Rikketik Finds.. wat heb jij gescoord?

vandaag was mijn eerste bezoek aan de Rikketik… ik ben huiswaarts gekeerd met gemengde gevoelens… veel kraampjes… maar weinig van mijn gading… misschien was mijn insteek verkeerd…

Toch… heb ik wel wat leuke dingetjes op de kop kunnen tikken… zoals daar hebben te zijn…

een Bergeon Wijzerafnemer… Ik had met Koen afgesproken, hij repareert al wat langer horloges, en had dus wat nuttige tips voor me… “goedkoop spul KAN goed zijn, maar’t merendeel is rommel”… de eerste wijzerafnemer die ik trof bevestigde dat… opening te groot, bekjes die niet netjes sluiten… bramen eraan… van deze wijzerafnemer viel me op dat de beugels aan de zijkanten netjes afgewerkt en gestraald waren… bekjes sloten mooi… en toen ik em trots aan Koen toonde, keek hij alleen maar even naar de knop… “geen wonder… 't is een Bergeon…”… Ok… tientje goedkoper dan normaalgesproken… Leuk!..

verder… even staan kletsen met Jurgen,die bij Rob’s Monsters stond… en zijn Shrouds bewonderd… in real life zien ze er netjes uit… 't zou nog wat netter kunnen… maar… da’s een kwestie van nog even de fijne vijl, en een schuurstick erover… en dan laten Anodiseren…
Bij Rob dus 3 18 mm Nato’s gekocht… één heb ik inmiddels aan mijn Instrument 1 bevestigd…en… ik ben blij met hoe dat eruit ziet…

Verder vond ik in een "bakkie ambulante bende een paar Bergeon wijzerplaat protectors… meteen meegevist… Koen had al wat Oliegevertjes gehaald voor me vandeweek… Waarvoor nogmaals Dank

en bij een ander kraampje met gereedschappen… vond ik een goede balg die alleen maar aan de voorkant blaast…dat deed mijn oude balg namelijk niet… die blies aan 2 kanten… , en een paar Oogloupes… met hoofdband… 5x en 10 keer vergroting…

Verder heb ik vandaag ook wat intressante dingen gezien, en intressante mensen ontmoet… hier en daar wat Mailadressen uitgewisseld…

Nu is wat mij betreft de beurt aan anderen… "Wat hebben jullie meegesleept terug naar huis?