RikkeTik Januari 2018 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Heb ik er ook 1tje van bewaard :wink: :+1:

2 likes

Scherp gezien! :ok_hand:

prima score KK!

1 like

Leuk al die Citizen horloges. Drie keer raden wat ik gevonden heb op de rikketik voor een zeer zacht prijsje
De originele bracelet ligt te weken in de pure Ajax afwasmiddel, want daar nogal wat DNA aan.

13 likes

Heb je die groene LCD al binnen @koekoek of is ie al weer weg? :wink:

1 like

Ook al zo’n nette!

Mijn eerste aankoop was deze 6139-6040, een model van de 6139 die je niet veel ziet. Ik ben van die Seiko chrono’s juist veel kleur gewend dus dit model in alleen wit, grijs en zwart is een leuke afwisseling. Er was ook zo’n zelfde moedel met een oranje op de beurs maar die resette niet goed anders had ik die ook graag gekocht

WP_20180121_22_48_14_Pro

Volgende wat mijn aandacht trok was een bakje met “troep”. Maar tussen die troep zat wel een mooie Seiko quartz chrono, een 7a38-7020 “royal oak”. Nog lang getwijfeld omdat het een beetje 50/50 is of die oude quartzen met een nieuw batterijtje wel werken maar uiteindelijk de gok genomen. Pakte goed uit want hij werkt goed! :grin:

WP_20180121_22_46_18_Pro (1)

oa dit kitsch ding zat tussen de rest van het doosje :joy:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/e/4/8/e48048e01eccbfae7d25ca8e1ef58c2f62e9abd9.jpg

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/1/a/6/1a6d88f15ec3490ed0f3a152c97592fe932c7ba6.jpg

Derde aanwinst is mijn eerste Seiko speedtimer :sunglasses: Het is een Seiko 6139-7012. Ook lang over getwijfeld omdat hij zo mooi was en dus ook niet goedkoop :sweat_smile: Absolute top staat vind ik, volledig origineel en ongerestaureerd. Hoewel het met dit kunstlicht niet zo goed uitkomt zijn de kleuren echt enorm levendig.

WP_20180121_22_51_30_Pro

Laatste aanwinst was een 6139-6020, de dokters chrono. Na @gekkehuus veel lastig te hebben gevallen ook iets gekocht, bedankt! Een heel vroeg model uit 1969, het eerste jaar van de 6139 productie.

WP_20180121_22_53_19_Pro (1)

Was een enorm geslaagde dag, niet alleen vanwege de aanwinsten maar ook vanwege de hoop aardige Hfers die ik gesproken heb. :+1:

39 likes

Nee die heb ik nog. Was ook een leuk verhaal, ik wilde kijken hoe ik het alarm uit kon zetten maar kon de gebruiksaanwijzing nergens vinden online. Maar heb vandaag op de rikketik voor 2 euro een originele gebruikersaanwijzing kunnen vinden. What are the odds? :hushed: :joy:

4 likes

Ik vond de beurs boven verwachting goed, januari meestal lastige beurs maar vooral veel leuke leden en nieuwe connecties op gedaan. Olaf @Anderson, @HorloG, @koekoek en vele anderen. Gezellig en niet zo veel gekocht zoals normaal maar ach het was een leuke middag en heb mij weer prima vermaakt.

4 likes

Zo, jeugdig publiek vandaag! :upside_down:

1 like

Je hebt een mooie Seiko gekocht en hoop echt dat je er tevreden mee bent, vond het leuk om kennis gemaakt te hebben en lastig vond ik je zeker niet, was gezellig!

2 likes

2 knopjes tegelijk als ik me goed herinner? (was mijn eerste serieuze horloge destijds)

1 like

Ik zal van de week even voor je kijken en weet vrij zeker dat ik de uurwerkjes wel ergens kan vinden voor je. We houden contact.

1 like

Zo, je hebt flink uitgepakt.
Mooie aanwinsten hoor! :+1:
En ook grappig: zonder username erbij had ik ook direct kunnen zeggen dat het @koekoek aanwinsten zijn :smile:

2 likes

4x dikke like !!! Gefeliciteerd, ogen goed gebruikt!

1 like

Ik vond het weer erg leuk. Ik neem me elke keer voor om niks te kopen maar dat lukt maar heel slecht. Dit keer kwam ik weg met twee houten slijpstaven en een rond slijpsteentje.

Groeten,

Coos

1 like

Geweldige horloges die Eagle 7’s… hier de mijne

7 likes

O en deze had ik uit de grabbeldoos van @25tien gehaald. Een Seiko speedmaster. :laughing:

21 likes

Mooie aanwinsten man! :upside_down_face:

1 like

wat een vondst!