Rikketik Finds.. wat heb jij gescoord?

Ik heb een hele gezellig en leuke ochtend/middag gehad. Heb het er altijd naar mijn zin, door de mensen die langs komen en wat verhalen te delen en horloges uit te wisselen. Meestal heb ik nog een paar Deep Blue modellen aan te bieden en leuk te horen dat mensen hier blij mee zijn. Het is dan ook een leuk merk, vind ik zelf ook :wink:

Heb dus zelf niets gekocht, soms haal ik een bandje bij de uitgang, maar nu ook niet gedaan.

De beurs kan altijd beter, maar ga een willekeurige juwelier in of loop door een winkelstraat of surf op het netā€¦ Daar kan ook veel beter. Ik denk dat er een hoop te zien is, leuke mensen te ontmoeten zijn. En als je het niets vindā€¦ aanwezigheid is vrijwilligā€¦ Wel vind ik dat ze wellicht beter moeten letten op de beveiliging. Waarom niet een buro daarvoor inschakelen? Gaat de prijs wellicht iets omhoog, maar er is maar een deur uit de hal?

Anyway, ik heb een leuke dag gehad en ik denk vele anderen ook.

Als standhouder betaal je al een (klein) bedrag voor beveiliging. Althans, het staat op de factuur.
Heb er zelf helaas nog nooit wat van gemerkt.

Misschien nu Carlo zelf bestolen is, dat ze er een keer serieus naar gaan kijken.

robbie409 Schreef:

Als standhouder betaal je al een (klein) bedrag
voor beveiliging. Althans, het staat op de
factuur.
Heb er zelf helaas nog nooit wat van gemerkt.

Misschien nu Carlo zelf bestolen is, dat ze er een
keer serieus naar gaan kijken.

als het eigen kalf verdronken is, dempt men pas de put :#:wink:

robbie409 Schreef:

Als standhouder betaal je al een (klein) bedrag
voor beveiliging. Althans, het staat op de
factuur.
Heb er zelf helaas nog nooit wat van gemerkt.

Misschien nu Carlo zelf bestolen is, dat ze er een
keer serieus naar gaan kijken.

Ik hoop het,ik heb hem weleens naar een standhouden gewezen die overduidelijk nep verkocht. Gebeurde helemaal niks mee. Zoā€™n mensen zouden ze moeten weren als het zogenaamd een beurs door en voor liefhebbers is.

Dat de organisatie iets moet doen is wel duidelijk! Maar Rob, jij kan er zelf ook wel iets meer aan doen om je mooie ā€˜spullenboelā€™ (om maar in jou eigen woorden uit te drukken) te beveiligen en onbepoteld te laten. (Niet dat het niet zou moeten kunnen, maar helaas is het de realiteit) Als ik zie hoe jij je spullenboel op de tafels verspreid hebt liggen en iedereen ze staat te bepotelenā€¦ dat kan jij ook nooit in je eentje in de gaten houden allemaal. Je kan zelf iets aan een dergelijke camerabewaking doen en extra mensen bij je zetten die de boel in de gaten houden. Ik kan mij zo voorstellen dat er vast mensen zullen zijn die jou vrijwillig wel een dagje willen helpen. Of bij wijze van dank voor de hulp aan het eind van de dag een leuke Seiko van jou ontvangen :smiley:

mcfr Schreef:

robbie409 Schreef:


Als standhouder betaal je al een (klein) bedrag
voor beveiliging. Althans, het staat op de
factuur.
Heb er zelf helaas nog nooit wat van gemerkt.

Misschien nu Carlo zelf bestolen is, dat ze er
een
keer serieus naar gaan kijken.

Ik hoop het,ik heb hem weleens naar een
standhouden gewezen die overduidelijk nep
verkocht. Gebeurde helemaal niks mee. Zoā€™n mensen
zouden ze moeten weren als het zogenaamd een beurs
door en voor liefhebbers is.

Met andere woorden, je zou dus eigenlijk een soort team moeten hebben rondlopen die gaan controleren op nepklokken en op aangeven van een bezoeker dat er ergens ā€˜nepā€™ verkocht word, er direct opgetreden word? Gaat volgens mij ook een zooitje worden hoor. Is bijna niet te doen ook lijkt me.

Het gaat me niet om de neppers, dat is ook een beetje eigen verantwoordelijkheid.
Het gaat mij om de dieven. Er wordt steeds gewaarschuwd voor zakkenrollers! En er wordt dus ook van stands gepikt. Daar moet wat aan gedaan worden.

Ik zelf zet vanaf de aankomende beurs ook alles achter glas, helaas. Maar daarmee heb ik de zakkenrollers nog niet.

Die rechts ken ik, heb ik ook en wel uit de Kijkshop.
Niks mis mee overigens, een hele fraaie Q&Q. :slight_smile:

BygoneTime Schreef:

Met andere woorden, je zou dus eigenlijk een soort
team moeten hebben rondlopen die gaan controleren
op nepklokken en op aangeven van een bezoeker dat
er ergens ā€˜nepā€™ verkocht word, er direct
opgetreden word? Gaat volgens mij ook een zooitje
worden hoor. Is bijna niet te doen ook lijkt me.

Lijkt mij erg wenselijk ja. De organisatie beweerd dat ze nep niet toleren, maar optreden doen ze ook niet.

Ook over vroegtijdig opruimen zijn de regels helder: http://www.derikketik.nl/index.php?bladzijde=beursvoorwaarden

zie regel 5: Standhouders die tafels hebben, worden geacht tot 16.00 uur aanwezig te zijn. Voortijdige leegloop is zeer ongezellig voor de overigen.
Kunt U hieraan niet voldoen, dan moet U niet deelnemen aan onze Beurs. Standhouders die voortijdig de beurs verlaten worden genoteerd wat uitsluiting / royement ten gevolge kan hebben.

Daar gebeurd ook niks mee.

Ik ben er een paar keer geweest en vond het leuk in het begin, maar nu kom ik er bijna nooit meer. Mede door dit soort dingen. Sta je zelf op de beurs, kun je eindelijk zelf even rondlopen zijn ze al aan het opruimen om 14:00 uur

mcfr Schreef:

BygoneTime Schreef:

Ook over vroegtijdig opruimen zijn de regels
helder:
http://www.derikketik.nl/index.php?bladzijde=beurs
voorwaarden

zie regel 5: Standhouders die tafels hebben,
worden geacht tot 16.00 uur aanwezig te zijn.
Voortijdige leegloop is zeer ongezellig voor de
overigen.
Kunt U hieraan niet voldoen, dan moet U niet
deelnemen aan onze Beurs. Standhouders die
voortijdig de beurs verlaten worden genoteerd wat
uitsluiting / royement ten gevolge kan hebben.

Daar gebeurd ook niks mee.

Ik ben er een paar keer geweest en vond het leuk
in het begin, maar nu kom ik er bijna nooit meer.
Mede door dit soort dingen. Sta je zelf op de
beurs, kun je eindelijk zelf even rondlopen zijn
ze al aan het opruimen om 14:00 uur

Grappig,
om 16:00 stonden niet eens 50% van de standen er nog!
Als ze de regel strikt toepassen wil dat zeggen dat er bij de volgende beurs maar de helft van de standhouders zullen zijn :wink:

mooieklokjes Schreef:

Zal vast niet de eerste zijn die dit zegt, maar
misschien tijd voor een HF en DZVL beurs o.i.d?

Er was wel es iets geopperd over een ā€˜HF plein/cornerā€™ op deRikketik, maar dat lukte niet.

Ik ben ook weer geweest en zoals altijd leuke horloges gezien en bij een gezellige standhouder na wat onderhandelen een Omega seamaster de ville automatic en een omega deville quartz gekocht voor nette prijs .

Wat betreft eerder vertrekken,moet eerlijk zeggend at ik zelf ook rond 15.00 in pak , dan verkoop je echt niets meer en dan heb je het wel een btje gehad .