leuk?
In de jaren 70 en 80 heeft Ricoh, toen al groot met electronica en optica, geprobeerd de horlogemarkt te veroveren.
Ricoh was zelfs de nummer vier Japanse fabrikant van zelfontwikkelde mechanische uurwerken, na Seiko, Citizen en Orient. Omdat zij in competitie waren met de gevestigde japanse orde was het design imho net iets gedurfder, waren de gebruikte materialen hoogwaardig en de afwerking en kwaliteit hoog.