Rikketik Januari 2025 post hier je sfeerimpressies en aanwinsten

Dat is een kwestie van smaak. Ik vind er veel mooi maar niet alle.

1 like

Al remmenreiniger geprobeerd??
Lost alle olieresten en smurrie op.

Leuke aanwinsten! We hebben je gemist in het restaurant om 11 uur met het groepje sleutelaars!

Het was vooral leer inderdaad. Ik ben uiteindelijk geslaagd bij het kraampje nog voordat je de zaal in loopt, daar hadden ze ook maar enkele bandjes van 21mm. En allemaal leer.
Dus … succes (en veel geduld) met je zoektocht!

1 like

Oh ik wist van niks😅 volgende keer beter haha

1 like

Had graag even met jullie gesproken maar helaas worst de volgende x dan😁

1 like

Het idee was niet slecht, ik heb er een ander product voor gebruikt. Dat werkte prima (Kent Soft Surface Cleaner), dat vrat werkelijk de zooi van het metaal. Maar ik heb toch nog onderdelen nodig, enkele onderdelen zijn door de zooi te zeer aangetast. De hoofdplaat is nu weer zuiver en de rest van de onderdelen ook, maar ik wacht even ze helemaal zuiver te maken, tot ik de benodigde onderdelen heb,

3 likes

Ik heb jullie ook gemist :grimacing: maar had een 1 op 1 met @Matth84 . Was ook gezellig :grin:

2 likes

Is er iets van die olie tot bovenaan geraakt? Dan kan je voort met de standaard Puw 1560
Anders heb je de 1560D(igital) nodig

zeker doen, is een heel draagbaar horloge en krijg er altijd leuke commentaren op.

2 likes

Het secondenrad zat zo danig vast, dat de punt afbrak. En de rest van de radertrein zat ook vast (tegen de hoofdplaat. De rest is er schadevrij afgekomen, maar ik overweeg de radertrein van de donor te gaan gebruiken (als die in betere staat zijn).

1 like

Oeps… verkeerde draadje

De comet had ik ook gezien , hij vroeg om 10:00 800 :smile:… heb m opgewonden en zag dat hij wat deed…
Maar heb m gelaten voor een ander veel goedkoper horloge maar wel van kunststof !

Voor 30 euro plezier aan deze dynotron… kast weer mooi en op kleur… uurwerk loopt…kreupel :smile:… die gaan we uit elkaar halen !

Verder was t tja … wat moet ik r van zeggen… niet zoveel naar mijn smaak…

12 likes

Ik was er begin van de middag om de drukte te vermijden. Ik was op zoek naar een schakel voor mijn datejust 16234. Dacht er 1 gevonden te hebben, bleek het te groot en voor andere Rolex modellen te zijn helaas. De Duitse Rolex handelaar beweerde dat het voor de 16234 te zijn ook…

Uiteindelijk bij wat andere verzamelaars even gezeten. Na wat gepraat vertrokken met een Breitling Navitimer.

44 likes

Dat is wel de mooiste aankoop zo van de Rikketik.

3 likes

Ligt 't aan mij of mis ik hier het traditionele verslag over de buit van mijn favoriete pinguïn?
Of waren het er zoveel deze editie dat die nog aan 't inventariseren is…? :innocent:

4 likes

@Lexaf balie 3!

2 likes

Die is ziek. Wordt tijd voor een bezoekje aan de dierenarts :sweat_smile:

3 likes

De grootste, maar nog wel ruimte voor huisdierhuidjes (ik neem aan nog aan een warm dier, dus dan heb je daar nog best wat ruimte voor nodig)

Maar hoe heet die vierkante nou?

image
Junko

1 like