RikkeTik Januari 2018 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Grabbeldoos ? Waar stonden die dan :thinking:Weer niet goed opgelet

2 likes

Grabbeldozen stonden er op wel meer plaatsen, en wat een onwaarschijnlijke hoeveelheden zakhorloges…

1 like

HƩƩl mooi, maar als ā€œzomerklatserā€ niet voor de glimmende versie gaan?

2 likes

Mooi! Waar heb je dat bandje vandaan?

1 like

Nice man!

1 like

Thx! Is een Eulit perlon. Erg fijne kwaliteit. Heb m ergens op Ebay gevonden

1 like

Even een off topic reactie als voormalig medewerker in een wasstraat.

Swirls komen niet van het wassen in de wasstraat maar komen door het met de hand wassen/poetsen van de auto. De borstels in een wasstraat maken namelijk geen ronde beweging over de lak maar een langsgaande beweging. Dit zou dus eventueel kunnen resulteren in strepen in de lengte richting en eigenlijk alleen bij een wasstraat die nylon borstels gebruikt. En dan nog zijn het vaak geen krasjes maar slijtage van de nylonborstels op de lak.

Resultaat is wel het zelfde, gewoon poetsen om ze te verwijderen. :slight_smile:

In de wasstraat bedoel ik ook de handborstels en waar jezelf mee afspuit. Heerlijk met de borstel over je lak terwijl je voorganger er z,n velgen mee heeft schoon staan te maken…:thinking: wasstraten bestaan niet maar wel krasstraten, vergeet niet dat de borstels met 36 km per uur langs je lak slaan heerlijk toch…:wink: oh we wijken af…ehhh alleen op de rikketik Poly watch polish gescoord, verder lopen neuzen en met een grote bocht om die ouwe meuk heen gelopen van klokken en tafelklokken. Draagt ook moeilijk om de pols die zooi…:joy::joy:

1 like

Ik vind dat matte wel heel gaaf! Op dit moment ook geen geblaste horloges in mijn collectie dus dit zou een leuke aanvulling zijn. Wel dan nog even zomerklatser 2017, de Aramar Sea Fury verkopen.

1 like

Net weer thuis…

mijn Auto doet het momenteel niet, dus die van mijn ouders geleend… hetgeen betekende dat ik eerst per ā€œStalen Rosā€ mijzelf vanuit mijn woonplaats, het Pittoreske en lommerrijke Bakhuizen naar de Metropool Balk moest begeven, een 11 Km lange toch… die heb ik zaterdagmiddag aanvaardt, om de nacht door te brengen bij mijn ouders, en van daar uit vroeg de rit naar Houten aan te vangen.

Vangst van de dag?.. magertjes… 'k heb mijzelf een Spantang 1.2 mm voor de Boley kado kunnen doen, en voor de Horrorseiko had ik bedacht om daar een mooie Nato aan te rijgen.

'k moest tenslotte toch even bij Monster-Rob zijn… voor 't juiste glaasje en een bezel -insert… …

Maar dat later in het Horror-seiko-topic…

Vanmorgen dus per edel rijwiel de thuisreis aanvaard…

't was in elk geval weer een gezellige en geslaagde dag, weer veel mensen gezien en gesproken.

4 likes

Was mooi om de DumeT in het echt te zien!

Dank U… daar doe ik het voor…

Rikketik aanwinst. Het bandje heeft afgelopen nacht en vandaag de hele dag in de pure Ajax allesreiniger gelegen en dan is 95% van het DNA wel verdwenen. Voor de laatste 5% heb ik het bandje nog even in de ultrasoon reiniger gedaan. Het resultaat is een brandschone bracelet. Het horloge zelf had ik al schoon. De Citizen loopt ook nog eens erg goed.

Heeft trouwens iemand een idee van welke periode zo’n Citizen is ?
Ik denk zelf jaren 80, maar ik kan het mis hebben.

19 likes

`Het schijn me maar niet te lukken om er heen te gaan, elke keer al niet verzetbare plannen/afspraken. Kunnen we de datum van aankondiging een maand of drie naar voren halen :wink: Leuke vondsten en hopelijk tot de voorjaars-editie???

1 like

Ik denk ook jaren 80, eerste cijfer is het jaartal van de cijferreeks op de caseback en dan niet de cijferreeks die begint met 4- want dat is het casebacknummer.Het 8200 uurwerk bestaat van 1975. Bij mij zou hij van 1988 zijn dan.

3 likes

Leuke aanwinst!

Ik kon mijn Eagle 7 niet met rust laten (uiteraard), dus heb ik @slin aan de jas getrokken voor een donorhorloge

14 likes

Bedankt Slin

1 like

Graag gedaan! :slight_smile:

Ik zie mezelf!!

Ik heb helemaal gƩƩn bekende gezien :joy::joy::joy::joy:

Nouja… ƩƩn hele bekende… maar die liep me strak voorbij!

3 likes

Hoe zal dat toch komen Johan :thinking:

1 like