Rikketik aanwinsten 22-04-18

Ik trap af:
Roberta “datejust” 25 jewels automatic.
Uit de fabriek van Robert Kauderer, Pforzheim

19 likes

Nog even bij deze staan twijfelen:grin:

7 likes

Verder dan een paar bandjes en 2 watch rolls kwam ik deze keer niet. Vanwege het weer ben ik ook niet lang geweest.

1 like

Ik zag een Omega Speedmaster uit 2008 met een Panda Dial. De particuliere verkopen gaf aan dat het horloge uit 2008 kwam en dat ‘‘het destijds nog mogelijk was om op aanvraag een white dial omega te bestellen.’’ Helaas ben ik geen speedmaster expert, dus ik kan dit verhaal niet verifiëren op basis van kennis. Ik heb het horloge nog even geloept; de band en de kast waren ongepolijst en de verkoper vroeg er €4500 voor. Een prijs die ik persoonlijk te veel vond.

Wat zijn jullie ervaringen überhaupt geweest met aankopen van ‘‘duurdere’’ mechanische horloges bij Rikketik?

Hieronder een foto van het model speedmaster dat ik zag (dit is gewoon een foto van internet, ik ben zelf vergeten een foto te maken namelijk). Ik heb simpelweg gegoogled op ‘‘white dial speedmaster’’.

4 likes

Watjes als lumeplots?

1 like

Werd mij voor 4200 aangeboden

Oorspronkelijk in Dld gekocht vertelde de verkoper. Was een complete set met box and papers

Deze pic is van het daadwerkelijke horloge

8 likes

We gingen kijken voor een klokje voor mezelf. Mijn vrouw had daar andere ideeën over en kocht deze mooie Oris
url![image|300x225]

44 likes

Prachtig! :heart_eyes::ok_hand:

1 like

Onzin IMHO. Gewoon een mod.

1 like

In antwoord op je vraag over duurdere aankopen op de rikketik: vorige rikketik had ik een specifiek horloge op het oog uit de prijsklasse ca. 2.500-3.000 Euro.

Ik heb het niet gekocht, ofschoon er 3 exemplaren aanwezig waren:
1e verkoper dacht dat het ding meer waard was dan ik redelijk vond (chrono 24 was aanzienlijk goedkoper dan zijn vraagprijs);

2e verkoper had niet opgemerkt dat ie een diepe buts aan de zijkant in zijn horloge had. Mijn interesse was toen al wel weg, maar helemaal toen de beste man iets riep van: joh, kun je zo wegpolijsten, geen enkel punt en niet serieus naar zijn prijs wilde kijken. Dit was de categorie spotwelding en daarna bijwerken, niet even polijsten;

3e verkoper was vooral heel druk met in het Frans ouwehoeren over een of andere stalen band uit het jaar kruik met kennelijk een bekende van hem. We stonden geruime tijd bij zijn kraan en ik heb een paar maal gewenkt, maar die vogel negeerde het gewoon. Ik was er toen wel klaar mee: ben een kop koffie met een gevulde koek gaan nuttigen, heb mijn centen op zak gehouden en ben huiswaarts gegaan.

Oh en een week later kocht ik een Breguet XX van het geld. Tot volle tevredenheid.

Dus mij viel het tegen. Ik hoefde niet de allerlaagste prijs, maar vond dat men - althans bij dit horloge - echt overvroeg, danwel idioot deed met een beschadigd horloge, danwel kennelijk geen zin had om zaken te doen.

Ik heb in voorgaande edities in de categorie tot eur 500 veel leuke deals gesloten, dus denk dat dit gewoon een keer domme pech was (of zo moest zijn… de Breguet heb ik met veel plezier).

5 likes

Beurs was leuk maar erg rustig vanwege het warme weer. Desondanks weer e.e.a. verkocht en ook wat gekocht.

Deze ben ik erg blij mee mits hij werkt, een NOS H601-8081.

22 likes

Vast een Kraanvogel. :joy:

31 likes

:rofl:

Leuk hebbedingetje gevonden.

17 likes

Heb je deze mening nog steeds na het zien van de foto van @Adriaan? Hij heeft namelijk een echte foto van het horloge genomen.

Ja. Het was in 2008 niet mogelijk om bij Omega een Mitsukoshi-plaat in je Speedmaster te bestellen. Hoe mooi het horloge er ook uitziet.

3 likes

Bedankt voor de uitgebreide reactie!

Dit was de tweede keer dat ik ging (de voorgaande keer was ik 17 ofzo en had ik weinig kennis omtrent horlogerie, iets wat ik de laatste jaren heb bijgespijkerd :sweat_smile:. Ik ben van plan om in de toekomst vaker te gaan, maar om duurdere deals daar te sluiten, schrikt mij enigzins af.

1 like

Bizar, thanks voor de info! :sunglasses:

Hier ook een link naar een soortgelijk horloge was destijds is verkocht via HF.

2 likes

bijgespijkerd.

1 like

Vleermuisman, probeer je altijd te verdiepen, niet te impulsief grote uitgaves doen want dan mis je de details die het verschil in prijs maken.

Probeer ook met iemand te gaan met kennis over horloges. Neem een loupe mee, vraag zo nodig of een kastbodem open kan etcetera!

1 like