Rikketik Aanwinst!

Hans weer eens gezien, En Lucien. Ik dacht later, onze Lucien??? Freddy ontmoet, erg leuk, volgens mij was hij ook op jacht, klopt dat Freddy? Huib stond aan de bar. Koffiebar weliswaar maar toch.

Veel leuke dingen gezien maar ik was op zoek naar een Vulcain Cricket of een Stowa Antea of naar een heeeeel voordelige Navitimer nadat Freddy mij die van hem had laten zien. Rolex Oyster(quartz) behoorde ook tot de mogelijkheden of Sir Swatch?

Toen ik langs een stand liep en een Nomos Tetra (zo’n vierkante) zag liggen. Leuk ding.
Ik: "Mag ik even?"
Verkoper: “Ja natürlich”. En hij dacht “aber nicht al zu viel stören, ich bin dabei 6 Breitlings an den Tüp da zu verkaufen”.
Onder de Tetra lag nog een Nomos kistje.
Verkoper: “Hier habe ich noch eine Orion”.

Ik wist meteen dat dat wel eens mijn nieuwe aanwinst kon zijn. Maar dat ik een Stowa wil komt omdat ik Nomos overpriced vind en dit niet wil stimuleren. Maar ja, deze is tweede hands dus dat merken ze niet :smiley:

Kost me dat?
Hoop heen en weer ge-onderhandel, de Breitlingverslindende andere Duitser bemoeide zich er nog mee enz enz. We bleven op een verschil van 20 euro hangen.
Ik weg, langs Huib, Hans, Freddy, wat ze er van vonden? Dat duurde niet lang, terug, er nog een tientje af en Deal.

Verkoper tegen Breitlingverslinder die er nog steeds stond het vaste verhaal afgedraaid: “Wissen Sie wieviel ich dafür bezahlt habe? So und so viel, das ich jetzt mein verlüst nehme…” Nou ja, und soweiter und sofort…

Een Nomos Orion dus, mijn fotos:

Het mooie aan dit horloge is eigenlijk alles. Maar vooral het contrast tussen de plaat, indexen (goud) en wijzers (blauw). Dat is op mijn foto niet zo goed te zien dus fotos van de Nomos site:

en verwijzing: http://www.glashuette.com/de/uhren_orion.html

Het uurwerk Nomos 1T. De basis is een ETA uurwerk wat ze verfijnd en bewerkt hebben en door toevoeging van delen die speciaal voor Nomos gemaakt zijn zou het een eigen Nomos uurwerk moeten zijn. Dat staat in ieder geval in het boekje/garantiebewijs wat ik er bij heb en zal een rede zijn de prijs lekker op te drijven.
Het uurwerk is in ieder geval erg plat, het horloge is 7,5 mm hoog bij 35 mm zonder kroon breed. Er zit een stalen bodem in en een ietwat bol glaasje op. Dat geeft een mooie effect.
De band is van Shell Cordovan, dat wist Hans zelfs al voordat ik het horloge gekocht had ! Schijn ik mee de zee in te kunnen. Gers.

Dit is dus een blijvertje behalve dat mijn vrouw vanochtend opmerkte dat dit het mooiste horloge uit mijn collectie was en als ik er nou nog een gaatje in de band bij zou maken zij het af en toe ook kon dragen…

Ik denk het niet schat…

Mooi, Henrik! Schitterende stijl: die wijzerplaat met goudkleurige indexen en geblauwde wijzers heeft wel wat. Toch een puntje van kritiek: heb je net iedereen gek gemaakt met je Stowa-inkoopplannen, koopt 'ie een Nomos :S :wink: Komt er nu nog een Stowa bij?

Enneh aangezien je schreef dat het “òf… òf” was: als je nu nog een heeeele goedkope vintage Breitling Navitimer tegen komt, dan moet je mij maar even bellen! :wink:

Ik wens je vrouw in ieder geval veel plezier met deze nieuwe aanwinst. (Je dacht toch niet dat ze erin zal berusten, toch?! :wink: )

Er zijn zo veel mooie Navitimers Geert (maar ook lelijke), maar als ik een mooie had gezien tegen een heeeeel schappelijke prijs (onwaarschijlijk op een Rikketik) had ik een aanschaf overwogen.

Er komt geen Stowa meer maar ik zal nog steeds bij voldoende animo polsen bij Jörg, dat is de moeite niet met mijn goede Duits :smiley:
Ik denk niet dat mijn vrouw er in zal berusten, ik hoop wel dat ze het op den duur zal vergeten…

Mooie klok, ik heb veel, heel veel gezien, maar deze toch niet.

En in n mooie staat. Veel plezier ermee.

Ik vind 'm mooi. Een Nomos staat ook nog op mijn lijstje, overpriced of niet (dat zijn ze nl. allemaal).

Dat is zeker een fraai exemplaar met die blauwe wijzers.
Dat geeft hem net dat tikje speelsheid wat dit horloge bijzonder maakt.
Gefeliciteerd.

Ad

Mooie klok hoor veel plezier ermee…! Ben je ook nog bij de stand van Ruud Kuiper geweest (Clockwise) Daar stond ik namelijk als hulpje van Ruud…

Weet ik niet Raymond, ik ben er met een hoge snelheid doorheen gegaan en heb de helft gemist, ik had maar een uurtje. De Nomos vond ik op het laatste moment.

Scherpe foto’s ven Henrik!! Shocking!! :smiley:

Nee hoor: Serieus mooie klok, superstrak; de kombinatie met de blauwe wijzers vind ik heel erg geslaagd; deze kastvorm vind ik persoonlijk mooier als die met de dunne “oortjes”.
Gefeliciteerd, veel plezier ermee! (tu)
Groet,
Paul

Ja goed he? Alleen had ik 'm even mogen poetsen voor het fotograferen. De kast is in nieuwstaat maar lijkt niet zo door vlekjes. Dat was vroeger niet belangrijk bij onscherpe foto’s :smiley:

Mooi strak, Henrik. Je nieuwe koers werpt zijn vruchten af :D:D

UHH, heb je mij gezien of nog zo’n *&%#@) die zich met klokkies bezighoudt :wink:

Hoi Henrik.
Ik heb je helaas gemist.
Was er pas om een uur of 2.
We hebben wel even over “” het nieuwe verzamelen " van jou moeten lachen.
Veel plezier met je NOMOS.
Mooie klok.
Groeten,
JohnSr

Erg mooie aanwinst gaat goed he het nieuwe verzamelen.

Mvg Dennis.

Nogmaals van harte Henrik, enorm veel kwaliteit en nog een tijdloos design ook.
Wees ook zuinig op de band…

gr,
Hans Mennink

Herzlichem Glückwensen mit de Nomos Henrik,
mooie strakke klok,
knap van je dat je na 1 uur Rikketik zomaar weer weg kan gaan.
of ging je naar een ander horlogegebeuren ?
tis dat de heren verkopers hun spullen in gingen pakken,anders had ik er nu nog rondgelopen.(samen met JohnSr)

Groet, André

Vroeger kon Henrik 10 horloges kopen op één dag, nu maar één horloge op 10 dagen (:D.

Nogmaals Henrik, veel draagplezier met je nieuwe aanwinst.

Mooie vangst Henrik, geniet ervan.

Ruud