Rikketik, de resultaten

Ben je ook geweest? Post hier je ervaringen!

Mijn ervaringen:

Ik was er om een uur of kwart over 9 en wilde na de bocht eigenlijk meteen al het parkeerterrein op rijden toen ik even dacht dat ik op de verkeerde dag was gekomen. Geen auto te zien! Ik reed door tot aan de deur en daar stonden er toch wel een paar. Dus naar binnen, ik had me niet vergist!

Het was in het begin erg rustig en alleen de linker zaal was in gebruik maar maar die was dan ook vol met verkopers. Ik heb nog even met Rob staan praten die een indrukwekkende collectie Seiko’s, al dan niet mods, en aanverwante horloges bij zich had. Hij heeft me nog het een en ander uitgelegd over hoe hij aan donoren kwam, erg slim vond ik dat. Het was weer erg leuk.

Ik heb nog wat aanwinsten, voornamelijk bandjes die ik nodig had, een horloge waarvan ik bij thuiskomst niet kon uitleggen waarom ik 'm gekocht had behalve dat ie 3 euro had gekost, polyWatch (zou dat nou echt werken?) en een zakje met een paar honderd pushbars assorti. Altijd handig.
Dan nog een Mildia, exact dezelfde als van de vorige Rikketik welke inmiddels een van mijn favoriete horloges is geworden, maar dan nu verguld ipv staal en bij deze doet de datum het wel. Ben ik erg blij mee, zal donor worden voor de stalen tenzij onder de hele vieze dikke laag vuil toch nog wel een knap horloge tevoorschijn komt. Heeft overigens dezelfde achterdeksel als de eerste dus weet ik nu redelijk zeker dat die er op hoort.
En een Angelus wekker met barometer en thermometer. Kon ik voor in mijn ogen een prikkie kopen meteen toen ik binnenkwam. Het geheel zit verkeer om in de etui, dus die moet ik nog even omdraaien. Het uurwerk loopt niet omdat de balans los is geraakt maar ik ben ik er erg blij mee, het was toch iets wat ik dankzij Andre al lang op mijn lijstje had staan. Het heeft helaas geen tripple date maar dan heb ik nog iets te wensen over zal ik maar zeggen :smiley:
Het is overigens dit type maar dan anders en in een andere staat :smiley:

Ik was er dankzij het ontbreken van een A27 pas om 10.30 uur maar ook toen was het nog betrekkelijk rustig. Een rondje gemaakt (zocht een doosje, een kistje, een bandje je kent het wel), even gekletst met Ruud van Clockwise (ik had zijn/mijn nieuwe aanwinst om) en zijn IWC perpetual bewonderd http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,25356,25426#msg-25426. Daarna bij een andere winkel mijn datejust ingeruild voor een bijna nieuwe GMT II… ‘Au’ zei mijn portemonnee… Binnenkort foto’s…

Leuke tooltjes gekocht (pincet, wijzerlichter, blauwe lumenpasta, pushbar-tooltje). En een bandje voor mijn monster:

Met een handig sluitwerk:

Volgens mij had die stand duizendan banden liggen trouwens… “voor weinig”

Waren dat die Duitsers, in jouw rij geloof ik? Daar heb ik namelijk (ook) een paar bandjes gekocht. Hoe was je dag trouwens qua verkoop?

O en me nog even laten informeren bij de Blancier stand. Die horloges zien er in het echt een stuk mooier uit dan op die doe-het-zelf-website zeg…

Ik was er ca. 10.30. Er was minder volk dan voorgaande keren, ook minder stands. De handel was wat slap hoorde ik hier en daar. Vorige keer had ik me voorgenomen niet meer te gaan de eerstvolgende keer, maar ik kon het toch weer niet laten.

Mijn resultaten:

  • Een Lip Dauphine (midden jaren 60) met R(SC)553 (=PUW360) kaliber. Liep er al een paar Rikketiks omheen te draaien.
  • Een “Glasabheber mit Halteplatte” (sorry, ken het NL woord ervoor niet). Hier was ik eigenlijk voor gekomen.
  • Een doosje.

Ik ga volgende keer toch weer.

Hallo allemaal,

Ik kwam met de Rikketikpendelbus om kwart over tien ongeveer aan bij de beurs. Het viel mij ook direct op dat het erg rustig was. Eenmaal binnen ben ik maar meteen op jacht gegaan! Ik moest nog het een en ander aan glaasjes hebben en een assorti kroontjes is ook niet weg. Hopelijk komt er een goede uit het zakje voor mijn Arsa project.:smiley: Een loep met een andere sterkte stond ook nog op mijn lijstje evenals de kastopener. De muis kwam ik niet tegen op de Rikketik, maar stond hier al op de kast en helpt een handje met de ‘photoshoot’. :smiley: Bij een klein tafeltje met 2 Russen(de overburen van Robbie) scoorde ik vervolgens de Poljot Sturmanskie. Het horloge is in zeer nette conditie, moet ik zeggen.

Na dit alles heb ik nog even kennis gemaakt met Rob en zijn assorti ‘Monsters’. Zoveel verschillende creaties van de BM kende ik nog niet. Zag er leuk uit, Rob.(tu)

Daarna ben ik nog even verder gaan zoeken naar onderdelen voor mijn gecrashte Sekonda, maar dat wordt moeilijk op de Rikketik ben ik bang.

Om half drie ben ik weer huiswaarts gekeerd. Buitengekomen ontmoette ik een leuke dame die ook het e.e.a. gekocht had op de Rikketik. Ook moest ze met de trein dezelfde kant op als ik dus dat was erg gezellig. Onderweg vertelde ze dat ze Schoonhoven had gedaan en nu als horlogemaker werkt. Van de treinreis heb ik verder niets meer gemerkt…:wink:

Groet, Mark

Mooie Poljot hoor…

Groet Peter

Michel Schreef:

O en me nog even laten informeren bij de Blancier
stand. Die horloges zien er in het echt een stuk
mooier uit dan op die doe-het-zelf-website zeg…

Weet iemand of deze stand er altijd staat of was dit eenmalig?

Enne, Mark geen foto van de dame?;):smiley:

Ik heb kort even met Willem gesproken, dit was een uitprobeersel.

Gefeliciteerd met de aankoop van 't Angelus klokje met baro / thermometer Henrik,
lijkt 't een beetje op deze uitvoering ?

groet André

Misha Schreef:

Enne, Mark geen foto van de dame?

Nee, geen foto, maar toch wel opgeslagen in mijn geheugen.:wink:

Oei oei, mooie wekkertjes …ik vrees dat ik toch eens op zoek moet gaan …maar ik weet niet precies waar en waar ik op moet letten?

Ik begin het geluid van de gedoneerde hema wekker inmiddels …te verfoeien…het werkt maar je moet wel onder de douche bij komen van het geluid …

Even gauw een fotootje gemaakt, het is een ander soort hoesje wat er om zit. Meer een ouderwets wekkerdoosje. Het leer is op enkele punten gescheurd. Zoals me later ook is opgevallen ontbreekt de index op de 6. Ligt niet onder het glaasje. De urenwijzer zit los, er is veel meer mis mee dan ik in eerste instantie dacht. Maar de themometer en baromater doen het goed :slight_smile:

Toevoeging:
Jij weet vast wel een goede Angelus wekkermaker Andre?

Mooie aanwinsten jongens.
Spijtig dat ik niet kon gaan.
Ik heb wel een mooie aanwinst gedaan waar ik al lang naar uitkeek. Maar is voor mijn volgende “voor en na”.
Rara wat zou het kunnen zijn ??? :sunglasses: B)-

Het was de Duitser helemaal aan het begin/eind van mijn rij, tegen de muur. Ik geloof dat hij 4 tafels had. Hij had ook opslag in de ruimte erachter.

Verkoop was erg goed, veel goedkope Seiko’s verkocht (waar ik normaliter onderdelen van gebruik).

Mooie van die poljot is de plek van de dag. Op 6 uur, staat het gewoon stukken beter.

Zal ik het maar direct raden? Een Lemania.

Is de hoofdprijs nu je ‘voor’ of je ‘na’, Freddy? :smiley:

Groet, Mark

Laat ons niet al te lang in spanning, Freddy…

Henrik Schreef:

Even gauw een fotootje gemaakt, het is een ander
soort hoesje wat er om zit. Meer een ouderwets
wekkerdoosje. Het leer is op enkele punten
gescheurd. Zoals me later ook is opgevallen
ontbreekt de index op de 6. Ligt niet onder het
glaasje. De urenwijzer zit los, er is veel meer
mis mee dan ik in eerste instantie dacht. Maar de
themometer en baromater doen het goed

Toevoeging:
Jij weet vast wel een goede Angelus wekkermaker
Andre?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 16/07/2006
16:31 door Henrik.

Hoi Henrik,

ik heb zelf al een paar keer met dat Angelus klokje in mijn hand gestaan, mooi dingetje, maar de case is erg
versleten, en de verkoper(s) vroegen er toen telkens een stevige prijs voor :frowning:

dat wekkertje kan waarschijnlijk makkelijker gerepareerd worden dan de baro of thermometer :slight_smile:
als ik er zelf niet uitkom, stuur ik 't richting Arnhem, daar woont ene zekere Paul , master watchmaker en troubleshooter op uurwerkgebied.(tu)
misschien ken je 'm wel ? :smiley:

groet André