Rikketik 8 januari

Tussen de groote menigte toch nog iets leuks kunnen vinden

17 likes

Beetje als in het groene gedeelte zegmaar :grin:

10 likes

Leuk ding.

Vond deze 90’s/00’s Minerva erg mooi. Maar geen originele kroon & sluiting helaas. Prijs was ook aan de hoge kant.

5 likes

Culinaire roadtrip naar Houten escaleert compleet met ook nog een saucijzenbroodje

Op horloge vlak nog geen aanwinsten…

10 likes

Ik vraag mij af, waar komt die spruitjes geur dan vandaan? zijn die kroketten en sauczijzen broodjes rot of zo? of loopt iedereen daar van verveling maar scheten te laten? :rofl: :rofl: :rofl:

3 likes

Vandaag ook weer eens geweest na jaren van afwezigheid. Gearriveerd om 10.00 uur en bij de ingang een behoorlijk lange rij. Ook in de zaal al behoorlijk druk. Mijn aanwinsten waren beperkt tot wat klein spul zoals de nodige bandjes. Aanbod van horloges was wel aardig, mooie vintage Doxa 300 professional gezien, ook een nieuwe en een vintage Doxa 600. Ook nog een fraaie Tag Heuer spirotechnique.
Leuk om weer eens geweest te zijn, maar de drempel om er een horloge te kopen is toch hoger dan via internet op de 1 of andere manier. Van een spruitjes lucht waar men het vaak over heeft was geen sprake :grinning:

7 likes

Dat kan ik beamen. Focus omgezet naar gereedschap en daar zelf een blijde verrassing van een saffiervijl en aanzetstaal voor 25 euro.
Verder een balanswaag en een (geen idee hoe die heet) ding om te controleren of alles recht draait.
2 dumont pincetten en wederom een testament van mijn kennis van zaken… een dingetje waar je je balans op kan leggen en ook om de spiraal los te maken van de as. Owja en een inspectieloepje.

En de prijzen van de interessante Sovjets lag erg hoog. Meneer erg boos gemaakt dat ik voor 6 oudjes geen 400 wilde betalen maar 50 in gedachte had :innocent:

Toch 2 leuke Molnija zakhorloges meegenomen.

12 likes

Net voor de middag ook even een paar uurtjes wezen grasduinen op de Rikketik. Laatste keer dat ik was geweest moet 2016 of 2017 zijn geweest; aantal jaren niet zo met horloges bezig geweest. Rond 11:30 aangekomen, rij was redelijk lang maar hooguit 5 minuutjes voor de kassa gestaan. Bij binnenkomst: goed druk! Een rondje gemaakt langs alle stands; was een klein uurtje bezig. Altijd leuk om je ‘helden’ te ontmoeten in het echt (al zat er ook een echte Nederlandse acteur aan een tafeltje vintage te verkopen!). Enkele fraaie Pepsi Rolex GMT Masters gezien. Heel veel Omega Speedmasters. Af een toe een nieuwe Seiko. Voor de rest de gangbare vintage merken (Roamer, Cyma, Certina, etc.). Zoals ook al opgemerkt, wel regelmatig ‘franken’ opgelapt, dus je moet wel weten wat je koopt of waar je naar op zoek bent. Nepperds niet echt gezien, ofwel waren ze zeer opzichtig (enkele ‘Rolex’ zak-polshorloge conversies gezien). Prijzen waren over het algemeen fair. Na een tweede volledige rondje om 13:30 weer in de auto gestapt. Niets gekocht of geruild, wel de mentale wishlist aangevuld en doorgestreept. Was de moeite!

10 likes

Vandaag ook maar weer eens samen met @JimSoul de rikketik afgestruind op zoek naar interessante Tissot’s. Vraagprijzen veelal hoog, maar er waren ook wel goede deals te vinden. Uiteindelijk met een stapel bandjes en een 80’s Tissot TSX3 huiswaarts gekeerd.
Verder ook veel forumleden gespot en een aantal gesproken.

38 likes

Vanmorgen rond 09.15, samen met @climholland en @Brodie, richting Houten gereden. Inderdaad een aardige rij, maar toen we door hadden dat de e-ticketkopers via een kortere rij naar binnen konden, waren we snel binnen.

Bij een van de eerste stands mijn enige aanwinst gekocht, een Raketa Big Zero in nagenoeg smetteloze staat, met een nieuw lederen bandje. Niet voor mijzelf, maar mijn vrouw heeft ooit eens geroepen dat ze dit een leuk horloge vond (ik weet bijna zeker dat ze hem niet gaat dragen)

Leuk om rond te lopen, mede HFers een keer in het echt te ontmoeten en de hand te schudden en je verbazen over de soms belachelijke vraagprijzen.
Maar toch ook wel horloges gezien, die voor een redelijke vraagprijs werden aangeboden.

Zelf vond ik het super om eens horloges in het echt te mogen zien en aan te raken, waar ik eerder online voorbij scrolde. Ik heb nu wat meer zoekvragen voor online sites :wink:

Ik heb een leuke dag gehad, in leuk gezelschap en een aardig aanwinstje gescoord.

22 likes

Ik ga even een knuppel in het hoenderhok gooien.

1. Het ruikt niet naar spruiten.
  2. Er zijn prachtige horloges, onderdelen, en gereedschap te vinden.
  3. Prijzen zijn soms erg hoog maar net zo vaak ook zeker marktconform. Het is een kwestie van goed zoeken.
  4. Wees geen naprater. Ervoor het zelf!
  5. Koffie is oprecht niet weg te krijgen. Wees gewaarschuwd. Ik ging oprecht naar Senseo en cafébar verlangen.
  6. Het is goed geregeld. Gezellig en je moet het een keer meegemaakt hebben.
  7. Zie 6.
42 likes

Ik kon er zelf niet bij zijn, maar @mooieklokje was zo vriendelijk om deze Tissot voor mij mee te nemen voor het heel zacht prijsje.

23 likes

Het blijkt wel uit sommige reacties dat je ook leuk spul kunt vinden, alleen is het mij niet echt gelukt vandaag. Hoewel: ik heb mijn lotje uitgebreid bestudeerd en daar zit leuk oefenmateriaal bij.
Ik denk dat ik vandaag nog minder dan anders tegen de drukte kon.
De koffie vond ik prima. Maar wat wil je, na bijna een halve eeuw kantoorkoffie.

7 likes

Uiteindelijk toch nog een aanwinst, een horloge kistje

24 likes

Minstens 10 jaar niet geweest. Eigenlijk heb ik ook wel voldoende horloges. Maar ik vond het gezellig. Nog een leuke nieuwe Zeno gescoord voor een zacht prijsje vanwege een krasje op het glas. En een mooi leren bandje voor een Orient waarbij ik maar niet kan wennen aan de rubberen band die erbij hoort.

2 likes

Voor de liefhebbers voor deze vraag van een mede HF-er:

Ik heb na een nipje mijn volle bak terug op de balie gezet en netjes “nee dank je” gezegd.
De dame keek mij aan met een blik die zei “hoe durf je deze troep hier terug te zetten?”
Ik heb mij vermaakt en verbaasd vandaag. Soms positief en soms negatief.
Ik heb er ook echt wat weten te kopen dat mijn straatje is voor een mooie prijs.

En: Iedereen mag zijn eigen koffie-voorkeur hebben, voor mij was deze koffie echt perfect om je fietsketting mee schoon te maken.

Die cremalaag was niet geschikt voor vegans (ook al ben ik zelf geen veganist)!

14 likes

Yep.

2 likes

Wie was die acteur dan? Ik heb voornamelijk met m’n neus naar beneden rondgelopen om te kijken wat er allemaal lag.

2 likes