Rikketik beurs

Hmmm…ik bedoelde dus in een PB

Ik heb er 750 voor betaald maar dat kan ook duurder :smiley:

Dat zijn mooie nieuwe aanwinsten, Henrik.

De militaire horloges zijn vaak behoorlijk gezocht. (tu)

Ik denk deze :

http://www.bontime.nl/

Dank je, Hent.

Hi Richard,
De meeste Angelus horloges heb ik gekocht op eBay Duitsland en Amerika.


Een chronodato in doublé met originele wijzerplaat in deze (zeer goede conditie) vanaf zo’n 1000,- euro


Chronodato doublé in dezelfde zeer goede conditie,met een originele wijzerplaat met wat patina,vanaf zo’n 850 euro


Chronodato doublé met een hele mooie proffesionele refinished wijzerplaat, lijkt wel emaille, vanaf zo’n 750 euro


een Chronodato in 18K goud met originele wijzerplaat, vanaf zo’n 3000 euro
de gouden exemplaren hebben zgn ““stepped lugs”” bandaanzetten


een Chronodato in 18K goud met een refinished creme wijzerplaat , vanaf zo’n 2000 euro

de stalen chronodato’s doen dezelfde prijzen als de doublé uitvoeringen.


originele verpakking voor Angelus chronodato’s en Chrono modellen incl. papieren , zijn zo’n 500 euro waard.


Het caliber SF 217 werd door Angelus zelf in huis gemaakt en zit in alle Chronodato modellen, Angelus was de eerste
die in 1942 met een chronograaf plus volledige kalender op de markt verscheen.

Groet, André

Mooi overzicht Andre.

Mr. Angelus,

Prachtige verzameling en mooi overzicht. Bedankt voor de info!!

Groet,

Richard

Andre

Hoe heb je zo mooi de gaten in de emaille wijzerplaat gekregen?

Groet Arie

mooie collectie (tu)

movement Schreef:

Andre

Hoe heb je zo mooi de gaten in de emaille
wijzerplaat gekregen?

Groet Arie

Arie,

Precies uitmeten op de mm nauwkeurig aan de hand van de oude wijzerplaat.
aan de voorkant ,dus op het emaille beginnen met een heel klein betonboortje
daarna met grotere staalboren de gaten op maat boren.
het emaille springt er af en toe wat vanaf in kleine brokjes en splinters.
zoals je op de foto ziet , is het linkergat goed gelukt, het rechtergat is helaas wat minder geslaagd.

er zitten ijzeren busjes in de gaten ,met klemmetjes aan de achterkant.
die busjes dienen om het emaille te beschermen tijdens het opwinden met de sleutel en dekken het gat ook enigzins af.
Het is duidelijk te zien dat het rechtergat er een beetje rafelig uitziet door afgesprongen emaille tijdens het boren.
is voor mij ook de eerste keer dat ik zo’n wijzerplaat vervang,
had er waarschijnlijk beter eerst nog wat tape op de wijzerplaat kunnen plakken voordat ik ging boren ?
van een afstand zie je er overigens weinig van.

Groet, André

Andre
Bedankt voor je info
Ik heb ooit wel eens een verhaal gehoord van iemand die een randje stopverf om het te boren gat maakte en daar iets van olie in deed voor het boren. Hoe het precies werkte ben ik helaas vergeten.
Wellicht heeft iemand anders nog een goed advies waar wij samen ons voordeel mee kunnen doen.
Mooie kolompendule trouwens.
Groet
Arie,

Arie,
dat is een manier om de hitte van het metaal die tijdens 't boren onstaat af te leiden naar de "“stopverf”"
ik boor die gaten echter heel rustig en met tussen pauzes, zodat de onderliggende metaalplaat niet te heet word.
in tegenstelling tot die zwarte kolom pendule (restauratieproject) heb ik deze bruine zo gekocht in prima staat.
er zit een verzilverde wijzerplaat op, waarschijnlijk ooit gerestaureerd zo.
deze is met 51 cm hoogte een stukje kleiner als de zwarte (60cm)

Groet, André

Andre

Ik zie bij jou naam steeds het merk angelus staan Heb je daar iets mee.
Ik heb een uurwerkje liggen waar wat aan ontbreekt. dit uurwerkje zou ook in panerai horloges zijn gebruikt.
Tot op heden heb ik geen onderdelen hiervoor kunnen vinden.
Weet jij adressen.

Groet
Arie

Hallo Arie,

Ik ben een verzamelaar van Angelus horloges en klokjes.
Heb er wel eens één of twee hier op 't forum laten zien :slight_smile:
probeer maar eens onder de zoek functie in de blauwe balk

caliber SF 240 is een 8 daags uurwerk dat inderdaad ook in Panerai horloges werd gebruikt, zowel in de vintage exemplaren zoals 't model 1950 en de Egittica , alsook in de meer recente modellen van de Richemont groep.

Dit nieuwe model PAM 203 van de Panerai Luminor 1950 - 47mm werd in 2003 nog door Panerai verkocht in een gelimiteerde oplage van 150 stuks, (alleen voor uitverkorene Paniristi)
er zitten NOS Angelus 240 calibers in, lagen nog ergens in een hoekje op zolder. :slight_smile:
verkoopprijs was toendertijd $ 18.000,- brengen nu wel iets meer op, als ze al op de open markt komen.


PAM 203 - 47mm uitgegeven in 2003 en meteen uitverkocht

de meeste onderdelen zijn bijna niet meer te vinden voor deze calibers, (behalve misschien bij Panerai dan)
op eBay kun je nog weleens wat oud spul vinden, en Paul K weet soms ook nog wel eens raad.

wat zoek je precies voor onderdeel (en) Arie.

Groet, André

Andre

Mijn uurwerk is inderdaad een angelus 240

Ik zoek een ankerrad en het rad welke tegen de veerto zit (3e rad heet die geloof ik) Heb er geen haast mee omdat ik nog werk zat heb voorlopig maar mocht iemand mij kunnen helpen dan graag.
Groet
Arie

Ik was er om 11.30 en was na anderhalf uur al weer vertrokken. Ben ook enkel geinteresserd in polshorloges en met name Omega. Er was 1 handelaar met fatsoenlijk Omega’s. Le Chapeau Vintage Watches, aardige mensen ook. Verder veel troep c.q. bagger gezien en zelf in ruime mate neppers! Wist niet dat dit ook gemeengoed is op een dergelijke beurs. Een Breitling voor 125 Euro en zo en een niet bestaand type skeleton van Omega dat ook maar een paar honderd Euro moest kosten. De Oost Europese verkoper deed nog zo zijn best…
Maar goed, na afloop ernstig lekker gegeten in Antwerpen (rest. Hecker in de Kloosterstraat.) dus al met al toch een leuke dag.:slight_smile: