Rikketik 2022 - zondag 6 februari

Rikketik wordt weer georganiseerd in Houten.
Vorig jaar was mijn allereerste keer, samen met @Cihanski.
Wist niet wat ik kon verwachten, al was het wel bijzonder om het een keer mee te maken.
Wat mij wel verbaasde is dat er ook fakes waren.

Is er weer HF volk aanwezig?

Kopieer plak meuk:
Al 34 jaar is de Rikketik het trefpunt in Europa van en voor vintage horlogeliefhebbers, klokkenvrienden en verzamelaars van mechanische horloges, uurwerken en klokken. Klik hier om uw e-tickets te kopen.

Het aanbod op de Rikketikbeurzen is onwaarschijnlijk groot. U vindt op onze beurs alles wat te maken heeft met horloges, klokken, uurwerken en aanverwante zaken: polshorloges van alle merken, zakhorloges, losse uurwerken, Bouleklokken, regulateurs, pendules en torenuurwerken maar ook gereedschappen voor de reparatie van horloges en klokken, onderdelen, horlogebandjes, dealer accessoires en boeken zijn allemaal te vinden. Ook zijn er regelmatig horlogemakers aanwezig die in veel gevallen ter plekke een kleine reparatie kunnen uitvoeren.

16 likes

Ik zal geheel volgens traditie, net als alle voorgaande keren, schitteren door afwezigheid :rofl:

32 likes

Lijkt me nu echt een heel slecht plan. Zou minimaal een “medical grade” mondmasker meenemen…

11 likes

Beter nog, een duikfles op je rug en duikhorloge om je pols. :diving_mask: :ok_hand:

11 likes

Mijn eerste keer was in '99 geloof ik. Trots dat ik was! Maar OT: nooit geweest en niet van plan. Hopelijk wel Watchtime dit jaar! :muscle:

17 likes

Ik blijf nog even weg van grote massa s

4 likes

#METOO :ok_hand:

4 likes

Heb mn kaartje al gekocht hoor. Lekker ouwe stalen rammelbanden zoeken en veel te dure vintage chronografen kijken, kijken, niet kopen.

+1 … :sunglasses:

3 likes

Als jullie allemaal wegblijven is er ook geen lol meer aan, komt er niemand …

Vorig jaar geweest voor de 3e keer. dacht 3x scheepsrecht. dat was dus mijn laatste keer. oale meuk

Vorige editie nog geweest. Was ook wel de laatste keer. Ik hou van vintage maar wat daar ligt is over het algemeen in erbarmelijke staat.

Ik dacht nog wel een paar leuke bandjes te scoren maar dat aanbod viel ook tegen.

Ik sla effe over.

Vorige keer ben ik wel geweest, maar ik voelde me niet erg op m’n gemak omdat het er ontzettend druk was en bijna iedereen zich gedroeg alsof Corona niet bestond. Dus ik sla maar even over, denk dat de kans dat je met Omikron terug komt ongeveer 100% is :grimacing:

8 likes

Ah de ideale wereld, te vinden bij Rikketik dus. Nice!

11 likes

Ă©Ă©n keer geweest , geen interesse in wollen sokken met oude koekoeks klokken :rofl: :rofl: :rofl:

Precies mijn gedachte, ik sla wel even over nog, al is ontkomen aan corona onmogelijk met het huidige beleid.

En ik denk dat het vaak tegenvalt is dat je gewoon goed moet zoeken, het is een kunst iets te vinden net als op een rommelmarkt.

2 likes

Uiteraard aanwezig. Zin in :grinning:

3 likes

Precies, je moet goed “scannen” kunnen. Eerst vluchtig een tafel over kijken om de interessante stukken te lokaliseren. Dan ga je die nauwkeuriger bekijken. De rest kijk je verder niet naar. :sunglasses:
Daarbij is het handig om van te voren te weten wat je zoekt. Als alles potentiële koopwaar is word je gek :grin:

2 likes

Ja precies, ik zoek op rommelmarkten en antiekmarkten ook verzamelwaardigen spullen, 1 rondje lopen is niet genoeg, en 2 de rondje loop je de andere kant op.

1 like

Meteen de beste reden om er weg te blijven.
Een organisatie die zoiets toelaat is…
Bah!
Het enige fake dat er daar vanwege de gemiddelde leeftijd zou mogen worden toegelaten zijn heupen en tanden!

8 likes