Rikketik-aanwinst: Omega

Afgelopen zaterdag ben ik samen met een vriend voor de eerste maal naar Houten afgereisd voor de horlogebeurs. Ik heb mijn ogen uitgekeken naar alle enthousiaste mensen en de vele verkopers. Op zak had ik mijn onlangs gekochte Zenith die ik als project wilde gaan opknappen. http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,1705082
Na veel navraag gedaan te hebben bleek de Zenith niet erg populair en vertelde een kenner mij dat ik het horloge het best in deze staat kan verkopen of ruilen.
Na uren rondgelopen te hebben kwam ik terug bij een Engelse meneer die met zijn gezin vanuit België de reis naar Houten had gemaakt. Hij had veel oude Omega’s liggen en stelde een ruil voor. Hij vertelde me dat hij de Zenith goed kon laten restaureren in Engeland en een ruil werd gedaan. Ik ben tevreden weggelopen met een Omega Geneve automatic uit +/- 1970!

http://postimg.org/image/qqhmz4vn7/

http://postimg.org/image/ij86rc27h/

Vandaag ben ik naar Ron Sonders in Leusden gegaan om te vragen wat het mij gaat kosten om hem helemaal in orde te laten maken. Hij vertelde mij dat het horloge er super uitziet en dat het aan te raden is om een volledige service te laten doen. Kost me 175 euro! Is dit een normale prijs?

Graag ontvang ik ook wat meer informatie omtrent dit horloge…

Hoop dat jullie experts mij op weg kunnen helpen!

Ps. Er zit geen originele band op dus daar ga ik nog naar op zoek.

Alvast bedankt,

Dennis

Dat is inderdaad een gangbare prijs. Je zou Nico Rijsman in Culemborg eens kunnen proberen, daar heb ik goede ervaringen mee.

Ik heb ook goede ervaringen met Nico Rijsman.
Die Omega ziet er nog fantstisch uit trouwens, leuke aanwinst!

Mooi horloge, met een heel mooi uurwerk. Ik vind 175 euro een hoop geld voor een service.

Dit caliber, Omega 565, kost bij Omega hersteldienst 530 euro voor een onderhoud.
Dus die 175 euro is een zeer goede prijs. De onderdelen zijn duur geworden, voor een trekkerveer betaal je als horlogemaker al 30 euro + taxen.

530 euro? pff

Dat is het hele horloge toch niet waard?

Nou ben het niet eens met de constatering van sommigen dat €175 normale prijs is voor een servicebeurt , ik vindt het heel erg duur.

wel leuke Omega, de Engelsman ken ik wel , heeft leuke horloges maar laat vaak wijzerplaten opmaken maar dat lijtk mij bij deze niet het geval, hoe dan ook gefeliciteerd met je aanwinst.

daarom kunnen goede ambachtslieden nog een fijne boterham verdienen aan het nakijken en repareren van de wat duurdere horloges.

Bij een oude auto laat je ook niet meer versleutelen dan de dagwaarde tenzij je daar een hele goede reden voor hebt.

Gefeliciteerd met deze mooie Omega (tu)
175 euro kan wel kloppen nu er nog maar enkele bedrijven geautoriseerd
zijn om Omega’s te herstellen. Het zal wel goedkoper kunnen maar het
probleem kan onderdelen zijn, de Swatchgroep heeft zolangzamerhand
bijna alles afgeschermd…

Mvg

Als ik een revisie voor een klant uitvoer, kost dat voor een dergelijk meestal rond de 60 euro exclusief onderdelen. Dit reken ik standaard voor revisie van uurwerk met automaat en datumcomplicatie, dus demonteren van het uurwerk, reinigen, van de onderdelen, controleren van de onderdelen, monteren en smeren, afregelen. ultrasoon reinigen van de kast en polijsten van het glas. Maar goed ben geen professioneel en gediplomeerd horlogemaker maar een hobbymatige horlogemaker met goede gewoontes qua horlogemaken en kennis van zaken.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Naar Hub Hanneman sturen?
Aangezien het geen chronograaf is kan het veel goedkoper.

175€ is zeker een nette prijs. Al eens een schilder laten komen om een paar kozijntjes te laten verven?
Als het goed moet gebeuren gaan er nu eenmal uren in zitten en dan heb ik het nog niet over de onderdelen (zie bericht Freddy).

Gr. Men

Ik heb exact hetzelfde horloge van m’n vader overgeërfd, waarschijnlijk is de mijne nog ietsjes vroeger aangezien op de achterkant nog het seamaster logo gedrukt staat bij mij.
Laatst was de datum stuk en heb ik een volledige revisie en onderhoud later uitvoeren via een officiële Omega dealer in Belgie, bij Omega zelf. De totale prijs lag rond de 400€. Dus ik vind die 175 nog wel een aanvaardbare prijs.

sirksael Schreef:

Ik heb exact hetzelfde horloge van m’n vader
overgeërfd, waarschijnlijk is de mijne nog ietsjes
vroeger aangezien op de achterkant nog het
seamaster logo gedrukt staat bij mij.
Laatst was de datum stuk en heb ik een volledige
revisie en onderhoud later uitvoeren via een
officiële Omega dealer in Belgie, bij Omega zelf.
De totale prijs lag rond de 400€. Dus ik vind die
175 nog wel een aanvaardbare prijs.

Bij erfstukken ligt het misschien een beetje anders, maar ik zou er bij zulke prijsopgaven thuis nog wel een keertje over nadenken.

Bedankt voor alle reacties tot zover!

Na gister loopt de omega ineens anders dan de dagen ervoor. Na mijn ruil op zaterdag liep het horloge 3 minuten per dag achter! Gisteren vertelde de horlogemaker mij dat hij veel te snel liep en bij thuiskomst bleek dit het geval! Meer dan een half uur na een aantal uren! Kan het zijn dat hij bij het testen iets verkeerds heeft gedaan?

Gr Dennis

Hoor graag bij welke horlogemaker ik voor veel minder dan EUR 175 een behoorlijke service kan laten uitvoeren.

Geinige aanwinst trouwens.

Marz Schreef:

sirksael Schreef:

Ik heb exact hetzelfde horloge van m’n vader
overgeërfd, waarschijnlijk is de mijne nog
ietsjes
vroeger aangezien op de achterkant nog het
seamaster logo gedrukt staat bij mij.
Laatst was de datum stuk en heb ik een
volledige
revisie en onderhoud later uitvoeren via een
officiële Omega dealer in Belgie, bij Omega
zelf.
De totale prijs lag rond de 400€. Dus ik vind
die
175 nog wel een aanvaardbare prijs.

Bij erfstukken ligt het misschien een beetje
anders, maar ik zou er bij zulke prijsopgaven
thuis nog wel een keertje over nadenken.

Excuses, ik lees nu pas dat het een volledige revisie betrof ik dacht een basis service.

175 was ik kwijt voor de volledige service en kleine reparatie aan mijn Poljot chronograaf. Goed, het betrof een praktisch NOS horloge, dus had geen onderdelen nodig oid, maar toch.

Omega is inderdaad een leuk ding, vooral die dunne lugs. Wellicht even slikken die reparatiekosten, maar beter dit dan later te maken krijgen met onderdelen die vervangen moeten of hardnekkige roest of zoiets. Dan wordt het pas echt zuur, denk ik.

Ik laat mijn horloges altijd servicen bij deze in Engeland woonachtige Duitser
http://watchguy.co.uk/
. Hij rekende een tijdje terug £80 (~€95) voor een full service, exclusief eventuele onderdelen als een nieuwe mainspring of rubbers. Maar die kosten niet zoveel.

Laatst heeft-ie voor een vriend van me een reparatie uitgevoerd van een vintage Certina, waar de mainspring en rubbers vervangen moesten worden, en waar hij extra tijd heeft besteed om te kijken of hij zelf iets kon knutselen om de datum weer werkend te krijgen (onderdeel was niet meer te krijgen en hebben we ook niet kunnen vinden via fora of ebay), en toen was ik €180 kwijt. Verzendkosten zijn ook wel overkomelijk in een bubbeltjesenveloppe :wink:

Maar het fijnste aan hem vind ik de uitgebreide fotoverslagen en open manier waarop hij met zijn kennis en vak omgaat.

Mooie Omega trouwens \o/