Beste Jan, wil jij een foto sturen van de draaibank die je gescoort hebt op Marktplaats, dan weten wij als we er een tegen het lijf lopen hoe complaat hij moet zijn en waar we op moeten letten. ik heb een hele mooie op marktplaats gezien dit afgelopen weekend Zelfs met een loupe er aan.Ben jij nu de gelukkige eigenaar geworden? vriendelijke groet Boudewijn.
Boudewijn,
Ik heb vandeweek op Marktplaats wel gekeken naar draaibanken, maar dat waren houtdraaibanken, om ze om te bouwen tot lapideermachine.
'k heb in mijn atelier en in mijn werkplaats in totaal 4 draaibanken, de kleinste is een zelfgebouwd horlogemakers draaibankje, met een Proxxonmotor voor de aandrijving, daar kan ik alleen dingen in opspannen die in de spantangen van Proxxon passenā¦dan heb ik inmijn Atelier een HBM C1 (Chinees lor, leuk om als schuurmachine te misbruiken, wel zuiver, maar niet stabiel genoeg)
en een Boley horlogemakersdraaibankje, die heb ik vorig jaar op Marktplaats gevonden, de verkoper bleek @ArjanV te zijn, die ik van een eerdere meeting van horlogegekken al kende.
Die bank, daar breng ik vele uurtjes met plezier aan door⦠en dan heb ik in de werkplaats nog een Emco Compact 5 CNC, die ik heb omgebouwd naar een nieuwe besturing, de oude besturing is eruit gehaald en in plaats daarvan zit er nu EdingCNC op, daar breng ik zo min mogelijk tijd achter door⦠programmeren⦠grote groene knop indrukken⦠en dan ben ik weg⦠koffie drinken⦠of andere dingen doen⦠'t is een CNC, dus die gaat wel door⦠hoef ik niet bij te blijvenā¦
Ben je op zoek naar een horlogemakers draaibankje?.. dan zou je de volgende keer eens op de Rikketik moeten kijken⦠reserveer wel minimaal 600,- voor een beetje leuke draaibank, als je ze goedkoper vindt, ze zijn er wel⦠maar dan meestal zonder motor of andere belangrijke accessoires zoals spantangen, centers en andere nuttige dingenā¦