Rikketik Januari 2020, NA’s en sfeerimpressies

Mijn score vandaag. Bij elkaar rond de 5 tientjes!
Verder nog wat losse HF-ers tegen het lijf gelopen waaronder @Arie_Kabaalstra, @Brunmontagne en wat van hun eigen maaksels mogen bewonderen.

17 likes

Ben wel benieuwd hoe je dat verschil ziet.

1 like

Grijze en blauwe jassen… Meestal niet mijn doelgroep… 90% :joy::joy:

2 likes

Volgens mij klopt hij, meer van dit type gezien. En al is het niet zo, ik ben er happy mee :champagne:

2 likes

Of ben jij niet de doelgroep voor de grijze en blauwe jassen? :wink:

1 like

Klopt :joy::joy:

Volgende keer sta ik hopelijk dichter bij de koffiebar :wink::wink:.

1 like

Net gekocht op de rikketik. Nieuw met tag maar zonder doos en pasje. Werd aangeboden voor de helft van de listprice maar kreeg er nog 50 euri vanaf. Leuk klokkie.

56 likes

Had me voorgenomen geen horloges te kopen, en dat heb ik ook niet gedaan :sunglasses:
wel een paar bandjes gescoord

Samen met JimSoul op Tissot-jacht geweest. Onder andere een cal. 27 jumbo met zwarte wijzerplaat gezien waar een lichtelijk overdreven prijs voor gevraagd werd. Verder een 15tl en dit fraaie setje vintage world timers gespot:

Om 12:00 bij de koffiebar @koekoek tegengekomen. Verder nog een kort onderonsje gehad met @Emdee en @Arie_Kabaalstra. Tot slot nog even langs @Magni80 geweest die me een leuk Tissot doosje cadeau deed.

Al met al heb ik me wel weer vermaakt. :sunglasses:

19 likes

Dit was mijn eerste bezoek aan Riketik en moet toegeven dat het mij goed is bevallen. De volgende keer wil ik zeker weer gaan. Verwacht geen strakke AD stands, maar daar zit ook de charme van zo’n beurs: ff een paar uur lekker en alleen snuffelen.
Mijn highlights zijn:
*Ontzettend veel & leuk gesnuffeld
*Een horloge-rol gekocht
*Het glas van een Seiko van mij met een krasse erop laten vervangen
*Ik was ook op zoek naar een onderdeel (chronograaf-wiel) van mijn Seiko Bullhead zodat de chrono-functie weer zou gaan doen. Ik was hier al maanden naar op zoek. Tijdens vele praatjes hierover werd ik aangesproken door een bezoeker/liefhebber: die wilde het in de huidige staat van mij overnemen. Met gemengde gevoelens heb ik toen na een half uurtje nadenken afscheid genomen van een bijzonder horloge :disappointed_relieved: en heb ik weer een reden om mijn volgende horloge te kopen:wink:

15 likes

Ook ik ben geweest en heb me vermaakt. De koopjes heb ik niet gevonden, alleen staan twijfelen bij een mooie Leonidas. Uiteindelijk bleef de prijs (te) stevig en heb ik hem niet meegenomen. Wel wat handige tools en bandjes gekocht. Was een leuke dag.

2 likes

Grijs effen zal goed staan :+1:

1 like

Doosje gescoord :grin:

17 likes

Was leuk, maar wel erg druk. Af en toe genant veel moeten ellebogen om maar überhaupt bij een stand te kunnen kijken.

Wel mooi hoe gevarieerd het is, van graaibakken met eurowerk tot horloges van 5000+ euro. Van oprechte liefhebbers zoals Holthinrichs of gezellige oude mannetjes tot louche Oostblokfiguren die nors achter een verder lege tafel met 100 Rolexen zitten. En van kerels die elkaar hartelijk de hand schudden en de beste wensen uitwisselen tot een standhouder die helaas moet zeggen dat er een horloge van 1000 euro van hem gejat is… Verder ook weer stiekem zitten meekijken naar kerels die achteloos stapels vijftigjes en honderdjes neerleggen ter betaling. Ach ja.

Ik kwam zelf om wat ouwe chrono’s te bekijken. Even een zeldzame Movado of zoiets vasthouden. Kan jou het schelen. Ten slotte naar huis gegaan met wat bandjes.


Mooi setje mono-rattrapantes


Erg indrukwekkend, zo’n 3D geprint horloge. Plaat (Delftsblauw natuurlijk) was ook top

Tropisch vs niet-tropisch. Leuk om het verschil te zien.
De score

32 likes

Voor het eerst geweest dankzij de eerdere tip hier. Leuk. Als “fenomeen” maar ook voor de zooi. Ik kwam om eens rond te kijken naar wat Omega speelgoed. Hele mooie gouden number uit 1946 gezien. Even boven budget plus ik zou dan ook wel een vorm van second opinion rond de volledige echtheid willen hebben.
Verder een geinig nog lopend horloge gekocht (5 euro) om eens uit elkaar te halen en weer terug in elkaar te zetten. Voor de lol. Verder is mijn idee hierbij om een op het blok te maken met het horloge “how it is made” er zwevend in. Ga ik binnenkort aan beginnen.

3 likes

Van two piece Nato


Naar haaienleder

16 likes

Leuke vondst, weer eens wat anders dan anders. En wat versta je onder ‘gescoord’ in termen van euro’s?

2 likes

Citizen marinaut aangeschaft. Geen camera bij de hand dus foto komt andere keer

1 like


Yayyyyy for green shark straps :tada::tada::tada::tada:

35 likes

In de meeste musea zijn minder fossielen te vinden dan hier zeg :slight_smile:

Maar ik heb mij voorgenomen om het toch eens 1 keer te bezoeken en mij onder te dompelen in de geur en ambiance.

6 likes

Vast nog teveel :grin: maar wel blij mee. Het sleuteltje deed het hem.
IMG_20200112_192831

15 likes