Rikketik juni 2022 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Ondertussen met vader en zoonlief bij de Rikketik aangekomen. Niet druk…

11 likes

Buyer beware. Even de secondewijzer checken.

1 like

Leuke Rikketik, niet te druk, wel heg nodige aan bekenden gesproken, goed advies van @Cricket33 over de gekochte Kelton, een kop koffie met mijn altijd gezellige medejurist @Bernard en mijn naamgenoot @vintage.view zijn IWC cal. 89 gekocht!

Zometeen even poetsen en bandjes op de IWC passen!

32 likes

Ben (buiten een zakhorloge ketting) met lege handen weggegaan. Leuk om bekenden te zien en horloges te passen.

Oude meuk heet tegenwoordig “vintage” :grin:

2 likes

Inderdaad een stuk rustiger dan de vorige editie. Een aantal lege tafels maar voldoende aanbod om even lekker over de beurs te struinen.

@BG1 van passend advies voorzien, @vinwat had weer mooie spullen liggen, en @wbcoupe en @JimSoul waren op zoek naar leuk Tissot spul tegen de juiste prijs. Altijd leuk om forumgenoten tegen te komen.

En hoe zit het met de aankopen, hoor ik jullie denken. Al vrij snel een leuke Yema lady Diver in originele box en op originele rubber strap gekocht. Kijk naar die prachtige groene dial!

Later kwam ik een Q TIMEX Quartz uit 1978 op originele band tegen die ik niet kon laten
liggen.

Op weg naar de uitgang nog even langs de bandenman en met 4 bandjes weer terug naar huis. Al met al weer een geslaagde Rikketik.

39 likes

Keuzes, keuzes… :thinking:

Heel licht cognac struisvogelleder

Bruin hagedisleder

Felblauw struisvogelleder

Geel/oker rundleder

Donkerblauw struisvogelleder

Bruin struisvogelleder

24 likes

Ik ben weer terug. Ik verviel gelijk in een mechanisme wat ik ook bij een vorige liefhebberij, waarbij ook beurzen waren, sterk had. Met een filter rondlopen. Zie ik datgene waar ik mogelijk interesse in heb of niet. Mogelijk versterkt omdat ik ook nog met het gezin een andere verplichting had, maar de Volgende keer even wat meer tijd uittrekken. Het duurdere segment en die grote klokken hebben ook een ambachtelijke schoonheid waar ik ook van kan genieten.

Mijn buit is bescheiden met 7 horloges en wat gereedschap.

Monitor met ETA 2879

Allenby “Rocketmaster” met EB 1443

5 Wostoks 3x 2209 1x 2605 en 1x 2414

In oktober wil ook weer kijken als er geen andere agendapunten zijn binnen het gezin.

Bram

13 likes

Was leuk! Ik had ook een kleine aanwinst.

Ik ben een sucker voor geblauwde wijzers en kleine seconde op 6.

Het is trouwens een oversized horloge, ik denk 37-38mm. Dus geen standaard jaren '50 miniatuurtje.

Aardige Zweedse verkoper. Hij baalde een beetje van de slechte opkomst.

28 likes

Optie 1, 2 en 6, wat mij betreft.

2 likes

Altijd een leuke dag gehad met de rikketik maar viel deze keer viel wat tegen. Veel handelaren die ik altijd zag waren er niet en dat is al zo sinds corona. Wel een paar leuke dingen gezien en in m’n handen gehad waaronder een Omega big bleu ( 3800 euro) die als hij in een betere staat was geweest mee naar huis was gegaan. Had een eternamatic gekocht( klein maar fijn met z’n 36 mm) maar bleek niet goed te resetten waarna ik 'm terug kon brengen met geld terug met daarbij de afspraak dat ik het horloge de volgende keer alsnog koop al hij in orde is. Zo kan het dus ook!

4 likes

Deze 2 gekocht:

Zoek nog iemand die zich wil wagen aan een
Baumgartner 582 (pen anker) om te servicen.

15 likes

Dit is geen foto van deze keer…zie mezelf erop staan en had toch echt geen wit vest aan deze keer :grin:

5 likes

Met m’n dochter voor het eerst naar de rikketik vandaag. Best leuk en daar @vinwat ontmoet en m’n dochter meteen maar twee horloges bij m gekocht. Mooie Wittnauer en een Solvil Titus. Leuk! Zelf deze accutron gescoord

28 likes

Deze is perfect voor de zomer!

17 likes

Leuke aanwinsten
.

1 like

Samen met @JimSoul op Tissot jacht geweest. Maar geen horloges gekocht, alleen een paar bandjes:

16 likes

Ben ook (weer) geweest maar ik heb het nog nooit zo rustig gezien… Blijf het altijd leuk vinden om daar even te struinen maar was vandaag weer snel onderweg richting huis

2 likes

Mooi Wilko! Op welke horloges ga je ze dragen? :ok_hand:

1 like

Weet ik nog niet, gaat in de voorraad. Zijn oneven maten, lastig te vinden als je ze zoekt, dus handig om op voorraad te hebben :blush:.
De rechtse is een echte croco. Die koop ik zelden omdat ik ze te duur vind, maar deze was maar 15 Euro.

4 likes