RikkeTik Januari: Sfeerimpressies & Aanwinsten

Ik was er voor het eerst. Hartstikke leuk om zoveel horloges bij elkaar te zien. Voor mij persoonlijk was het heel fijn om eindelijk eens een paar Datejusts te mogen vasthouden en van dichtbij eens rustig te kunnen bekijken.

Klopt het trouwens dat het op de Rikketik not done is om te passen? Ik heb niemand een horloge zien proberen, het bleef bij vasthouden en kijken. Misschien dat het weglooprisico met een horloge om de pols wel erg hoog is. Wél zag ik iemand even de achterdeksel van een horloge verwijderen (zonder te vragen, leek het); dat was blijkbaar prima.

Wat me verder opviel: véél Speedmasters, veel buitenlanders (Duitsers) en veel oude mannen. Maar zo’n beurs is natuurlijk verplichte kost voor horlogeliefhebbers.

8 likes

Nog nooit geweest, toch maar eens gaan :hugs:
Mvg. Bertjan

Dat klopt niet, ik doe dat geregeld! :grinning:

1 like

Verplicht? :thinking:

Ja, je moet er een keer geweest zijn om er een oordeel over te kunnen vellen maar ûh …”verplichte kost” doet me denken aan de spruitjes die ik als kind moest wegwerken anders kreeg ik voor straf geen toetje. Gelukkig hadden we een hond die alles at. Geinig trouwens, spruitjes en de Rikketik… de cirkel is weer rond. :wink:

7 likes

Dat bedoelde ik bij wijze van spreken. Het is sowieso niet te doen om beursbezoek te verplichten.
Laat ik het dan zo zeggen: ik zou iedereen aanraden een keer te gaan kijken :slight_smile:

3 likes

Oh echt? Dan moet ik nog een keer terug daar. :slight_smile:

1 like

Ik vraag het altijd even! Nog nooit nee gehoord.

De kraampjes in Keulen & Dusseldorf gaan meer over horloges, minder over klokken. Der/Die/Den/Dem/… Platz zu sein dus. Ook daar oppassen wat je koopt trouwens, aantal zelfde handel(aren)… :wink:

1 like

Sfeerimpressie en aanwinsten

12 likes

Holy smokes. …die Dodane!
Toevallig de naam van de verkoper onthouden??

Zo te zien ben jij bij het tafeltje rechts net voorbij de ingang geweest. Ik wilde daar een Bergeon 6767F springbartool kopen, maar meende een prijssticker van ~€ 50,- te zien. Achteraf kan dat haast niet zo zijn geweest. :thinking:

Kan prima bij bergeon :wink:

1 like

Ik dacht een prijsje van € 22,00 gezien te hebben aldaar.

1 like

Dag medeliefhebbers, ook mijn eerste keer rikketik. Ik zou zeker nog een keer gaan, inderdaad veel buitenlanders en speedmasters. Nadeel ook veelal contant betalen. Ik loop niet graag met veel geld op zak, en geen mogelijkheid om te pinnen in het beursgebouw. “Koopje” gezien van €6000 euro oordeel zelf( zie foto)

6 likes

Ik zou er ook geen goed gevoel bij hebben om daar bij een handelaar cash (zonder enige vorm van garantie) een duur horloge te kopen. Als er dan iets mis mee is heb je ook geen poot om op te staan.

Verder ook nog een stand gezien met mooie vintage tudors voor 7000+€. Die lagen dan tussen de zilvere lepels en wat munten. Wie betaald er no zo veel geld voor een horloge in die setting?

2 likes

Bedankt voor de foto’s. Leuk spul zo af en toe.

1 like

Die zou ik dan gewoon hier bestellen:
https://www.cousinsuk.com/product/bergeon-stainless-steel-fine-ends-6767f

1 like

Thanks, besteld!

1 like

Nope, kwam 'm tegen. Was van een bekende verzamelaar waar ik eerder wat van heb gekocht.

1 like

Vandaag ook voor het eerst geweest, pas vrij laat maar leuk om mee te maken en inderdaad interessant een hoop modellen nu eens in het echt te zien! Niets gekocht overigens.

Aanbod is inderdaad onwijs divers dus als je tegen iets interessants aanloopt moet je wel ff kunnen schakelen… :sweat_smile:

Vraag me wel af wat het beste tijdstip om te gaan. In de ochtend meeste aanbod en verkopers misschien eager voor een eerste deal of eind van de dag meeste kans op een ‘zacht’ prijsje? Zal voor allebei wel wat te zeggen zijn…

1 like