Het was dus mijn eerste keer Rikketik. Heb erg genoten. Verder veel ideeën op gedaan, maar niks gekocht. In juli ga ik weer!
Net terug. Tegen half 1 werd het een stuk rustiger. Dat maakte het wel makkelijker. Alleen wat gereedschap gekocht, helemaal achterin de tweede zaal. Ik had soms toch wel het ongemakkelijke gevoel dat niet alles wat er lag ook eerlijk was: eerlijke horloges en eerlijke herkomst…
Waar het wel heerlijk toeven was: ik heb Rob een hand gegeven en mezelf voorgesteld na bijna een half jaar e-mailverkeer… Was een leuke ontmoeting.
In de tweede zaal stond een man met Rolex 55** modellen, inclusief de M.N. modellen van de Franse marine. En… hij had een Blancpain Milsub liggen!! Mijn holy grail watch. Maar mijn oorlogskas is bij lange na niet genoeg gevuld voor dit horloge: vraagprijs: 6000 euro.
Waar ik echt van baalde was een kraam waar nota bene Duitse WOII onderscheidingstekens lagen, compleet met SS-runetekens. Dan ga je wat mij betreft maar naar een andere beurs om die t*zooi te verkopen.
Menno
thieuster Schreef:
Net terug. Tegen half 1 werd het een stuk
rustiger. Dat maakte het wel makkelijker. Alleen
wat gereedschap gekocht, helemaal achterin de
tweede zaal. Ik had soms toch wel het
ongemakkelijke gevoel dat niet alles wat er lag
ook eerlijk was: eerlijke horloges en eerlijke
herkomst…Waar het wel heerlijk toeven was: ik heb Rob een
hand gegeven en mezelf voorgesteld na bijna een
half jaar e-mailverkeer… Was een leuke
ontmoeting.In de tweede zaal stond een man met Rolex 55**
modellen, inclusief de M.N. modellen van de Franse
marine. En… hij had een Blancpain Milsub
liggen!! Mijn holy grail watch. Maar mijn
oorlogskas is bij lange na niet genoeg gevuld voor
dit horloge: vraagprijs: 6000 euro.Waar ik echt van baalde was een kraam waar nota
bene Duitse WOII onderscheidingstekens lagen,
compleet met SS-runetekens. Dan ga je wat mij
betreft maar naar een andere beurs om die t*zooi
te verkopen.Menno
Ik ben ook een aantal nepperts tegen gekomen, is dat normaal voor de Rikketik?
Ik ben ook net terug. Een lift op de heenweg en een lift naar huis! Nogmaals dank Marten en Richard (van Horlogeglas.nl) hiervoor!
De beurs was een stuk rustiger dan normaal. Ik moet de omzet nog tellen, maar ik schat dat ik op zo’n 70% van normaal gedraaid heb. (Gelukkig dat ik niet met de taxi heen en weer hoefde, want dat was zo’n 120 euro kosten geweest.)
En een leuke aanwinst voor mezelf:
kom ik op het vintage forum op terug…
Hallo allen,
Vandaag voor het eerst geweest. Het was een leuke dag.
Ik ging voor een horloge kistje, een paar bandjes en even kijken bij Rob.
Ik kon niet echt bandjes vinden, maar Rob had een leuke rubberband voor mijn oranje Monster, dus die heb ik wel gehaald. Het is een zwarte rubberband met oranje stiksels.
De monster ziet er nu wat ‘netter’ uit. Bedankt Rob!
Ik maak nog wel een keer een paar foto’s om het te laten zien.
Ik ga beslist nog wel een keer vaker.
Met vriendelijke groet,
Herman
Het was volgens mij niet minder druk maar het werd wel sneller rustig. En er waren eerder al wat Russische verkopers, dit keer was het aantal wel erg groot! Vind ik niet erg, als ze dan wel Duits of Engels spreken… 
Neppers zijn er altijd maar het worden er wel steeds minder, ik denk dat de organisatie er wat aan is gaan doen nadat wij er een jaar of wat geleden erg over hebben geklaagd.
Nazi spullen zijn er ook altijd, tja, het is ook een verzamelgebied en als het de verzamelaar alleen om de historische waarde gaat vind ik het niet erg. Als hij er maar niet mee door de straten gaat marcheren.
Ik ben zelf wel weer tot een paar leuke aanwinsten gekomen, twee Lip’s of Lippen (twee horloges van Lip), een militaire Montilier, een billige duiker, een design Zentra en een kapotte Seiko chronograaf. Het was dus weer fantastisch
De ene Lip zou volgens de uitkomst van mijn eerste korte onderzoek slechts in een oplage van 100 stuks zijn gemaakt en niet commercieel zijn verkocht. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken. Vervolg hierop later in het Vintage gedeelte.
Ook weer veel forummers gezien, leuk jullie (weer) te ontmoeten.
Als hij er maar niet mee door de straten gaat marcheren

schmeink Schreef:
Als hij er maar niet mee door de straten gaat
marcheren
Zolang je het maar met je horloge doet 
Dat mag pas gezien worden 
Kwam even voor 12 aan. Niet erg druk, later zelfs rustig. Niet erg! Even de minimeeting bezocht. Fraaie horloges van forumleden gezien. De Parnissen van Martin en de van der Klaauw Planetarium van Hans waren de mooie uitersten:D
Verder wat tooltjes gekocht, om metalen banden met stiften in te korten en een tweede hands Bergeon tool om horloge glazen op horloges te zetten/verwijderen. Dan kan ik met m’n oer Poljot aan de slag:D
Er was in vergelijking met vorige keren een groot aanbod van Russische horloges. Dat was natuurlijk koren op mijn molen. Dus nog een mooi Pobeda meegenomen.
Net gekeken:
Omzet was 60% van gemiddelde.
De “kredietcrisis” raakt me