Mijn aanwinsten
Philipwatch caribbean 1500 met originele band
Pontiac chronograph Faé-Lum van belgische luchtmacht
2x tropic en 1x incomplete caribbean 2000 band
Mijn aanwinsten
Philipwatch caribbean 1500 met originele band
Pontiac chronograph Faé-Lum van belgische luchtmacht
2x tropic en 1x incomplete caribbean 2000 band
Ik geloof je gelijk hoor, ze willen wel eens knap vast zitten. Maar als er een scharnier zit zal het geen schroefdeksel zijn.
Dat “aanzetstaal” is een polijstvijl bedoeld om de tappen van klokkenraderen te polijsten nadat met de saffiervijl de tap voorbewerkt is.
Gelukt. Ging eigenlijk heel gemakkelijk. Snap niet dat het gisteren niet lukte. Het is een oud, vervuild uurwerk. Wel leuk om eens uit elkaar te halen en te kijken of de veer gebroken is, hoe escapement en balans hier zitten… Leuk!
PS: ik wil vandaag weer naar de Rikketik!
Mooi dat het gelukt is
Ziet er uit als een redelijke kwaliteit ankergang uurwerk; veel plezier ermee
Met een beetje scheef drukken doet het knopje het wel af en toe, dus de tijd goed ingesteld gekregen. Nu nog even kijken of dat jaren 80 piepje elk uur ook uit kan
Wel een bijzondere aanwinst.
Jaren 80 is weer cool
Ben zelf altijd wel een beetje huiverig voor vintage lcd. Mechanische uurwerken krijg ik wel weer aan de praat als het ermee ophoudt, maar bij elektronische uurwerken ben ik gauw uitgepraat
€350. Het uurwerk liep, maar slipte (hoorbare kliks) en draaide niet soepel rond. een dikke en hoge case, maar verrassend licht van gewicht.
Ik heb pas een horloge gekocht en deze daarom laten passeren. Anders had ik de gok genomen. Het was mijn favoriet deze Rikketik.
Gefeliciteerd !
Mooi horloge
dankje! vond al raar dat die daar nog lag. beetje aan de zijkant in een horloge doos maargoed. beetje goed zoeken
Maar lijkt het glas wijzerplaat zo klein.
Of is de kast zo groot.
Weet je de maat?
Is wel een mooi merk.
Ik heb er toen ook een gekocht op rikketik.
Was ook stuk maar laten maken en is een topper.
Nee ik zou de lucht ook niet omschrijven als spruiten. Eerder als een doos vergeten muffe, semi-beschimmelde kleding die je in de opslag van je demente oma vindt nadat ze het hele bejaardentehuis maar bijelkaar blijft krijsen om die blauwe zijden sjaal die ze ergens in de jaren 70 uit de wijlen V&D gesnaaid heeft.
Mooi dat het gelukt is, goede call van @wbcoupe: als er een scharnier zit kan het natuurlijk geen schroefdeksel zijn…
Mooi uurwerkje, prima geschikt om te oefenen, goed af te regelen, zodat je kan zien of je alles netjes hebt gereinigd en geolied; het kaliber is makkelijk te identificeren (Lanco/Langendorf?) zodat je eventueel onderdelen als balansasjes en veren bij kan zoeken…
Mag ik vragen wat het gekost heeft.
Gewoon ter informatie.
Heel mooie vangst Bas! Jij weet ze meestal wel te vinden.
( bruine aligator)
Leuk
Nou en of! En niet heel klein voor een vintage.
Het glaasje is inderdaad klein. Kast schat ik rond de 40mm.
Deze komt ook om mijn back-log te staan. Graag een kiekje