RikkeTik Januari Sfeerimpressies en aanwinsten

Top Avatar…:laughing:

2 likes

Wat vinden van het nieuwe avatar van CompleetGetikt:

Grappig of niet?

@menrik Wat een gaaf bandje op de LLD, heel apart. Echt alles staat dat klokje goed, ongelofelijk!

2 likes

En een foto van m’n aanwinsten :slight_smile:

De Heuer had ik om, de Speedmaster m’n vriendin:) samen met de Speedmaster Reduced het enige horloge welke ze wilt dragen

5 likes

Als je moest kiezen uit deze opties! :innocent:

Als je een foto maakt in een voor het publiek toegankelijke ruimte is er geen juridische beperking voor het maken van een dergelijke foto - wel een morele.

Het is een gewoon een leuke snapshot en zolang iemand niet in en compromitterende situatie verkeert (tegen een boom plassen, je hond slaan of een Seiko dragen) is er geen formeel bezwaar tegen te maken.

3 likes

Art. 21 Aw inzake Portretrecht m.b.t. persoonlijke belangen onder meer:

De afgebeelde persoon wordt in de afbeelding voor schut gezet of
belachelijk gemaakt. Bepalend is daarbij niet de bedoeling van de maker,
maar of het zo opgevat kan worden dan wel iemand zich door de foto in zijn
eer aangetast kan voelen.

Je weet het maar nooit.

Handelaren kopen ook vaak alles in zonder alles correct te checken. Denk maar aan ene Rene tijdje terug met een Rolex hier op HF. Al wist hij het zelf niet en was de prijs er ook niet naar.

Is een interessante vraag. En wat vind je? Is dat in dit geval aan de orde?

Niet mijn vakgebied. Het is aan de rechter. Maar het lijkt onwaarschijnlijk dat dit zover komt :grinning:
Maar ik wilde aangeven dat er wel mogelijkheden zijn om in beroep te gaan tegen foto’s die in het openbaar zijn genomen, als die je niet welgevallig zijn.

Oké, maar deze foto blijft gewoon een goed getroffen moment vind ik. Levert een glimlach op, maar niet op een manier dat je deze persoon onderuit haalt.

1 like

Ik zou hem niet plaatsen & ik vind het zeker ongepast dat iemand die zich “CompleetGetikt” noemt, hem als avatar gebruikt. Als ik de persoon op de foto was, zou ik dat feit als bewust beledigend & denigrerend opvatten. Maar ik ben ook niet zo schijnheilig dat ik ga ontkennen, dat het een briljante foto is. Het doet me afvragen wat de man denkt.

2 likes

Denigrerend ja
Grappig ook ja

Sowieso mislukt en niet grappig…

En zelf wel anoniem, nou karma weet je te vinden @CompleetGetikt! :wink:

1 like

Kan niet echt zeggen dat ie mislukt is. Hij staat er vrij aardig. Dat het niet grappig en ongepast is, laat ik in het midden.

1 like

Als je een klein beetje fatsoen hebt, haal die foto weg.

4 likes

Aanwinst van gisteren. :smile:
grts DJ

26 likes

Done

4 likes

Wat een serieuze boel hier zeg!

6 likes

wow, die Enicar! Mooi hoor.

1 like