Rikketik Januari 2025 post hier je sfeerimpressies en aanwinsten

ik was vandaag wat later, rond 12.30

vs.

En

vs

OK. perceptie is werkelijkheid :joy:

18 likes

Waar blijven die aanwinsten?

1 like

36 likes

Die Alpina is wel een mooie zeg, gefeliciteerd :star_struck:

1 like

Wow! Pareltjes!

6 likes

Het aantal tafels was schrikbarend laag. Aanbod viel tegen en ik was vrij snel weer weg (met lege handen)

Kortom, het was niet best deze keer.

1 like

Ik hoop hier in de toekomst ook naar toe te kunnen gaan.

deels. Ik vond dat er weinig kraampjes stonden vergeleken andere edities. De “achterste rij” was bv. vrijwel helemaal leeg.

Qua toeschouwers kan het behoorlijk variëren door de dag. Ik was er van 12.30 tot 13.30 - toen was het rustig. Maar het zou kunnen dat er rond 10.00 veel meer mensen waren.

Qua aanbod; het is maar net waar je voor komt. Ik zoek voornamelijk (vintage) Patek, goede vintage Rolex en bijzondere vintage stukken. Dat viel tegen, zeker vergeleken voorgaande edities. Maar als je voor oude Breitlings kwam.o.i.d., dan viel er echt wel wat te zien.

Maar wel leuk om toch even geweest te zijn. Nog wat leuke gesprekken gevoerd met verkopers. En een jongeman ontmoet van een jaar of 10 met nu al een passie voor horloges. Hij keek met zijn vader naar 1675s.:+1:

6 likes

Te duur? Sommige zaken wel. Ik zag Omega’s voor op zich interessante prijzen. Verder niet in detail naar gekeken. Aanbod was zeker wel ok, afhankelijk van wat je zoekt denk ik meer. Drukte was goed te doen behalve bij de Rollies, dat trok een bepaald publiek aan (zeg ik het netjes? :smirk: )

Ik vond het super geslaagd, bij @Magni80 een en ander uit de rommelbak en ernaast kunnen aanschaffen, nogmaals dank Marnix :+1:
Ook bij een Duits stel een paar leuke koopjes gevonden.

Ook reinigingsvloeistof voor de Elma gekocht om eens te proberen. Kortom: tot een volgende :ok_hand:

22 likes

Vandaag voor de eerste keer eens de vroege vogel geprobeerd. Eerst snel nog even links gekozen voor een snelle trimbeurt, maar kwam niet in aanmerking…

Aangenaam tot ongeveer de middag, hierna hier en daar mensen die zich letterlijk voor iedereen ingooien en al eens graag een duw geven. Respect is er soms ver te zoeken, maar oké. Ook hele leuke gesprekken gehad en genoten van al het moois :slight_smile:

Weer een aantal leuke dingen gekocht. De Timex horloges waren voor een tientje samen, dus die kon ik niet laten liggen.

28 likes

:rofl: :dog2:

2 likes

Voor mij de eerste keer samen met een vriend van mij. Hij een Citizen Titanium duiker gekocht, ik een horlogebox en een caseopener. Stond op het punt om een Seiko King Quartz te kopen die aangeboden stond voor een mooie prijs, maar uiteindelijk mijn verstand laten zegevieren.

Desondanks een leuke dag gehad. Er was naar mijn mening best wat gedring, echter… Ik ben camerabeurzen gewend en cameras zijn wat groter, en daardoor makkelijker van een afstandje te bekijken dan polshorloges. Wellicht heb ik een andere perceptie.

Wat ik mistte: Een stalling met batterijtjes en glaasjes. Had zoiets eigenlijk wel verwacht, had een flink aantal batterijtjes op de lijst staan om de Quartzen te voeden. Ach, dan bestellen we die via internet.

3 likes

Helaas geen fatsoenlijke vintage movado of Tissot gezien. Wel een erg leuk quirky horloge gevonden van de ontzettend vriendelijke handelaar Sander.

28 likes

Ik ben al vaak geweest, maar heb het zelden tot nooit zo druk meegemaakt als vandaag. Combinatie tussen veel bezoekers en minder aanbieders (dus minder spreiding). Enkel deze funky Remova en een vintage mesh band meegenomen.

16 likes

Heb mn vrouw vandaag blij kunnen maken, dus voor mij ook een geslaagde dag :wink:

27 likes

![IMG_9505|413x499](upload://cxtCYwVt4W5aKBEjW55cukOWjsO.jpeverbazingwekkend veel buitenlandse handelaren, sommige kramen leek t wel uitverkoop zoveel volk er stond - deze certina ds2 gescoord

1 like

20 likes

Net terug van de Rikketik, was een lange dag (moest om 5.30 aanrijden om er om 7.00 te zijn). Ik kan niet zeggen, dat het echt rustig is geweest. De hele dag mensen aan de kraam. Leuke deals kunnen maken en mensen gelukkig kunnen maken met een leuk horloge. Pas zo rond 15.30 begon de drukte af te nemen, en in tegenstelling tot vele anderen, ben ik pas net voor 16.00 gaan opruimen, om 16.15 richting huis te rijden.

Zelf ook nog een en ander gekocht, wat gereedschap, wat horlogebandjes (XXL, anders passen ze mij niet…), en een drietal horloges.

Lancia Automatic Jumphour

Novart alarmhorloge

Tissot tank cal.20

Als je geen mooie horloges hebt gezien voor goede prijzen, dan heb je niet goed gezocht. Al is over smaak natuurlijk te twisten…

26 likes

Had dat gezegd dat je een kraam had, dan was ik komen buurten. Wss wel bij je voorbij gelopen :grimacing:

1 like