RikkeTik Januari: Sfeerimpressies & Aanwinsten

Eindeloze rijen met staartklokken, zakhorloges, gereedschappen, ondefinieerbare onderdelen en oude horloges met af en toe iets leuks ertussen. Vond de kwaliteit van de aangeboden waar nog slechter dan de vorige keer. Tevens meer neppers dan ooit gezien verborgen tussen echte exemplaren.

Hoogtepunt der rariteiten toch wel deze ‘gong’ uit 1933 welke elk uur het ‘Horst Wessel-lied’ speelt. :grimacing:

5 likes

Die type 21 Dodane horloges zijn inderdaad erg gaaf.

Alleen dit exemplaar vind ik wat twijfelachtig. De lume ziet er wel erg matchend en perfect uit.
Ook klopt de urenwijzer volgens mij niet.

1 like

Geen dank! We hebben nu eenmaal het juiste gereedschap nodig voor onze kostbaarheden :wink:
Ik kan alles wat goedkoper is afraden, ik was ook zo dom.

Veel plezier ervan, het is een toptooltje :+1:

1 like

:joy::joy:

1 like

:flushed:

Maar ach, geen Nederlander die het herkent als je het aanheft of je klokje laat slaan…

2 likes

1700 voor die Zodiac?? PFF wat een prijzen…

1 like

Heb 2 x de rikketik gedaan maar ga er niet meer heen. Wat een aggenebbis rotzooi verzameling.

Hopelijk komt er een echte horlogebeurs in NL waar nieuw en gebruikt te vinden is. Rikketik is meer een antiek beurs met her en der wat geinige horloges.

4 likes

Hal lekker in tweeën delen. Polshorloges vs. overige meuk.

3 likes

Moest 'm googlen maar vind 'm leuk.

Ik ben nog nooit naar de rikketik geweest, en ik hoor wisselende verhalen. Ik hou wel van vintage dus mijn interesse heeft het wel. De spruitjeslucht kan ik wel verdragen.

3 likes

Precies!

Dan weet je niet wat de horloges waard zijn. Ik verbaas me juist altijd over wat voor kapitalen daar in die glazen doosjes liggen.

2 likes

Ik durf het er echt niet uit te geven daar!

Dag Piet, ik ben benieuwd welke neppers jij allemaal hebt gespot, die iwc van 100 euro nog gezien ( met zwarte leren band)

1 like

beste tijdstip om te gaan is voor openingstijd. Handelaren die extra betalen mogen voor openingstijd al naar binnen. Enerzijds begrijpelijk vanuit commercieel oogpunt, maar voor de horlogeliefhebber die op zondag een leuke vondst hoopt tegen te komen is het minder leuk.

1 like

Ik wilde alleen kijken voor een paar bandjes, maar tsja…

Deze had ik nog nooit gezien. Was al een tijdje op zoek naar een 24 uurs horloge en wilde eigenlijk niet aan de Vostok. Werd gepresenteerd als NOS, maar zitten wel een paar krasjes op de achterkant. Flink afgedongen.
Blij mee.

36 likes

Best veel, de IWC die jij noemt niet maar wel een nep vintage Rolex Submariner 5513 en Daytona, een Breitling Crosswind, Panerai Submersible en een aantal Tag Heuers en Tissots. Aan vintage durf ik me op de Rikketik niet meer te wagen.

1 like

Zou de handelaar toch minstens een rode kaart voor de volgende beurs moeten opleveren.

1 like

Volkomen los van de werkelijkheid. Ebay is er niets bij.

1 like

Tja veel verkopers hebben ook geen idee. Zag een verkoper een Seikotje ingeruild kregen maar hij had volgens mij werkelijk geen idee wat hij nou uiteindelijk kreeg. Bezel was niet origneel had ik hem laten weten daarna. :sweat_smile: Ook enkele mumbay specials gezien bijvoorbeeld.

1 like

IK heb een mooi leren vintage bandje bij ze gekocht.

2 likes