Ik kom wel even langs lopen.
De zaal is een soort rommelmarkt opzet en tevens ontzettend donker: neem een zaklantaarn mee!
Voordeel; sommige horloges die je koopt zijn in het daglicht nog veel mooier dan gedacht
Deze sla ik over maar de volgende staat in de agende om eens te gaan kijken met homie @Watch2Morrow
Is er vanmiddag nog een HF meeting afgesproken? En zo ja hoe laat?
Ik sla deze keer ook even over, maar veel plezier aan degene die wel gaan
Je zou denken dat het er geen storm gaat lopen?
Vakantietijd, schitterend weer.
Voor mij is zaterdag altijd heel lastig, ik sprak deze week iemand achter de Rikketik en kwam er toen achter dat er elk jaar minimaal één beurs is op zaterdag zodat mensen die de zondagsrust respecteren ook naar de Rikketik kunnen.
We waren gegaan maar vond er geen zak aan dit keer.
Echt teveel ouwe rotzooi
Heb je het over horloges of de mensen die daar rondliepen?
Beide!
Nee de horloges waren top !!
Mijn eerste Rikketik ervaring gehad. Samen met een collega, dat was gezellig. Het was zoals verwacht door de foto’s en beschrijvingen op HF Het was wat warm, donker, veel oude meuk en men is vaak op hogere leeftijd. En daar worden natuurlijk wat grappen over gemaakt maar joh, als je deze verwachting hebt is het toch prima, niet alles hoeft een flitsende beurs te zijn.
Paar dingen die me wel opvielen:
- Duitssprekende verkopers waren veruit in de meerderheid.
- Voor mij als leek sloeg ik achterover van de prijzen, voor wat ik als rommel zag werd soms duizenden euro’s gevraagd.
- Onbegrijpelijk hoe sommigen hun koopwaar presenteren. Rob van Monsterwatches was eigenlijk de enige fatsoenlijke op dat punt.
- Na anderhalf uur was ik wel echt uitgekeken. Kan me voorstellen dat de echte speurder langer zoet is.
- Hoewel ik alle respect heb voor deze rommelmarkt / beurs en de bezoekers, is een 10-tje entree eigenlijk wel wat veel.
En dan zeg jij het nog netjes!
In een tijd dat je online zo’n beetje alles kunt bestellen, zouden ze mij een tientje mogen betalen voor de moeite om te komen!
Klopt
Herkenbaar verhaal. Ook ik ben voor het eerst gegaan, vermoed dat het eenmalig was. Het was wel leuk om even met @vinwat te praten. En mijn zoontje van 9 kreeg van een verkoper zomaar een leuke loep (‘kun je mooi mieren mee verbranden!’)
Ik was vandaag voor het eerst op Rikketik. Met mijn 84 jarige vader. Pa houdt van antieke klokken en dan met name reiswekkers. Hij heeft een aantal juweeltjes op dat gebied en zo zijn connecties.
Volgens Pa was het een lauwe beurs vandaag. Ik vond het wel leuk om te zien en ging voor een paar bandjes. Aanbod van bandjes vond ik echter tegenvallen maar dat zal wel komen omdat het zo’n “lauwe” beurs was.
Het eerste dat me opviel was dus dat je inderdaad bijna nergens kunt pinnen. Was ik niet op voorbereid dus maar een beroep gedaan op Pa z’n cash.
De score van vandaag: een Natostrap, gescoord bij Rob van Monsterwatches (daar kun je dus wel pinnen!!!) en een bandje voor mijn Alpinist. Al met al ben ik positief over de Rikketik…
Omega Travel Case gescoord. Geen gekkigheid voor mij. @Mpaj daarentegen heeft een mooie nieuwe aanwinst op de kop weten te tikken, NA Topic volgt!
Leuke ervaring de Rikketik, voor herhaling vatbaar!