Ai m,n rug…
Gewone vaseline kan je als extra glijmiddel gebruiken op gewoon rubber…
Als ik het zo allemaal eens zie en aanhoor (lees) heb ik er volgens mij ook helemaal niets te zoeken.
Maar ieder zijn ding natuurlijk.
Ik zal weleens kijken wat er op het etiket van de pot vaseline staat in de kast.
Vandaag zonder echt op zoek te zijn naar iets speciaals de beurs afgestruind en het aanbod-geweld geabsorbeerd.
Voor zover dat gaat uiteraard…
Hoeveel types vintage Omega Seamaster bestaan er wel niet???
Gelijk het probleem voor mij: ik vind ze prachtig, vooral de stalen versies maar ze kunnen mij van alles in de handen douwen waarvan ik niet weet of het origineel is of niet…
Dan maar weer op safe spelen en een grijze nato voor de 6309 gekocht, en een fraaie 18 mm Milanese.
En een Citizen automaat, die me aansprak omdat het ontwerp een vage gelijkenis had met een model van een zéér bekend merk
Fijne lange Jubilee band er op met veel rek er in zodat ie lekker los op de pols gedragen kan worden.
En toch ook wel omdat de prijs goed was.
Wel eentje met gebruiks sporen, maar dat is juist de uitdaging om er wat moois van te maken!
Even de plaatjes voór en na:
Tot slot nog een Seiko-tje (dames) voor mijn zus:
een Hi Beat uurwerkje voor klein geld!
Ook hier was wat poetswerk noodzakelijk:
Maar toch een bevredigend resultaat en een apart ding met staande dag/datum.
Mijn zus ook weer blij !
Leuke dag gehad, was opzoek naar donoruurwerken (voor mijn projectjes) en gereedschap. Helaas niks gevonden. Verder kennis gemaakt met @gekkehuus, die gaat kijken of hij de uurwerkjes heeft liggen. Verder nog wat bekende gezien en even bij Rob de SKX009 en 007 bekeken. De 009 toch echt de voorkeur en ooit een keer online maar bestellen. Ook onder de indruk van Ferocases die bij de ingang stonden. Als ik weer een keer een horlogedoos koop, koop ik zo’n mooie houten doos voor ongeveer 20 horloges.
Bigrosa Hahhaa ik ook en hebbhet net gebruikt en de hesalite van mijn soeedybis weer als nieuw, mooi spul!
Oei, dan is ie serieus fraai zeg!!
Ik heb van die aanpasbare kast openers maar het zit gewoon erg vast. Deze week dan maar even naar de winkel.
Ja thanks… Kwan deze eens tegen op Ebay en gelijk toegehapt
Toch maar eens investeren in een nieuw glaasje!
Ja dat alleen scheelt al de helft wat hij mooier word dan!
NOS is bij mij tegenwoordig al snel een “red flag” van een hoop gebakken lucht.
Maar als ik deze zie dan geloof ik het wel ja, mooi man!
Ja goed spul, heb er al wat videootjes op you tube van gezien. Maar ik heb het nog niet nodig. Op mijn Hesalite zit nog geen krasjes. Gaan wel komen hoor tzt daar ben ik niet bang voor. Meestal begint het , als je voorzichtig ben met heel fijne swirls die langzamerhand steeds meer worden. Net als bij de je auto. Bij de autolak komt het doordat er met een spons of borstel uit de wasstraat lekker over je lak wordt geboend en dan zie je op den duur allemaal spinnenwebben (swrils) als je schuin in je lak kijkt. Ik doe mijn wagen 1 keer per jaar onderhanden nemen van a tot z. Begin met wassen met een wasmitt (dretlocks) dan Kleien met een speciale auto klei en detailer spray om de verontreiniging van je lak af te halen. Dan Polijsten met een 1,5 schuurgraad van Poorboys met de Dap 500 polijstmachine zodat je de swirls eruit polijst. Dan met een voedende creme van Wolfgang de kleur weer helemaal ophalen . Dan met een synthetische wax in de was zetten en dan als laatste de finishing touch effe aftoppen met een dodo juice carnabau wax. Is effe werk een uurtje of 4/5 maar dan zie je een lak glimmen waar de dealert jaloers op wordt. Gelukkig is een Poly watch polish even wat eenvoudiger om de Hesalite weer tot mooie kras/swirl vrij glaasje te krijgen.
Bedankt!..Ben eigenlijk ook fout met NOS had eigenlijk in mint conditie beter kunnen zeggen ja
Zolang het geen exemplaren zijn met er half in gelijmde wijzerplaten(spreek helaas uit ervaring) dan keur ik hem nog goed
Holy shit! Flinke poetsklus kerel, ben je trouwens niet bang dat je met jaarlijks polijsten van je auto vlot door de blanke topcoat heen zult gaan?
Nee hoor ik polijst hem niet elk jaar, als ik hem polijst doe ik dat met een hele fijne korrel 40/100 of 30/100 en daar merk je echt helemaal niets van. Maar ga ook niet als een idioot tekeer om elk krasje eruit te polijsten ik hou het op 85/90% meer dan zat.
Meestal even een lichte cleaner met een poetspad oranje deze heeft een iets stevige buffer dan een witte poetspad erover, eerst kleien dat is echt de belangrijkste stap in het proces daar haal je alle oude waxlagen en verontreiniging van je lak af door deze behandeling gaat je lak al heel erg meer glimmen. Even de cleaner erover en dan in de wax eerst de synthetische wax erop en dan pas aftoppen met een carnabau wax erover. Maar ik rij met een witte wagen en daar zie je standaard al een heel weinig swirls op je lak. Heb ook zwart gehad en daar zie je dus elk miniscul krasje stofje erop liggen . Om gek van te worden voor mij alleen nog witte lak op de wagen.
Al eentje die de zak volpropt…