Nu het vandaag het feest is van oude meuk van de zolder of de nieuwste glimmende versieringen en menig keukens waar een spruitjeslucht hangt… ging mijn gedachte uit naar Rikketik van komende 8 januari.
Wie is van plan om te gaan en heb je mogelijk een lijstje? Waarschijnlijk ga ik alleen dus geen “wachtende echtgenote korting” zoals @Scudo en ik een vorige keer hebben genoten.
Zelf zal ik op zoek gaan naar een leuke triebniet set en een pivot burnisher voor de tappenbank die ik volgende week ontvang.
Verder natuurlijk de gebruikelijke Sovjets en mogelijke leuke tussendoor projecten.
Ik ga en ik probeer er om 8:30 uur te zijn. Ik ga op zoek naar een rubberen band, Lotjes, boeken die er niet al te afgekloven uit zien en ik hoop nog een leuke Rus te treffen (Vostok, Raketa, Poljot, wellicht nog een ander merk waar ik nu nog niet aan denk)
8:30 uur, daar moet je een paar euro extra voor betalen als je abonnee bent. Niet-abonnees mogen ook om 8:30 uur, maar dan betaal je veel meer.
Verder mag iedereen vanaf 10:00 uur.
Vroege vogel kaart heb ik 1 keer gedaan. Ik doe dat niet meer. De standhouders zijn vaak zelf nog aan het rondgaan. Veel kramen waar nog dekentjes op liggen etc.
Ik ga even, wel vanaf 10 uur. Zoals altijd misschien wat bandjes scoren en verder zie ik wel waar ik tegenaan loop. Beetje rondneuzen vind ik al leuk, ik hoef niet perse met iets thuis te komen.
Heb mijn entree ook besteld. Maar lid geworden van rikketik. Vermoedelijk ga ik toch elke editie en dan scheelt het in de entree kosten.
Gelijk maar een vroege vogel gedaan. Wie weet dat de grabbeltonnen dan nog wat meer leuks hebben.
Ik heb me vanmorgen nog even omgedraaid en heb het vooralsnog overgeslagen. En kennis van me is wel gegaan, maar vind het vooral een ‘trip down memory lane’ en naar spruitjes ruiken
Samen met hem hebben we een paar keer een tafel gehad toen het nog in de Veemarkthallen in Utrecht was. Daarna ben ik 1 of 2x in Houten geweest.
Misschien ga ik vanmiddag nog wel even, alleen voor het idee…
Ik was er om 8.50 uur en 2 uur later ben ik weer vertrokken. Het was teleurstellend: veel minder standhouders dan in oktober, standhouders die je bijna vijandig bejegenen, hoge prijzen, nep rolexen en nepvostoks, mensen die je aan de kant duwen…Om 10:30 uur was het al niet meer mogelijk om ergens lekker te snuffelen.
Maar ik ben natuurlijk niet met lege handen weggegaan (een lotje zakhorloges, een zakhorloge dat er best goed uit zag, drie boeken over horlogereparatie, wat tooltjes, en nog twee horloges voor 5 euro per stuk, die wel lopen).
Dus, ondanks de teleurstelling, is mijn missie wel geslaagd.