Rikketik Januari 2020, NA’s en sfeerimpressies

Op een beurs gaat het om beleving, niet om de electriciteit rekening.

Praten jullie niet een beetje langs elkaar af ? Jij lijkt het over de Kama Sutra beurs te hebben en de anderen over een horloge/klokken beurs.

4 likes

Enkele jaren terug een bieding gewonnen van € 500 op eenzelfde als de linker, in full set. Die heb ik toen gecanceled omdat ik het nieuwere model voor het 160-jarig jubileum wilde hebben.

Een mens maakt fouten hè.

3 likes

Dit zijn exemplaren uit de jaren 50, ik denk dat jij het over een re-edition hebt.

Nee, dat was een identieke.

Ik zal nog eens zoeken of ik de plaatjes nog heb. Ik vrees dat ik ze kwijt ben geraakt (met dank aan Windows 10).

De re-editions lijken als twee druppels water op het origineel uit de jaren 50. Hier de eerste re-edition uit de jaren 90:

https://www.classicdriver.com/en/watch/tissot/2002/221162

In 2003 kwam er inderdaad nog een serie ter gelegenheid van het 150-jarig jubileum.

Ja, als je alles van te voren weet…

1 like

Nee wij hebben geen vitrine maar de overige horloges liggen met een staalkabeltje vast. Wij hebben nauwelijks moderne horloges maar deze keer toevallig een Ebel en een Panerai meegenomen. Omdat deze in doosjes zaten hadden we ze helemaal achteraan in de doosjes gezet. Achteraf stom dat we hier niet ook een kabeltje doorheen getrokken hebben maar ja…

Tnx Martijn. Ja en het is natuurlijk best een verliespost dus daar moeten we weer een hoop andere voro verkopen omdat weer goed te maken. Neemt inderdaad de lol er vanaf, zeker voor die dag maar ja gedane zaken. Ik ga ervan uit dat hij wel weer bij trekt.

Ach ik begrijp ook wel dat ze het niet waterdicht krijgen en ik was ook wellicht naïef om te denken dat het ons niet zou gebeuren met de extra man aan de tafel om op te letten maar we hebben echt niets gezien. Ze zijn echt razend vlug.

Klopt, dat vertelde ze mij daar ook al. En een handelaar die geld had geteld achter zijn tafel en dat in een doosje onder de tafel op had geborgen. Doosje weg met 10k er in. Ook niet heel slim om dat zo te tellen maar geeft wel aan dat ze in teamverband verschillende mensen en tafels in de gaten houden en hun moment afwachten. Denk dat het wel weer goed komt met mijn pa. Het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en hij blijft ook na 40 jaar het verzamelen leuk vinden.

5 likes

Van mij mogen ze hiervoor de straf invoeren zoals dat in Saudi Arabië wordt gedaan, dan doen ze het echt nooit meer.

1 like

Saudi Arabië als voorbeeld? Dat belooft een gezellige boel te worden.:slightly_smiling_face:

image

Het nieuwe bestuur voor de Rikketik beurs…

9 likes

:smile:

Wel op passen als je ineens rikketiktiktik hoort :upside_down_face:

3 likes

En dit het favoriete horloge van de organisatie!

3 likes

I’m in the ghetto, rikketiktiiik?

1 like