Rikketik 12 Juli

Vandaag, samen met Marc B1 naar de “kleine” Rikketik geweest.

Héél veel klokken en zakhorloges, maar weinig nieuws van het polshorloge-front (tenzij die natuurlijk al in de vroege uurtjes verkocht waren, want je kon blijkbaar al binnen vanaf 08.00 uur, zag ik…).

Ook veel horloges teruggezien die al enkele Rikketiks en Keulse horlogebeurzen meegaan en maar niet verkocht raken (sommige verkopers moeten hun prijzen en dito verkoop-strategie toch eens dringend herzien imho !).

Zelf heb ik, naast wat bandjes en gereedschap, een leuke Russische Océan re-issue voor weinig op de kop kunnen tikken (de echte dus, niet de fantasie “sturmanskie”-versie).

Snel even de eerste foto’s.

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Ziet er mooi uit Chris. 3133 uurwerkje? Toch klagen de handelaren steen en been. Natuurlijk zorgt internet ervoor dat iedereen de prijzen weet, maar sommigen vragen echt veel te veel. Maar goed, vragen staat vrij…net als bieden overigens.

Ik heb hem inderdaad irl mogen zien en het is een pracht van een horloge - ademt echt de geest uit van the good old days :wink:

Deze Rikketik was inderdaad iets rustiger en minder interessant, maar Chris komt keer op keer met een uniek stuk thuis.

Congrats, wear it in good health en thx voor de leuke dag.

Hoi Chris,

Leuk dat je er was en heel erg bedankt voor je presentje. Ook het thuisfront vind hem erg mooi gevonden.

Met jouw goedvinden plaats ik deze in het vintage gedeelte.

Groeten,
Rob

Mooi horloge, ik hoop er nog eens eentje op de kop te tikken. Liefst een echte!
Dit is dus een re-issue? Er zijn voor zover ik weet verschillende versies van de re-issues.
Bedoel je met die “sturmanskie”-versie, de versie die hr Levenberg (sonnenflasche) uit Duitsland op eBay heeft staan?
En welke versie is dit dan?

Hey, da’s een fraaie aanwinst ! Misschien moet ik volgende rikketik echt maar 'ns gaan…

Groet
Mark

Ik ben ook maar even gaan kijken en kon toch niet helemaal vinden wat ik mooi vond.
Daardoor ben ik uiteraard toch maar even bij Robbie409 langsgegaan.
Daar heb ik weer opnieuw de Aviotor gekocht (foto geleend van Rob zelf)

De mijne had een flinke diepe kras op het glas en reparatie zou de helft van de prijs zijn vandaar.

In october ga ik nog eens kijken, maar ik hoor dat er dan meer polshorloges zijn en minder klokken en ook iets meer nieuw spul.

Met vr. gr.

Marco

Dit is de mooiste van de sturmanskie modellen.
De oude modellen hadden volgens mij een edelstalen huis, daarna van verchroomd messing.
Deze latere serie heeft weer edelstalen huis, ook lijkt de wijzerplaat een stuk lichter dan de oude serie.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst.
Hier een foto uit het archief van een Dugena-Poljot look alike.
Groet. Chris

Geen probleem Rob :wink:

MVG,

Chris

Ziet er gaaf uit,stoer en sportief.
Mijn zoon vraagt zich daarom af wat zoiets moet kosten,dit in verband met de volgende rikketik 19 okt(en zijn verjaardag 26 okt)

gr Ron

da’s een mooie…ziet er als nieuw uit. De foto lijkt zo uit een brochure te komen. Ik hoop er de volgende keer weer bij te zijn.

Groet,
Arno.

Gister voor het eerst op de Rikketik geweest samen met een collega.
Ik ging voor wat gereedschap en mijn collega puur uit interesse, hij heeft zijn verzamelwoede van polshorloges een poos geleden beeindigd maar niet zijn interesse.
Vond het gezellig druk en kon alles goed bekijken aan de tafels.
Diverse breitlings gezien die ik wel aan de prijzige kant vond, zal na de zomer
wel via E-bay gaan scoren.
Paar bandjes gekocht, een voor een oude Seiko

Vond aan het einde nog een leuke Seiko chrono(quartz) die ik voor een klein prijsje mocht meenemen.

Seiko familie begint uit te breiden

de linker met luminerende wijzerplaat wil ik nog een werkend uurwerk voor hebben,
of ik koop op de volgende Rikketik een zelfde type e plaats alleen de wijzerplaat over.

gr Ron

Mooi en stoer,
mijn zoon vind hem ook schitterend,wat is de diameter?
Hij vraagt zich af wat zoiets kost,hij is jarig eind oktober en aangezien 19 okt
weer een rikketik is.

gr Ron

Hoi Ron,

De diameter is 38 mm horizontaal en vertikaal meet ie 43 mm.

Voor de prijs: officiële prijzen schommelen tussen 270 en 350 Euro, maar omdat ik de verkoper ken van eerdere aankopen, heb ik kunnen “afpingelen” ( :slight_smile: ) tot 180 Euro, wat me een goeie prijs lijkt.

Het is trouwens een nieuw horloge.

Met Vriendelike Groeten,

Chris.

Dat is een hele mooie prijs voor wederom een hele mooie aanwinst. Je hebt er echt een neus voor. Veel draagplezier.

Verdikkie, dat is inderdaad een fraaie prijs voor een fraaie Rus! Mooi!! (tu)

Mooie aanwinst, ik hou wel van kleuren!

bedankt vor de info,
nogmaals zeer mooie klok, hoe langer je er naar kijkt hoe mooier hij wordt.

gr ron

Chris, mooi die Okeah ! volgens mij heb ik die ook nog even om mijn pols gehad. Ik was er redelijk vroeg… Jammer dat ik jou en marc gemist heb, volgende keer beter.