Rikketik Januari 2025 post hier je sfeerimpressies en aanwinsten

Daar sluit ik me volledig bij aan!
Hoewel ik me had voorgenomen om maar 1 horloge te kopen in het -voor mij- duurdere segment ( 300 euro)
kwam ik toch thuis met een tiental projecten.

En natuurlijk wat materiaal

Maar het hoogtepunt was weer de ’ sleutelaarskoffie’ om 11 uur. Met o.a.Scudo, Akrid, Canwatch, nieuw Ever, en Betula
Inmiddels al ’ even’ de meeste horloges weer gangbaar gemaakt en van voorlopige smering voorzien. Glaasjes, bandjes…

22 likes

En deze:

Engbersen staat er op. Niets over te vinden!
Met keurige Felsa bidynator en datumsnelverzetknopje
(scrabble?) bij de 8
En deze:

Voor de Elka deel verzameling:

Zakhorloge uurwerk ( dankjewel Erik, Canwatch)
werkt en is prachtig van binnen!

Kortom, fijne dag gehad, leuker als klant dan als standhouder( vorige editie)maar de berg meuk blijft groeien…:sweat_smile:

22 likes

De parkeerwachters zoeken nu nog steeds de terreinen af waar ze die dingen toch gelaten hebben…

6 likes

De blauwe Roamer heeft een prachtige wp :ok_hand:

1 like

Geen horloge gekocht, wel een nieuw bandje voor mijn bambino. Dat was best een uitdaging met z’n 21mm…

12 likes

Dan hadden ze maar geen prijsje op moeten zetten. Netjes voor betaald…

3 likes

Waarom zijn er alleen maar hele oude horloges?

Dat is niet zo. Tenzij je de definitie van mijn dochter voor “heel oud” gebruikt, zijnde ouder dan haar oftewel 5 jaar :slight_smile:

Zo’n beurs is er niet voor verkopers van nieuwe of bijna-nieuwe horloges met garantie. Dan kan je evengoed online bestellen, of in hun eigen winkel gaan kijken.

3 likes

Welke vloeistof is dat dan?

3 likes

Was weer erg leuk maar ook erg druk. Meeste mooie dingen waren al weg of buiten budget helaas. Vooral wat goedkope uurwerkjes gescoord evenals 3 automaten
De hobby la ligt weer vol en we kunnen weer even vooruit.

Tot de volgende!

14 likes

Gelbar

Mooie Roamer Normandie! Leuke plaat.

3 likes

Die gebruik ik sinds de vorige Rikketik van November. Werd hier door Dirk @Akrid op geattendeerd. Ik ben hier zeer tevreden over en heb het idee dat mijn onderdelen schoner uit de Elma komen.

2 likes

Jaa prima spul dat gelbar, schuimt wel maar dat staat er ook op. Als je het toerental niet te hoog zet heb je er niet zo veel last van. Net in hasselt een uurwerkje door de l&r getrokken en glimt net zo hard. Die gelbar is dan wel stukken goedkoper😂.

4 likes

Helaas niets gekocht gisteren. Ik zocht vrij specifiek naar een soort oddball horloge met een wat vreemde kastvorm en misschien een integrated bracelet.

Ik heb wel twee horloges overwogen. De onderstaande Omega en Longines, maar uiteindelijk (nog) niet gekocht. De vraagprijzen waren respectievelijk € 900 en €850. De Omega bleek (na onderzoek thuis) qua finishing niet helemaal lekker te zijn, en de Longines Comet is vrij gevoelig voor defecten aan de kunstsof schijven die de uur- en minuten aanduidingen verzorgen (en kunnen niet gerepareerd worden als ze een keer stuk zijn).

Tenslotte is het enige wat ik gekocht heb op de foto hier beneden :crazy_face:

22 likes

Ik was zelf op zoek naar een 21mm rubberen strap voor mijn Citizen Ecodrive, helemaal niks kunnen vinden helaas. Eigenlijk alleen maar leren banden gezien, en 20/22 waren waarschijnlijk net te smal of breed.

1 like

Wd 40. Doen mensen soms

3 likes

Ik heb op internet een paar uurwerkjes voor weinig kunnen bemachtigen. Het is een PUW 1560D en ik hoop, dat er niet al te veel verschillen zullen zijn met de normale PUW 1560.

2 likes

Ha zijn er nog andere, Breitling heeft toch alleen maar verdomd mooie :slightly_smiling_face:

1 like

Ratio man/vrouw is ongeveer hetzelfde als toen ik heel wat jaren geleden competitief magic the gathering speelde :joy:

13 likes