RikkeTik Januari: Sfeerimpressies & Aanwinsten

:laughing: Echt wel.
Al zingend bij de bakker binnen komen met het HW lied. …da’s toch wel apart.

1 like

Waarom niet?

Gaaf! Ik kende deze niet, maar ik vind hem erg mooi! Veel plezier ermee.

1 like

LOL :joy:
Wel gezellig zo’n gong! :hear_no_evil:

3 likes

Hahahaha. Oei. bijzonder is helemaal dat het merk Kienzle tijdens de oorlog zijn fabrieken bemande met Poolse slaven.:thinking:

(iets was wel meer Duitse fabrieken gedaan zullen hebben lijkt me)

3 likes

vermoedens van veel frankenstein horloges. gure poolse of duitse verkopers.
Als je er door en door en door verstand van hebt en je kent zo een horloge binnstebuiten dan is het anders.

maar om daar horloges open te maken gaat mij iets te ver puur om het te controleren, het vertrouwen dient er al te zijn en dat heb ik niet echt in die polen/duitsers bij zo een stand.

Bij monsterwatches kan je prima kopen maargoed daarvoor hoef je niet naar een beurs.

2 likes

Dat is voor mij dus de reden om er niet naar toe te gaan. Ik heb er gewoon te weinig verstand van dus valkuilen genoeg. Op een beurs ga ik een juist van uit dat alles legitiem is.

Waarom worden dit soort verkopers niet geweerd?

3 likes

Het is gewoon een beurs voor handelaren die een stand huren.

niet zozeer voor grijze markt dealers of webshops.

het meeste is vintage spul en klokken… heel veel klokken!!

2 likes

Als ik die foto’s zie ben ik toch blij dat ik thuis gebleven ben.
Het ziet eruit als een stap terug in de tijd.

6 likes

Rotzooi ja? Ga je mond spoelen man. Dat er van alles ligt en dat je de sfeer of opzet van een beurs niet waardeert prima maar om het rotzooi te noemen slaat nergens op.

11 likes

Inderdaad, maar veel meer horloges dan klokken!

Ik was er gisteren voor de tweede keer en vind het erg leuk.
Vooral als beginner heb ik er veel aan want er is veel te zien en te leren. Heb een fijn gesprek gehad met 2 heren die een aantal “marine chronometers” hadden staan en daar ben ik zeer in geïnteresseerd. Geen idee hoe ik anders met deze heren in contact was gekomen.
Verder is het goed om wat meer een idee van prijzen te krijgen. Vooral omdat je vaak kan vergelijken met wat andere aanbieders dan weer vragen voor eenzelfde horloge. Ook eens iets vasthouden en voelen gaat goed op een beurs.
Omdat ik ook ben begonnen met horloge repareren heb ik voor 20 euro weer 3 oefenhorloges op de kop getikt. Ook ideaal op de beurs want op Chrono24 staan geen horloges voor 7 euro.
Verder nog wat 2dehands gereedschap op de kop getikt. Scheelt een stuk met nieuw.
Verder een nieuw bandje gekocht, heerlijk om eens al die bandjes bij elkaar te zien, is toch leuker dan gewoon online bestellen.
En ja, er staan ook veel klokken maar daar zie ik het probleem niet van. Zijn toch ook uurwerken?
Al met al had ik een zeer leerzame en nuttige middag.
Ga zeker volgende keer weer.
Irriteerde me wel blauw aan het feit dat ze al om 15:15 beginnen in te pakken terwijl de beurs tot 16:00 is.

17 likes

Maar dat te vroeg inpakken zie je helaas ook op veel andere beurzen.

1 like

Klopt helaas. Ik sta zelf regelmatig op de camerabeurs, daar beginnen ze pas om half 4 in te pakken. Ik begin om 4 uur.

1 like