Rikketik 22-04-2018

Naar mijn ervaring best wel veel.
Het is soms wel even grabbelen in de smoezelige bakjes :roll_eyes:

2 likes

Ohā€¦ bedankt :+1: ā€¦Duurder als via ebay?

Wil ook wel gaan voor de accessoiresā€¦Wil nog een beter handloepje, travel case, bandjesā€¦enzā€¦

Ik moet ook een keer die spruitjes lucht geroken hebbenā€¦ :rofl:

Ahā€¦ veel handen wassen dus? :rofl:

1 like

image

2 likes

Mwah, beetje hetzelfde als ebay, maar hier heb je geen kopersbescherming. Over het algemeen is ebay ook duurder dan MP. Zeker niet alle waar is ook van even goeie kwaliteit, erg goed oppassen. Vorige keer had ik bijvoorbeeld een chrono in mn handen waarvan de verkoper niet eens wist dat hij niet goed resette bijvoorbeeldā€¦

Had vorige keer nog een leuke Seiko uit zoā€™n rommelbakje.

4 likes

Hahaha :rofl::joy:

Bedankt voor de tips :ok_hand::smiley:

Ik sta met FLORIJN horloges ook as zondag op de Rikketik. Kom gerust langs. Meestal sta ik vlak naast Rob van Monsterwatches. Ik neem wat demo modellen mee van Florijn die met veel korting weg mogen.

8 likes

Ik was helemaal uitverkocht, dus ik sta er niet komende editie! :wink:

1 like

Je kunt bij de koffiecorner in de zaal ook extra pinnenā€¦ ik heb daar eens 135,- extra gepind voor mijn Triebniet setā€¦ had niet genoeg bij meā€¦ omdat ik niet verwacht zoā€™n mooie set tegen te komenā€¦ dus welā€¦ geld via mijn telefoon overgeboekt naar mijn betaalrekening, en gepind bij de koffiecorner dusā€¦

er is altijd een mouw aan te passenā€¦

Ik ben er in elk geval zondag weer bijā€¦ kom altijd veel bekenden tegen, zoals @Emdee, @koen, @Henrik, @25tien, al is ie er zondag niet bij. en nog velen die ik vergeten benā€¦

Zondag gaat de zoektocht naar ā€œgereedschapjesā€ en ā€œConsumablesā€ onverdroten voortā€¦
Zaken zoals een Kruisslede voor mijn Boley, Fingercots in een maatje groter dan ik nu heb, Rodico, stolpjes, Natobandjesā€¦ (meestal ga ik die bij Rob halen), Boortjes in kleine maatjes (<1mm) en wat er verder van mijn goesting isā€¦

In het verleden heb ik er al heel wat van mijn gereedschapcollectie weggehaaldā€¦ een Triebniet, Stenenpers, tappenpolijstbankje, Oliegevers, stolpen, maar ook mijn eerste Vostok Komandirskie, en een Raketa 24Hr komen er vandaanā€¦

zo rond de klok van 12 wordt er meestal verzameld, doorgaans bij de Koffiecorner in de hal zelf, maar de laatste keer in het restaurantā€¦ wist ik nietā€¦ maar aan het eind van de beurs zat de hele kliek daar, dus ben ik nog even aangeschoven.

Spruitjeslucht is mij nog niet zo opgevallenā€¦ er lopen wel ouderen rondā€¦ veelal hobby-klokkenmakers, en die staan meestal niet bij een tafel met horloges.dusā€¦ lopen ze mij niet in de wegā€¦

Tot zondag allen!

2 likes

Ik ga ook een kijkje nemen.
Makkelijk want ik woon dichtbij Houten.

1 like

Bedankt voor de info! :+1::slightly_smiling_face:

We staan er. Rij D, tafel 3. Naast Monsterwatches.

10 likes

Veel plezier daar. Ik hoop dat de aankopen hier geshowd gaan worden.

1 like

Helaas heb ik de beurs weer niet kunnen bezoeken, er kwam last minute iets tussen. Volgende keer beter!

Ben wel benieuwd naar de fotoā€™s en aanwinsten van andere!

1 like