Rikketik beurs 30 april 2017

De Rikketik is het toch niet geworden. Gezien het weer andere activiteit uitgevoerd.

12 likes

Vreselijke keelpijn vanochtend dus maar thuisgebleven :unamused:

Ik stel het volgende minimeet t shirt voor:

(Mij staat zoiets niet hoor)

3 likes

Leuk hoor. Opblaaskano?

Wij hebben een hike gedaan. Veels te mooi weer om op een stoffige beurs rond te lopen.

Idd. Geweldig ding. Gaat overal mee naartoe. Binnenkort eens een terrassentocht door de grachten van een grote stad doen.

De Rikketik in het najaar dan maar.

2 likes

Vandaag aan het beitsen geslagen, lekker nuttig.
Hoewel…met zoveel wind heb ik nu 1 anti slip kozijn (vol met rotzooi uit de bomen).
Dat moet dus weer over :frowning:

4 likes

Zelf was ik er vroeg (8:00) en er waren opzich weer wat leuke koopjes te vinden. Was voor mijn doen ook weer vroeg weg, rond een uur of 13:00 ivm een familiereunie 's middags.

Zelf een viertal zakhorloges aangeschaft, allen voor zeer scherpe prijzen. Eentje springt er toch wel uit, deze zilveren Engelse chronograaf van omstreeks 1900-1910. Het bijzonderste is wel dat het horloge ‘examined by Dent’ is. Dent was een van de beste en meest gerespecteerde horlogemakers van Engeland, dus het is toch wel een goed horloge.

Verder nog wat bandjes en zakhorlogeglazen op de kop getikt, en diverse forumleden gesproken en vele bekenden tegengekomen. Qua polshorloges lag er niets tussen voor mij, de meeste waren simpelweg veel te hoog geprijsd. Het was wel een zeer drukke beurs, voor 9:30 was het prima te doen, maar daarna werdt het toch wel dringen.

10 likes

Had beter wel tussen de spruitjeslucht en regenjassen kunnen lopen want wat een zaadwedstrijd

1 like

Wat zie ik nu op marktplaats.
Vandaag ontvreemd op de rikketik beurs in Houten! Speedmaster 35395000 uit 2008, serialnr 90050076.
Beloning voor tip of vinder!
Dus mocht iemand iets hiervan gezien hebben neem contact met degene van de adv; op marktplaats.
https://link.marktplaats.nl/m1161281246

Dat stelen wordt volgens mij steeds erger op de Rikketik. Stond eerst bij een Italiaan aan tafel die volledig uit zijn dak ging omdat er wat van hem gestolen was. Later in de ochtend vond hij het ook nodig om met veel bombarie te vertrekken en flink hard op klagend langs de tafels naar huis te gaan.

Even later sta ik bij een verkoper aan tafel die even zijn eigen horloge afdoet even een ander helpt om vervolgens te constateren dat zijn eigen horloge verdwenen is. Op de weg naar huis loop ik langs de tafels van de Rikketik organisatie en komt er iemand melden dat er bij hem een horloge uit zijn afsluitbare vitrine is gejat.

Misschien moet er toch wat meer aan de beveiliging gedaan worden. Bijvoorbeeld een aantal ‘stille’ beveiligers of toch maar camera’s ophangen.

5 likes

Er werd ook een aantal keer omgeroepen dat er zakkenrollers actief waren.

Heb je ze niet gegrepen Adil :wink:

Als ik het had gezien zeker wel. Was ook samen met een andere collega.

2 likes

Zo is de aardigheid er snel af.

Waar is opdat moment de Politie? :grinning:

1 like

Rustig horloge’s aan het bekijken :smile:

3 likes

Erg jammer dat dit gebeurd. Schijnt tegenwoordig ook al normaal te zijn.
Ik heb vaak op oldtimer beurzen gestaan met onderdelen van antieke bromfietsen en ook daar gebeurt het.

Een beveiliger zei me dat ik mijn rugtas beter niet op mijn rug kon dragen…

Ik zei van wel… er zitten muizevalletjes in…:joy:

2 likes

Ik denk niet dat die dieven zitten te wachten op een dubbele plak Peijnenburg met euroshopper halvarine dus jij bent veilig denk ik.

25 likes

Dit soort misdaad vindt steeds vaker georganiseerd plaats. In ben voor een verenigd Europa, maar dit is één van de nadelen volgens mij.

2 likes

Verbaasde me bij eerdere edities (was er nu niet bij) al over hoe alles vrij en blij uitgestald lag. Is helaas vragen om problemen. Veel ligt natuurlijk ook al achter glas, dat zal de norm moeten worden.

1 like