Rikketik Finds.. wat heb jij gescoord?

vandaag was mijn eerste bezoek aan de Rikketik… ik ben huiswaarts gekeerd met gemengde gevoelens… veel kraampjes… maar weinig van mijn gading… misschien was mijn insteek verkeerd…

Toch… heb ik wel wat leuke dingetjes op de kop kunnen tikken… zoals daar hebben te zijn…

een Bergeon Wijzerafnemer… Ik had met Koen afgesproken, hij repareert al wat langer horloges, en had dus wat nuttige tips voor me… “goedkoop spul KAN goed zijn, maar’t merendeel is rommel”… de eerste wijzerafnemer die ik trof bevestigde dat… opening te groot, bekjes die niet netjes sluiten… bramen eraan… van deze wijzerafnemer viel me op dat de beugels aan de zijkanten netjes afgewerkt en gestraald waren… bekjes sloten mooi… en toen ik em trots aan Koen toonde, keek hij alleen maar even naar de knop… “geen wonder… 't is een Bergeon…”… Ok… tientje goedkoper dan normaalgesproken… Leuk!..

verder… even staan kletsen met Jurgen,die bij Rob’s Monsters stond… en zijn Shrouds bewonderd… in real life zien ze er netjes uit… 't zou nog wat netter kunnen… maar… da’s een kwestie van nog even de fijne vijl, en een schuurstick erover… en dan laten Anodiseren…
Bij Rob dus 3 18 mm Nato’s gekocht… één heb ik inmiddels aan mijn Instrument 1 bevestigd…en… ik ben blij met hoe dat eruit ziet…

Verder vond ik in een "bakkie ambulante bende een paar Bergeon wijzerplaat protectors… meteen meegevist… Koen had al wat Oliegevertjes gehaald voor me vandeweek… Waarvoor nogmaals Dank

en bij een ander kraampje met gereedschappen… vond ik een goede balg die alleen maar aan de voorkant blaast…dat deed mijn oude balg namelijk niet… die blies aan 2 kanten… , en een paar Oogloupes… met hoofdband… 5x en 10 keer vergroting…

Verder heb ik vandaag ook wat intressante dingen gezien, en intressante mensen ontmoet… hier en daar wat Mailadressen uitgewisseld…

Nu is wat mij betreft de beurt aan anderen… "Wat hebben jullie meegesleept terug naar huis?

Ben zelf niet geweest. Las wel net op FB dat bij Rob DRIE horloges zijn gestolen!!!
Geen ongure figuren gezien Arie?

Ik zag het inderdaad ook op Facebook. Je moet je toch kapot schamen als je zoiets doet >X

Maar Arie heeft mooi soul gescoord zo te zien! Mag ik zo vrij zijn te vragen wat je voor de oogloupe moest betalen? Ben zelf namelijk ook op zoek maar zie er veel van €70,-

Nee… geen ongure types gezien… er hing geen spiegel :slight_smile:

Ik was op de stand aanwezig toen Rob constateerde dat er wat weg was… balen…

Ook ik baal daarvan… hij stopt zijn ziel en zaligheid in zijn werk… en dan wordt het gewoon van je afgenomen…

Was er vanmiddag ook. Heb een mooie mini sumo gekocht. rob is een aardige vent, en zoals ik hem nu beoordeel met hart en ziel bezig met horloges. Waarom moeten ander dit nu weer vergallen voor hem? Erg triest allemaal…

Kniptangetje, maar die had ik eigenlijk voor iets totaal anders nodig, bouwpakketten namelijk. :slight_smile:

die Oogloupes?.. 2,50 per stuk… kun je niet voor tobben… met de hoofdbanden erbij was ik voor 9.- klaar… :slight_smile:

Die hoofdbanden moet ik nog wel een beetje in vorm kneden… ik heb nu eenmaal een klein koppie… :slight_smile:

Wat ben ik trouwens ongelooflijk blij met mijn 18mm Nato op de Instrument 1 (:smiley:

Mijn score…

http://s4.photobucket.com/user/Zetter/media/Mobile%20Uploads/2014-01/B02F1B8D-A72B-4738-A484-FD2656E0A59D.jpg.html

Een hele verzameling bandjes en sluitingen. Ben de rest van de dag aan het pielen geweest om alles op de “plek van bestemming” te krijgen.

Overigens nog op de Rikketik heel leuk gekletst met o.m. Giovanni, Gerardo, Maarten, Hans, Leen, Rob…etc. Ik vond het buitengewoon gezellig. Thuiskomst nog overleefd, Sprinter? ;)(tu)>X

Groet,

Dick

Naast een paar banden (1 gekregen van Hubert van Pellikaan, met de fc Utrecht kleuren. Ik ben pas na zonsondergang Alkmaar binnen gereden :smiley: ), deze 'Seiko/Pulsar/Orient"

Was een leuk dagje rikketik, heb me goed vermaakt.
Met een aantal formuleren gesproken, was erg leuk. Wordt me steeds meer duidelijk dat je in het vintage segment heel goed moet weten wat je doet. Er staan enorm kundige mensen met veel kennis van zaken, maar ook veel oplichters of mensen die geen verstand van zaken hebben en geen idee hebben wat ze doen. Voor een ‘leek’ is het niet duidelijk wat waarheid en wijsheid is… Helaas. Ik beperk me steeds meer tot een groepje verkopers waar die mijn vertrouwen nog wel hebben en waar ik prettig contact mee heb. Er zijn er veel waar ik zo voorbij loop.

Een kennis van een forumlid vroeg me, of ik een paar (fietsgerelateerde) zakhorloges wilde kijken. De eerste had een zeer zeldzame plaat en kostte 120, maar bleek een ongelofelijke goedkope dollar watch met een wijzerplaat bedekt met een geprint wijzerplaatje uit een inktjet printer, overduidelijk oplichterij, want diezelfde verkoper heeft tegen mij ook al gelogen op de vorige beurs. Bij de tweede scheelde kast en uurwerk grofweg 70 jaar, kortom een waardeloos huwelijk van kast en uurwerk voor 160 euro.

Zelf wel geslaagd al ik zeg ik het zelf, voor het eerst met meer geld in de knip thuisgekomen dan toen ik wegging. Een en ander verkocht, maar wel wat spul gevonden.

Leukste vondst is een zgn ‘trench watch’ van ommennabij de eerste Wereldoorlog. Is erg groot voor een horloge uit die tijd.
Moet een beurtje hebben, maar balans was prima, kast, wijzers en plaat waren allen best netjes. Kast is inmiddels gerestaureerd, uurwerk volgt morgen.
Daarnaast wat gereedschappen en wat ander klein spul.

Daarnaast erg naar om te horen dat er zoveel gejat is en dat Rob weer niet ontzien is… Schandalig!

Proficiat allen!

En geen wonder dat er zoveel gestolen wordt. Die boefjes moeten ook die duurder geworden entreekaartjes terugverdienen >X

Maar serieus, echt balen zeg. Kunnen ze geen camera’s ophangen ofzo? Of zelf een laptop/tablet/smartphone met webcam ernaast leggen ofzo?

Net als Arie, had ik dat ook een keer dat Rob er achter kwam dat een horloge kwijt was terwijl ik erbij stond. :X

Voor mij een reisetui van IWC op de kop getikt. Verder nog even nagezeten met wat vrinden:

Ik ging met eigenlijk maar één doel naar de Rikketik. Hans had iets moois voor mij klaar liggen. Uitbreiding voor mijn Deep Blue familie.

Ondanks dat ik geen lid ben was ik al om 9:30 uur binnen waar het al een drukte van belang was. Eerst even met Mister Seiko Rob een praatje maken. En later nog de zelfgemaakte shroud van Jurgen bewonderd. Erg gaaf!
Daarna naar Hans gesneld.
Ik ging daar weer weg met de Deep Blue Depthmeter. Een chrono met een een dieptemeter (dieper dan 3 meter in het zwembad ga ik niet) erop en een gewone chronofunctie. De lumen zijn weer ouderwets “des Deep Blue’s”.
Maar wat een beest van een klok is dit! 46 mm, 233 gram (met twee schakels eruit), lugbreedte 24mm.

Daarna lekker rondgelopen, maar weer eens een bandentoolje gekocht. De anderen die ik had zijn krom of afgebroken.

Ik kan constateren dat de koffiecornermeeting van het forum nagenoeg dood is. Na een tijdje kwam ik er alleen Koen tegen die het heel druk had om allerlei mooie dingen te laten zien.
Na een telefoontje heb ik daar nog afgesproken met Giovanni (Sprinter). Gerardo (Gratje) en DickV. Ik heb ze maar even meegenomen naar de tafel van Hans waar we het ondanks al de mobiele bezigheden (zie foto) het toch heel gezellig hadden.

Nog eentje dan zoals ik naar huis ben gereden met de nieuwste om de pols en vervolgens thuis maar even wat schakels eruit geprutst.

Voor mij een heel geslaagde Rikketik maar na het lezen van de berihten van Rob nam de vreugde toch weer even af.
Juist bij iemand als Rob is het laagdrempelige zo leuk om alles te kunnen pakken en bekijken. Als dit voortaan achter glas moet haalt dit toch wat van de charme weg.
Overigens ben ik best bereid een paar uurtjes achter de kraam te staan om op te letten Rob.

dit was mijn 3de Rikketik bezoek en het viel me nog steeds niet tegen, kijk alvast uit naar de volgende.

Leuk ook om enkele gezichten te zien achter de forumnamen.

Mijn bedoeling was om een handsvol goedkope oudjes te scoren en die insteek is meer dan gelukt. 19 om precies te zijn voor een totaalbedrag van 110 euro. Daarvan zijn er 10 die na >12uur dienst nog steeds mooi op schema lopen. Met een paar kleine ingrepen zijn er nog wel een paar extra te redden. De ‘overlevers’ ga ik oppoetsen en worden aangeboden aan leden van onze oude fietsen vereniging zodat zij een passend horloge bij hun rijwiel hebben.

Tevens nog wat ‘zilverwerk’ overgenomen van Koen, waarmee ik zeer blij ben.

Het verhaal van Koen omtrent vervalste horloges kan ik bevestigen. Dat was mijn maatje die zich aangetrokken voelde tot enkele zakhorloges. Gelukkig had Koen snel door dat één en ander niet klopte.

Onder de indruk was ik ook van Arie’s meesterwerkje. Het horloge ziet er in het echt mooier uit dan op foto en het verrassende is dat het vederlicht is.

Minder leuk aan de beurs vind ik:

  • de drukte bij de aanvang. Je moet echt drummen om bij de tafels te komen.
  • handelaars die reeds vanaf 14:00 beginnen opkramen

Al met al een leuke beurs maar inderdaad erg jammer van de diefstallen. Je probeert constant alert te zijn en alles in de gaten te houden maar als er 15+ mensen voor de tafels staan verlies je toch echt het zicht over de horloges.

Horloges achter het glas plaatsen gaat inderdaad ten koste van het laagdrempelige maar het is noodzaak… Ik denk dat zelfs met 3 mensen achter de tafels de diefstal nog plaats vind. De uitdaging voor de dief is alleen maar groter.

Tijdens de Rikketik weer een hoop bekenden gezien/gesproken, een aantal nieuwe contacten gelegd en een leuk gesprek gehad met Arie Kabaalstra (en zijn bijzondere klompen). Daarnaast ook nog een paar leuke klokjes gescoord:

Citizen C320 Promaster Navisurf, nieuw in doos:

http://s568.photobucket.com/user/jhuurne/media/For%20sale/Citizen%20C320%20Promaster%20Navisurf/IMG_20140119_211619_zps48719014.jpg.html

http://s568.photobucket.com/user/jhuurne/media/For%20sale/Citizen%20C320%20Promaster%20Navisurf/IMG_20140119_211645_zpsad970166.jpg.html

En daarnaast nog een nieuwe Certina uit de oude voorraad:

http://s568.photobucket.com/user/jhuurne/media/For%20sale/Certina%20DS/IMG_20140120_114123_zps91e1243e.jpg.html

http://s568.photobucket.com/user/jhuurne/media/For%20sale/Certina%20DS/IMG_20140120_114113_zps9d26ad34.jpg.html

Of het blijvertjes zijn weet ik nog niet aangezien ik Seikofiel ben…

Die Certina valt zeker niet uit de toon bij je Seiko’s… Mooie klok!..

asterduc Schreef:

dit was mijn 3de Rikketik bezoek en het viel me
nog steeds niet tegen, kijk alvast uit naar de
volgende.

Leuk ook om enkele gezichten te zien achter de
forumnamen.

Mijn bedoeling was om een handsvol goedkope oudjes
te scoren en die insteek is meer dan gelukt. 19 om
precies te zijn voor een totaalbedrag van 110
euro. Daarvan zijn er 10 die na >12uur dienst nog
steeds mooi op schema lopen. Met een paar kleine
ingrepen zijn er nog wel een paar extra te redden.
De ‘overlevers’ ga ik oppoetsen en worden
aangeboden aan leden van onze oude fietsen
vereniging zodat zij een passend horloge bij hun
rijwiel hebben.

Tevens nog wat ‘zilverwerk’ overgenomen van Koen,
waarmee ik zeer blij ben.

Het verhaal van Koen omtrent vervalste horloges
kan ik bevestigen. Dat was mijn maatje die zich
aangetrokken voelde tot enkele zakhorloges.
Gelukkig had Koen snel door dat één en ander niet
klopte.

Onder de indruk was ik ook van Arie’s
meesterwerkje. Het horloge ziet er in het echt
mooier uit dan op foto en het verrassende is dat
het vederlicht is.

Minder leuk aan de beurs vind ik:

  • de drukte bij de aanvang. Je moet echt drummen
    om bij de tafels te komen.
  • handelaars die reeds vanaf 14:00 beginnen
    opkramen

https://lh4.googleusercontent.com/-3rRNFtYGKw8/Utz
3R1WwM3I/AAAAAAAAXN4/SlP2MwsrHwk/s720/Rikketik%252
020140119.jpg

wow, zoveel nieuwe rikketik aanwinsten?

jhuurne Schreef:

Al met al een leuke beurs maar inderdaad erg
jammer van de diefstallen. Je probeert constant
alert te zijn en alles in de gaten te houden maar
als er 15+ mensen voor de tafels staan verlies je
toch echt het zicht over de horloges.

Horloges achter het glas plaatsen gaat inderdaad
ten koste van het laagdrempelige maar het is
noodzaak… Ik denk dat zelfs met 3 mensen achter
de tafels de diefstal nog plaats vind. De
uitdaging voor de dief is alleen maar groter.

ik dacht ook aan klokjes achter glas. en met 1 a 3 hulpjes (of meer :)) die elk per keer max 3 horloges laten zien, is t dan misschien beter t overzicht te behouden?

Tijdens de Rikketik weer een hoop bekenden
gezien/gesproken, een aantal nieuwe contacten
gelegd en een leuk gesprek gehad met Arie
Kabaalstra (en zijn bijzondere klompen). Daarnaast
ook nog een paar leuke klokjes gescoord:

Citizen C320 Promaster Navisurf, nieuw in doos:

http://i568.photobucket.com/albums/ss125/jhuurne/F
or%20sale/Citizen%20C320%20Promaster%20Navisurf/IM
G_20140119_211619_zps48719014.jpg

http://i568.photobucket.com/albums/ss125/jhuurne/F
or%20sale/Citizen%20C320%20Promaster%20Navisurf/IM
G_20140119_211645_zpsad970166.jpg

En daarnaast nog een nieuwe Certina uit de oude
voorraad:

http://i568.photobucket.com/albums/ss125/jhuurne/F
or%20sale/Certina%20DS/IMG_20140120_114123_zps91e1
243e.jpg
http://i568.photobucket.com/albums/ss125/jhuurne/F
or%20sale/Certina%20DS/IMG_20140120_114113_zps9d26
ad34.jpg

Of het blijvertjes zijn weet ik nog niet aangezien
ik Seikofiel ben…

proficiat!

Ik heb uiteindelijk wel een goede dag gedraaid, jammer van de diefstallen. Schoonvader gaat een paar mooie bakken voor me maken.

Gestolen zijn:
SNK807: 2D2424
SNN217: 9D0096
SNZH55: 2N0826

IK had twee beurzen geleden een tweetal oude klokjes van een alleraardigste oude man gekregen om aan de praat te krijgen. 1 was een batterij plaatsen. De ander was een 6139-6002, zonder kroon en met de stift vast erin. Kroon+stift is bij Seiko NL niet meer te krijgen, dus hij was op diverse plekken afgescheept. Gelukkig nog gewoon (after market productie, Filipijnen) via Ebay te krijgen.
Helaas heeft de oude man het niet meer meegemaakt. Hij wist bij het afgeven van de horloges al dat hij kanker had, en bij deze beurs werd ik aangesproken door twee oude vrienden, die op zoek waren naar degene die de horloges had. Hij is drie weken geleden overleden. De horloges gaan naar zijn weduwe.
Siem, rust zacht.

Tjee, wat een triest bericht :frowning:

robbie409 Schreef:

Ik heb uiteindelijk wel een goede dag gedraaid,
jammer van de diefstallen. Schoonvader gaat een
paar mooie bakken voor me maken.

Gestolen zijn:
SNK807: 2D2424
SNN217: 9D0096
SNZH55: 2N0826

IK had twee beurzen geleden een tweetal oude
klokjes van een alleraardigste oude man gekregen
om aan de praat te krijgen. 1 was een batterij
plaatsen. De ander was een 6139-6002, zonder kroon
en met de stift vast erin. Kroon+stift is bij
Seiko NL niet meer te krijgen, dus hij was op
diverse plekken afgescheept. Gelukkig nog gewoon
(after market productie, Filipijnen) via Ebay te
krijgen.
Helaas heeft de oude man het niet meer meegemaakt.
Hij wist bij het afgeven van de horloges al dat
hij kanker had, en bij deze beurs werd ik
aangesproken door twee oude vrienden, die op zoek
waren naar degene die de horloges had. Hij is drie
weken geleden overleden. De horloges gaan naar
zijn weduwe.
Siem, rust zacht.