Rikketik beurs 30 april 2017

Dit is wel heel triest om te lezen, zo zonde,…

Het woord “moeten” moet hier weg. Het zal de norm gaan worden helaas. De norm zou moeten zijn dat een ieder met z’n vingers van andermans spullen afblijft.

Grt. Marco

9 likes

Ik heb er twee uurtjes rondgeslenterd en zag dat er verschillende mensen horloges pasten terwijl de verkoper met iemand anders bezig was.
Ik was verbaasd dat de verkopers zo goed van vertrouwen waren en blij verrast dat het allemaal zo maar kon.
Nou, NIET DUS !!!

2 likes

Ik moet helemaal niks. Reality-check helaas.

Jawel hoor: adem halen, eten/drinken, naar de w.c. gaan…

Ik zou zeggen, vat het antwoord niet zo letterlijk op. Ik spreek alleen op deze manier m’n verbazing uit over de normvervaging, die al erg genoeg is. Aan het aantal likes in korte tijd te zien, zijn er meerderen die er zo over denken.

Grt. Marco

De meeste verkopers hadden alle mooie en dure horloges netjes achter slot en grendel en de wat goedkopere spul los op tafel. In mijn ogen hadden veel verkopers al veel gedaan qua preventie. De verkopers gaan natuurlijk uit van de goedheid van de mens en laten je iets passen. Erg sneu om te zien dat die randdebielen daar misbruik van maken. Had het graag op heterdaad willen zien gebeuren.

Inderdaad ongelofelijk. Het is gewoon heel simpel, één klant tegelijk helpen.

1 like

De één leidt de verkoper af, de tweede houdt de omgeving in de gaten, de derde jat het horloge. Klootzakken, ja, randdebielen, nee.

1 like

Vandaag weer, zoals vanouds veel bekenden gezien, Issy(@Mantequilla Koen(@koen) , Hans Mulder, Hans Heuvelman, Henrik, Wilco(@wbcoupe), Marjolijn ( @emdee) en Michiel Holthinrichs,
'k was even na 12 uur bij de koffiecorner, en daar heb ik toch wel een poosje staan kletsen met een aantal mensen, gek genoeg wordt ik altijd herkend… :)…

Aan’t eind van de dag nog even bij Rob (Monsterwatches) langsgewaaid… en nog even ( dat begint zo zoetjes aan traditie te worden) een Nato Band gescoord… een mooie zwarte met oranje/grijze bies middenover… bekend als de “Gamma” Nato

Vond dat altijd al een mooie… en nu heb ik er één… zal morgen even een foto maken in daglicht.

heb ik verder dan niets gekocht?.. wel… ik heb een abonnement op het Rikketik Magazine genomen… best leuk leesvoer moet ik zeggen… heb ook de bijdrage van @koen met plezier gelezen… en verder?.. Ja… broodje Kroket, en een flesje Fris… dat was het wel zo’n beetje…

'k heb nog een leuk Boley draaibankje zien liggen voor de bodemprijs van 170,-, met alleen maar een 2 mm spantang… maar spantangen vind je ook wel op de Rikketik, en boley spantangen zijn ook nog overal te koop… maarja… ik heb al een Boley…

3 likes

Neem je je motor misschien altijd mee naar binnen ?

:grinning::+1:

1 like

Zal ik de volgende keer mijn Longboard maar meenemen dan?.. Over het algemeen zijn er 2 mensen direct herkenbaar aan de “loopings” in hun snor, ik ben de langste van de 2… :slight_smile:

3 likes

Die Italiaan was een meneer uit Spanje die volgens mij ook wel steekje los had, een kapotte Tissot Navigator werd van hem gestolen, hij ging gelijk weg en naar koffieshop zei hij, later was hij gekalmeerd en heeft hij toch zijn tafel weer bezet maar dat was ook wel een rare vogel hoor, liep daar een partij stennis te maken over hoe ver hij wel niet had gereisd en dat de Nederlandse regen ook nog zijn Lemania had vergalt (?)

Desalniettemin, echt kut als er van je gestolen wordt, ik heb daarom minimaal 2 man aan de tafel staan want ik vind het toch fijner handelen als de horloges niet achter glas liggen maar het blijft opletten. Ik weet dat er beveiligers lopen in "burger"kleding maar ja voorkomen kan je het niet.

Ik heb persoonlijk een prima beurs gehad, veel verkocht en leuke dingen gekocht en veel leden gesproken.

die meneer uit spanje was een Israëli… ik heb ook een tijdje met em staan praten… ik zei em dat slechte pakkingen zijn Lemania vergald hadden, ik woon tenslotte al mijn hele leven in Nederland… en er is nog geen enkele regenbui die mijn horloges heeft kunnen vergallen… :slight_smile:

1 like

De schade aan de wijzerplaat zag er ook niet recent uit maar had geen zin in de discussie, hij was boos op alles en iedereen geloof ik.

Ik vond het weer een geslaagde beurs. Zeer spijtig dat er spullen ontvreemd worden. Beveiliging is denk is sowieso wel een issue bij de Rikketik. Ik zat toevallig bij de Spaanse/ Israelische/Franse (hij is Spaans overigens) in het busje s óchtends. Had zijn hond (ook Spaans) ook mee maar die heb ik later niet meer gezien…Ging volledig uit zijn bol omdat iemand een defecte Tissot Navigator had gestolen van € 100,=. Spaans temperament zullen we maar zeggen.

Mooi om te zien dat Huub Schins (Brocantique) weer terug was. Meteen maar een Lip Nautic Ski bij hem aangeschaft.

Later nog een schildpadje gescoord voor relatief weinig.

Toch maar eens en keer lid worden sla eigenlijk niet over.

5 likes

Had je een hoedje op?

.[quote=“Batossai, post:136, topic:104085, full:true”]
Had je een hoedje op?
[/quote]

Nee, een baret

Ja, je kan beide op je hoofd zetten dus een pot nat. :stuck_out_tongue:

Eensch, maar “hoedje” is een generieke beschrijving van Hoofddeksel… Baret is specifieker…

1 like

Dat is goed nieuws dat Huub weer terug is.