riesbiem

Vandaag heb ik de Speedmaster die ik vorige maand van Riesbiem had overgenomen weer aan hem terug verkocht. Met de aanschaf van de Submariner 114060 het afgelopen weekend was er geen ruimte meer over voor een tweede iconisch horloge. Aangezien Ries bij mij had aangegeven dat hij al snel spijt had gekregen van de verkoop aan mij, heb ik hem van het weekend benaderd of hij misschien nog interesse had om hem terug te kopen. Vandaag hebben wij elkaar getroffen en tijdens een leuk gesprek heeft de Speedmaster moonwatch zijn weg weer gevonden naar de vorige eigenaar. Alles is correct en volgens afspraak verlopen.

1 like

@riesbiem Gister horloge overgenomen onder het genot van een ouderwets kopje koffie en alles zeer correct en prettig verlopen. Bedankt Ries!

1 like

Prettig zaken doen met riesbiem. Goede communicatie en zending netjes verpakt en snel geleverd. Thx @riesbiem

1 like

Prettige deal kunnen sluiten met Ries. Bedankt en tot de volgende keer! :thumbsup:

1 like

Wederom prettig zaken gedaan met @riesbiem
Was gezellig tot de volgende keer👍

1 like

Ries @riesbiem heeft van mij een Timex overgenomen.
Prima communicatie en snelle betaling.
Bedankt Ries.

1 like

Helaas moet ik een negatieve update geven op mijn review van 5 dagen geleden. Tot en met de betaling verliep alles zoals het hoort.

Na ontvangst van de Timex meldde @riesbiem dat de wijzerplaat niet recht in de kast zou zitten. Dat is voor meerdere uitleg vatbaar, dus heb ik toelichting gevraagd. Ries gaf aan dat de wijzerplaat verdraaid zat. De 12 zat op de plek van 2 over 12.
Op de foto’s was dit niet goed te beoordelen en ik ging ervan uit dat dit zo was. Vervolgens hoeft een koper niet de dupe te worden van een gebrek dat bij aankoop niet bekend is. Ik heb Ries dan ook voorgesteld de koop ongedaan te maken en ik heb hem het aankoopbedrag plus terugzendkosten vergoed.

Na enkele dagen heb ik het horloge weer terugontvangen met een extra bandje dat Ries erbij had gedaan.

Een eerste blik gaf mij geen bevestiging van Ries zijn stelling dat de wijzerplaat 2 minuten verdraaid zou zitten. 2 Minuten is gelijk aan 12 graden, en zou je naar mijn mening direct kunnen zien.

Ik heb vervolgens met een transparante lineaal onder een loupe het precieze midden tussen de lugs bepaald, en daar staat de index van de 12. Ook aan de onderzijde heb ik dit herhaald met (uiteraard?) hetzelfde resultaat. Ter bevestiging heb ik op onder- en bovenzijde een meting met een schuifmaat onder de loupe gedaan. Daarbij meet ik aan beide zijden van de indexen op de 12 en de 6 eenzelfde afstand tot de lugs.
Daarmee heb ik feitelijk vastgesteld dat de wijzerplaat niet verdraaid zit.

Vervolgens heb ik Ries -op een uiterst nette manier- van deze bevindingen op de hoogte gesteld, en aangegeven dat de annulering op onjuiste gronden is gebeurd. En heb ik hem voorgesteld dat hij het aankoopbedrag plus verzendkosten aan mij over mocht maken. Er is immers niets mis met de plaatsing van de wijzerplaat. Ik zou dan het horloge weer aan hem toezenden.

Ries gaf toen aan dat hij èn zijn vrouw allebei hebben gezien dat de wijzerplaat verdraaid zou zitten, en niet akkoord te gaan met mijn voorstel. Met de toevoeging dat hij jarenlang ervaring had als kwaliteitscontroleur en zeer getrainde ogen had. Aan mijn metingen ging hij gewoon voorbij. Wel bood hij nog aan de verzendkosten te willen vergoeden.

Ik vind het erg jammer dat dit op ons mooie forum zo moet lopen. Natuurlijk kan iemand menen iets te zien, maar als dat feitelijk en meetbaar onjuist is dan kun je niet op die grond een koop weer ontbinden.

Voor mij blijft het dan ook speculeren wat nu de achtergrond hiervan is. Te snelle impuls aankoop waar je dan op zo’n manier vanaf wilt? Laten we ons goed realiseren dat het kopen via het forum niet hetzelfde is als via een webshop. Daar kun je -zelfs zonder opgaaf van reden- binnen 2 weken de koop ongedaan maken. Maar dat moeten we mede-forumleden niet aan willen doen.

En dan te weten dat het om een klokje van € 125 gaat. Het zij zo.

Jammer dat je (@WilSeiko) bovenstaand verhaal zo uitlegt, maar bij deze:
(overigens gaf ik je aan dat hij enkele graden verdraaid zat)

Ik laat het hier verder bij, ter interpretatie voor de lezer:

Goed idee @riesbiem . Maar nu een recht van boven door de loupe.
Lugmaat 20mm, dus waar ligt het midden?
Fijne avond nog.

Met Ries heb ik een fijne deal gesloten. Prettige communicatie, soepele en snelle betaling, aanbevolen!

Seiko Alpinist verkocht aan @riesbiem, alles uitstekend verlopen.

1 like

@Riesbiem
Ries heeft mijn Garmin Instinct Solar overgenomen. Het was prettig zaken doen met Ries, alles verliep soepeltjes.

1 like