Rikketik als verkoper

Dit jaar voor het eerst samen met mijn buurman op de Rikketik gestaan als verkoper. Het begin was erg stroef. Na twee uur voor 5€ verkocht en we dachten even dat het wel een leuke dag maar verder niets zou worden. Toen kreeg ik een man met zijn zoon die uit een land kwam waar het normaal is om maar belachelijk laag te bieden en ook maar niet weg te gaan. Ik vroeg 50€ voor een horloge en hij bood 20. Hij is daarna nog twee keer terug gekomen met 25€ en daarna 15€ en een oude seiko (nee geen leuke) etc. ik had toen iets van nog een zo’n pipo en we gaan naar huis… Maar tegen het middaguur werd het leuk en hebben we andere leden van het forum gesproken en hebben we toch nog wel wat horloge’s verkocht. Voor mij een leuke dag alleen liever niet weer vlakbij Clockwise volgende keer waar de heilige gralen als broodjes gaan en je stiekem stik jaloers naar zit te kijken :P(ik bedoel bewonderend) Een koopje deze rolex kost maar 4000€ hoor je dan. Dat was 4 keer meer dan onze hele handel bij elkaar. Maar goed je moet ergens beginnen toch?

't was leuk je bij de koffiecorner effe ontmoet te hebben.
Ook Clockwise heeft eens moeten beginnen en zal waarschijnlijk dezelfde ervaring als jij hebben meegemaakt.

Succes verder!

Ha dat was mijn buurman, ik mocht het fort verdedigen terwijl hij lekker koffie ging drinken Stiekem wel zij pet verkocht terwijl hij weg was :wink:

Ruud is ook echt een geschikt persoon en heeft zeker mooie dingen te koop staan.

helemaal mee eens…Ruud is een klassevent…staat ook al een aantal jaren op de rikketik en heeft zo zijn klanten uit binnen- en buitenland.Prijzen zijn zeer schappelijk en goed onderhandelbaar.
Voor ons was het ook de eerste keer, Alex en ALfred, mijn medestanders in de stand uit Duitsland en Zwitserland hebben zeer goed verkocht…meer dan 100 ETA uurwerken(waaronder enkele horloges) wisselden van eigenaar
Maarja, daar Henrik nog een tafel zocht en bij ons iemand was uitgevallen, mocht hij aan onze tafel staan en dat was minder goed voor de knip, Alexander leverde zijn hele winst weer in en kocht de zoldervoorraad van Henrik weer op, hij ging dus met meer spul terug naar Duitsland als ie gekomen was…:slight_smile:

mcfr Schreef:

Ruud is ook echt een geschikt persoon en heeft
zeker mooie dingen te koop staan.

+1

Was pas kort aangekomen en door alle opwinding zag ik em niet eens staan, totdat ie me ineens riep. Was ff verbaasd dat iemand m’n naam wist :stuck_out_tongue:

Overigens ook heerlijk om in de zomer na een bezoekje aan z’n shop bij 't sluisje uit te blazen met een ijsje of een lekker broodje.

marnix.moed Schreef:

mcfr Schreef:

Ruud is ook echt een geschikt persoon en heeft
zeker mooie dingen te koop staan.

+1

Was pas kort aangekomen en door alle opwinding zag
ik em niet eens staan, totdat ie me ineens riep.
Was ff verbaasd dat iemand m’n naam wist :stuck_out_tongue:

Overigens ook heerlijk om in de zomer na een
bezoekje aan z’n shop bij 't sluisje uit te blazen
met een ijsje of een lekker broodje.

Heerlijke locatie inderdaad. En erg mooi winkeltje ook.