Rikketik Januari 2020, NA’s en sfeerimpressies

Ben net ook voor de eerste keer geweest !
Ook gelijk de laatste keer , is niet aan mij besteed ik kan die meuk niet waarderen !

2 likes

Ben er nog nooit geweest…

Kun je iets meer beeld geven bij “meuk”?

Denk vooral rijen met ouwe koperen troep voor klokken, bakken met roestige zooi, gereedschappen, stoffige boekjes en dito verkopers.

Dat i.c.m. de gemiddelde bezoeker van 80 jaar en een spruitjeslucht.

Oh en tussendoor zie je soms verkopers met hele mooie horloges, het zou m.i. gesplitst moeten worden van die klokkentroep.

7 likes

Tsja de ene vind het vintage en antiek en mooi !
Ik vind het meerendeel rommel en heel veel oud koper !
Dus vandaar niets voor mij !

1 like

Haha dat dus

:joy::joy::joy:

Die @han die 8 jaar niet op het forum is geweest en sinds 2012 dertig berichten heeft gelezen wordt nu twee keer getagd. Hij weet niet wat hem overkomt. :grin:

6 likes

1100 valt nog mee. Band niet origineel en patina op de plaat maar had meer verwacht :wink:

1 like

Als ik daar om de hoek zou wonen, dan zou ik wel even gaan buurten, maar 2 uur heen en 2 uur terug, nee…

De beste plek om koopjes te kopen is op de dag van de Rikketik, tussen 09:00 en 17:00 op marktplaats. Niet op de beurs zelf met een atoombom van kennis en ervaring bij elkaar.

4 likes

Ik was er pas later vanwege problemen met het OV en het busje dat ineens niet reed vanaf het station naar de beurs. Toch nog dit horloge kunnen scoren, een seiko 7a38-7060. De verkoper dacht volgens mij ah joh is maar een seiko quartzje ben ik ook weer van af :joy:. Thuis nu net het battertije vervangen en hij werkt weer perfect. Best een geslaagde beurs geweest dus. Ik vond het aanbod qua Seiko ook wel beter dan vorige keer.

Ik kwam daar om 12u nog @wbcoupe en @JimSoul tegen. We hebben rond gekeken maar zagen verder niemand.

63 likes

Leuke Seiko :+1:t2:

1 like

Mist de plaat niet van deze? Is geen legitieme spaceview volgens mij.

Wel een leuk ding.

1 like

@vinwat gezien… bij wat JLCs.

Verder vooral ouwe mannen… En inderdaad veel ouwe reut met af en toe hele coole spullen.

3 likes

Iedereen loopt weer te mekkeren en te klagen, en alle relaxte gasten die iets verder kijken dan hun neus lang is, kopen weer wat knaps.
Altijd grappig om te zien, dat negatieve commentaar afgewisseld met mooie aankopen. Koekoek betaald zonder morren een tientje entree, scoort gewoon weer zijn 298e Seiko, en gaat tevreden naar huis :slightly_smiling_face:

De ander stresst de pan uit vanwege een lange rij :persevere: , oudere mannen :weary: , geen pin :tired_face:, " allemaal " oplichters :scream: en stof in zijn fragiele neusje.

Voor iedereen die vandaag een leuke dag heeft gehad : :+1:t4: volgend keer weer hè.

59 likes

Bijna een RSI duim van het scrollen voor ik iemand een leuke aanwinst zag posten zeg.

Geen andere gelukkigen vandaag?

7 likes

Ik wou net hetzelfde vragen! Zo weinig NA’s vandaag?

1 like

Het Rikketik-ritueel in een notendop. :+1:t4:

4 likes

Is toch een beetje het Eurovisie songfestival onder horloge evenementen … Bagger, bagger, bagger, leuk ding, bagger, bagger, bagger…
Ik mag het wel.

11 likes

:laughing: wat is dat nou weer :joy:

1 like

OHeel veel goede gesprekken gehad!!!
Meestal snel het verschil te zien tussen de horlogeliefhebbers en de vrije massa :wink:!
Heb slechts een paar HFers gesproken… Veel serieus geïnteresseerden die me hopelijk gaan bellen, mailen en bezoeken, haha!
Ben benieuwd wat de praat gaat opleveren qua verkoop.
Ik vond ‘t wel te donker en tochtig!

Was blij met m’n ledlichtje…

k

20 likes