Ik had even niks liggen wat makkelijk paste!
Ja komt in de buurt he! Zal eens kijken of ik het deksel eraf kan wrikken…
Nope, sinds ik een secrid portemonnee heb niet meer en die heb ik al een jaar of tien.
Hi Niels, ik zou het het eerlijk gezegd niet weten. Vergeten te vragen heb hem als combi deal gekocht, Binnenkort even open maken. Verwacht rond de jaren 30. Die abra lijkt er wel op.
Draag een no-date 1000 op dit moment, correct spanringglaasje is onderweg. Ben nu meer in die fase dan zo’n Sinn - hoe leuk die ook is! Uit mijn hoofd een 144, meteen even checken - nou ja, bijna goed.
Mooie aanwinsten hoor!
Yes een Sinn 144!
Maar ik vind die Eterna-Matic 1000
wel wat overlap hebben met mijn Glycine Altus en Girard Perregaux 7742 Alarm
Dit type horloges met dunne doorlopende ‘draad’ lugs, en vooral die met een rode 12 zijn meestal van de vroege 20’er jaren.
Ooit heb ik ergens gelezen dat bij de groeiende populariteit van pols ipv zakhorloges het aflezen niet altijd voor iedereen duidelijk was omdat aanvankelijk bij veel polsmodellen de 12 vaak op de positie van de 3 stond door gebruik van zakuurwerken waar de kroon bij de 12 zit.
De rode 12 zou daarin enkele jaren voor ‘snelle’ klokkijkers dus ongeveer na ww1 de oplossing zijn geweest.
Ik vond het wel een grappige uitleg maar of het waar is?!
Hier nog enkele rode 12-jes

Hopelijk heeft iemand een betere uitleg, of misschien wel een linkje. Veel plezier mee van je N.A. @JNL7
Goed geslaagd, leuk hoor! Veel plezier met je aanwinsten