Rikketik aanwinsten

Zo weer terug van de rikketik en dalijk weer meteen door naar een high tea, maar toch even snel een foto gemaakt van een van de aanwinsten.

De PMLE 2009 No. 09/30 met saffierglas
foto snel met camera genomen:

voor de volledigheid ook een echtheids certificaat erbij:

De andere aanwinst zien jullie later deze week, die ga ik dinsdag ophalen (en verder afbetalen) bij Ruud van Clockwise…
Ik laat jullie nog even in spanning wat dat zal worden :slight_smile:

Ik sluit me daar bij aan met nummer 23. Erg mooi geworden, dank aan Mathias en Rob!

Daarnaast nog een stapel Tropic en Tropic “style” banden weten op de kop te tikken op verschillende plekken voor zeeeer verschillende prijzen. En nog wat “onzinhorloges”, waarvan een met een computerspelletje er op. De batterijen zijn op en er staat niet op wat voor spel er in zit dus ik ga nu testen! Wie weet doet het hele horloge het niet meer. Wie weet meld ik me nog terug :smiley:

Ik ben wel geweest, maar heb niets gekocht. Volgende keer beter dan maar.

Nou nee, geen horloge-aanwinsten te melden. Wel een paar doosjes met pushpins in div. maten gescoord. En natuurlijk zo’n mini-skippybal waar ik al eerder over schreef.

Wat me opviel waren de prijzen. De vorige twee Rikketik-beurzen stonden in het teken van: “Dit is de vraagprijs, maar doe een goed bod.” Vandaag heb ik absurde prijzen voorbij zien komen: 379 euro voor een Seiko 6138-3002! Voor de helft gaan ze weg op eBay en op een Engelse site staat er eentje te koop (Boxed!) voor 245 pond.

In een hoek van zaal 1 lag bij een stalletje een Tudor Snowflake met zwarte plaat. Mooi verouderd… alleen de bezel was gloednieuw. En ik vraag me sterk af of het wel een Rolex/Tudor bezel was. Vraagprijs? 1500 euro.

Wat natuurlijk wel heel erg fraai was, waren de horloges van Ferrie Schweitzer; een Seamaster chrono met donkerblauwe plaat voor 1650 is wel een gangbaar bedrag. Prachtig horloge in perfecte staat. (Precies hetzelfde horloge, ook in perfecte staat, ligt voor hetzelfde bedrag bij Wesselink en Vreeker).

Dus dan wordt het eenvoudig als ik in de markt zou zijn voor een horloge van rond de 1500 euro: 1500 voor een samengestelde Tudor van onbekende afkomst of 1650 voor een Seamaster Chrono van Ferrie… Mmmm, wat zou ik kiezen?

Menno

Voor de visueel ingestelden heb ik twee foto’s van het web geplukt:

De Seiko

De Seamaster:

De Rikketeik heeft mij deze keer een blauw/zwarte Seiko Bullhead, een nieuwe Orient en een opbergdoos opgeleverd. Daarnaast nog even bij de koffiecorner met de nodige forumleden van gedachten kunnen wisselen en de PMLE bij Robbie kunnen/mogen bewonderen. Alle nieuwe bezitters van harte gefeliciteerd met dit unieke horloge:)

vandaag wederom een “ex” gescoord :smiley:

een aantal forumleden ontmoet (tu)

Zal de mijne ook maar even tonen

vind hem erg geslaagd!(tu)

Tevens bedank ik Mathias en Rob voor het werk wat ze er ingestoken hebben.

verdere aanwinsten heb ik niet ,behalve dan een uurwerkhoudertje,wijzerafnemer en een bandentooltje.

gr Ron

Ik heb alleen een Nato strap (zwart grijs) gekocht. Vond er verder veel “oude meuk” voor veel te hoge prijs. Ook wel veel mooi en waardevol spul gezien. En aardige mensen. Zijn er altijd zoveel duitsers trouwens?

Vr Gr

RoB

Ook al weer even thuis, geen horloges gekocht, ook geen bandje voor de 1949 Molnija, wel een dooje assorti pushpins.
Verder natuurlijk even staan smoezen met een aantal forumleden op de minimeeting en ‘in het wild’ op de beurs.

zag trouwens een “nieuwe” zwarte smp automaat liggen voor 850 euro
zaten 2 behoorlijke krassen op het saffierglas

braakschade volgens de verkoper ???

En ik vond dat trouwens heel leuk. Nog nooit zoveel Omega’s ‘in het wild’ gezien! :~

Menno

Mijn aanwinst is brandend maagzuur van de pepsi cola in combinatie met krokketen.

Wel een verkoper gered in de grote hal van een wisseltruck met een Rolex door 3 Oost europeanen!

Een leuke beurs maar hoge prijzen,me leelam lopen zoeken naar een Tag-Heuer band maar niet gevonden.

oh ? vertel eens…

Zag dat 1 persoon een submariner bekeek en de ander gaf in gesloten hand waarschijnlijk een foppo door.Ik zag het zo gebeuren en waarschuwde gelijk die verkoper met handgebaren die onmiddelijk het horloge terug vroeg.
1 persoon had denk in de gaten dat ik dat deed want hij keek me gelijk aan met een linke bek.

Was weer een leuke beurs erg druk en gelukkig niet voor niets geweets vondt een leuke omega handopwinder jaren 50 in nieuwstaat 60 mic verguld voor 75,- euro
zag ook een paar leuke seiko chrono`s ook voor weinig maar deed het niet doordat ik er al een aantal van had.
Viel me wel weer op dat veel horloges zo voor het grijpen ligt vindt ook wel een punt dat de organisatie de mensen hierop wijst.
een vriend van me werdt verleden jaar verrast door een klokkie van 1800 euro
die werdt gestolen beroerdt weekend voor hem geweest evenals robbie.
Hopelijk heeft die dit jaar een paar lijfwachten meegenomen.
Groet
AntonSV B)-

goed gedaan Forehand, alert!!!

idd goed gedaan (tu)
heeft de verkoper je nog bedankt ?

bah, die lui moeten ze meteen publiekelijk ten schande zetten

bluetooth Schreef:

goed gedaan Forehand, alert!!!

Ja,ik was ook heeeel “alert” toen ik naar me auto liep,want je weet het nooit met die klanten! Hun rijden lachend het land uit en ik zit mischien aan de sondevoeding een paar maanden voor me niks,

Overigens was de verkoper een duitser volgens mijn en stond die in het pad bij Robbie.

van harte met je nieuwe aanwinst en was idd erg gezellig (tu)

schmeink Schreef:

idd goed gedaan (tu)
heeft de verkoper je nog bedankt ?

bah, die lui moeten ze meteen publiekelijk ten
schande zetten

Ja hij gaf me een knipoog en stak ze hand op naar me.