Rikketik, Meeting en Limited!

Maar zonder foto’s… Ik was mijn camera vergeten en heb 'm nu niet bij de hand :frowning:

De Rikketik was aan de ene kant erg leuk maar ook weer niet. Niet zo leuk was dat ik een eigen tafel had om zooi ter ruimen. Dat is aardig gelukt, maar ik kan daardoor niet zo veel rondlopen als ik wil (ondanks dat ik er regelmatig niet was:)).
Wat wel erg leuk was dat er veel forummers zich even kwamen melden aan de tafel. Oude en nieuwe gezichten, altijd leuk om weer even een paar woorden te wisselen.
Ik heb nog een leuk duikhorloge kunnen scoren met een dieptemeter met het systeem ala Favre-Leuba Bathy en bovenal kwam Chris (Morse) aan met een project waar hij een tijd voor me aan heeft “geknutselt” (met een bijdrage van Freddy) dat bijzonder goed is gelukt! Daarover meer als ik wel foto’s kan maken in een eigen topic! Het is spectaculair (als je er gevoel voor hebt)!

De Meeting begon om 15:30 gelijk al goed, na korte tijd waren er al een mannetje of 15 dat opliep tot 18 man en 1 vrouw. Ten opzichte van vorige jaren een lagere opkomst maar afgezet tegen het lagere aantal Limiteds (20) een erg goede opkomst. En het was erg gezellig! De uitreiking van de Limited volgde na een uur of anderhalf. De “ontvangers” waren zichtbaar erg tevreden over het resultaat. Daarna hadden we een verloting met prachtige bijdragen van juweliers Verlinden en Pijnenburg. Na nog enkele drankjes was het rond 18:30 afgelopen. Een groot succes imho!

Ik ben zelf ook erg blij met de Limited, ik hoop dat er op korte termijn wat foto’s komen van zowel de Limited als van de meeting door Tom die zijn camera vol heeft geschoten!

Rikketik was goed voor mij,heb een leuke Seiko chrongraph gevonden voor een redelijke prijs.
Neutrale band erbij gekocht en nieuwe pushpins.
Heb vorige keer minder geluk gehad met pushpins,maar ook dat komt goed.
Aansluitend uitreiking van de limited bijgewoond.
Niet direkt mijn smaak maar ik vind het wel een mooi horloge met een ingetogen uitstraling.
Bij de verloting badlaken gewonnen en op de terugreis nog effe half uurtjr file.
Al met al een geslaagde dag.
Henrik en alle anderen die zich ingespannen hebben om dit te organiseren bedankt en tot een volgende keer.

met vriendelijke groet,

Aad
foto’s van de nieuwe aanwinst komen zo snel mogelijk in de Vintagelijst.

Ik ga proberen om morgenavond wat fotos te posten

Toch weer leuk om de bekende en weer wat nieuwe gezichten te zien. Ik denk dat dit de laatste keer is geweest dat ik zelf een tafeltje heb genomen op de Rikketik. Ik vind het zelf namelijk véééééél te leuk om rond te lopen en wat kleine flut dingetjes te kopen, dat geeft me meer voldoening. De Meeting was ook leuk ondanks de wat mindere opkomst. De volgende keer beter zullen we maar zeggen, ik ben nu al benieuwd naar de volgende limited.

Voor mij was dit de eerste ‘Rikketik’ en moet zeggen dat het best leuk was.
Wat een drukte zeg !.
Ondanks dat de officiele openingstijd 10:00 uur was, moest ik om 09:30 al zoeken naar een parkeerplaats.
Binnen was het erg warm en veelal schuifelen langs de tafels.
Hoewel ik de indruk heb dat ik alle aangeboden horloges stuk voor stuk in m’n hand heb gehad, (kan natuurlijk nooit) ,heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht, nml. een Citizen 8110 chrono en een mooie Seiko Bellmatic.
Wel lag er een fraaie Poljot met alarm, maar de verkoper herhaalde wel tot drie maal toe dat het horloge liep, maar hij wist echter niet hoe nauwkeurig.
Omdat hij hier zo stellig van was heb ik het maar laten zitten.
Ik zal dus wel niet alle horloges hebben gezien. Wel een paar leuke nato’s gescoord voor mijn Poljot Strela, die daardoor steeds een ander uiterlijk krijgt. Leuk om daarmee te experimenteren.
Ook een paar van die (veel te weinig natuurlijk) horlogestandaartjes, zodat de verzameling er wat meer geordend bij staat.
Volgende keer weer, zeker weten.

groets,
arrie rombout

Dit was voor mij de eerste meeting, en ondanks dat ik geen limited had besteld, was het erg leuk. Heerlijk om enthousiast te zijn over een horloge, zonder meteen glazig aanekeken te worden, met een group lotgenoten.

Ook namens mij bedankt Henrik, en natuurlijk Juweliers Verlinden en Pijnenburg.

Groeten,

Martin

De Aerowatch, tegen welke andere achtergrond dan de lucht te fotograferen? Dat is voor een beperkte fotograaf als ik ben niet makkelijk maar ik ben toch niet ontevreden over het resultaat! En dat geldt ook voor de Limited!

Ik was blij dat toen ik 'm voor het eerste in het echt zag de cijfers niet zo heel groen waren als op de foto in de aankondiging. Hij oogt kleiner dan hij is (40mm), bij mensen met een normale pols staat het horloge daardoor imho erg goed!

De foto van de achterkant, de beschermfolie heb ik er op laten zitten aangezien dit nummer 14 is en deze nog op zoek is naar een baasje. Misschien moet ik JC eens een belletje geven? Het uurwerk is mooi afgewerkt!

Aerowatch nam de Limited erg serieus getuige het extra certificaat waarop in 4 talen (maar geen NL) te lezen valt dat deze Limited voor ons gemaakt is en in een oplage van slechts 20 stuks! Dat vond ik een erg aardig detail dat het geheel nog wat meer meerwaarde geeft.

Een echte collectorsitem derhalve!

Mooi hoor. En exclusief omdat er alleen 20 van gemaakt zijn.

verzamelaars verzamelt u. dat leek het thema wel.
ik was er dus ook en voor het eerst. vroeg op, en om 0715 vertrokken, zodat we voor 9.00 aanwezig waren.
in de loop van de dag een handje geschud met uw “leider” - Henrik
Robbie was nogal druk met verkoop van tal van mooie seikos dus maar niet lastig gevallen met mijn vraagjes.
behalve de naam (rikketik als naam, heeft wat mij betreft een ongelofelijk knullig image, zal wel uit de 50er jaren stammen) prima georganiseerd.
strak op tijd, zaal open om 9.00 en dat is ook wel nodig.
vanaf 1030 onaangenaam druk al geeft dat weer nieuwe interessante ontwikkelingen.
wat me verder opviel is dat de toegangsprijs werkelijk heel correct is.
de eerste de beste rommelmarkt in arnhem of brabant vragen ze al 2 tot 3 euro voor.
voldoende ruimte tussen de tafels en interessant aanbod.
zo heb ik wegens de beurscrisis niets gekocht maar wel gezien en vastgehouden: 2 schitterende Gruen Alpinas met een aegler uurwerk. toch goed om die dingen in de hand te hebben en niet vanaf internet te beoordelen.
de verkoper was een wazige pool die niet zijn hele naam op wilde schrijven maar wel een - mobiel?- nummer in belgie. volgende keer eens kijken of ie ze nog heeft. mooi aanbod wat hij had liggen, maar dan vraag ik me af waar het vandaan komt als je geen naam afgeeft. de vele heren uit Maastricht doen het dan beter, keurig aanbod.
ik lach me de broek vol als iemand met een lulverhaal een omega aanbied en te horen krijgt dat het uurwerk een cal 500 hoort te zijn en dit is een 565 oid.
daarvoor had ie al bij een ander geprobeerd iets te lozen. strategie: mag ik die eens zien en dan overstappen op ik heb dit nog te koop. komisch!
ook interessante andere liefhebbers gehoord die met verbazende knowhow in staat zijn om feiten op te lepellen alsof ze met een usb kabel aan internet vastzitten.
ik was er met een collega die altijd met een juwelier horloge maker gaat + een vriend. een voorrecht om mee te mogen kijken+dat de horloge maker er natuurlijk echt kijk op heeft.

ook interessant hoe smaken verschillen - van mijn leven geen 25000 euro voor een rolex duik horloge. een ook geen 2000 voor een heuer chronograaf. kwestie van smaken verschillen.
al met al een fraaie dag, interessante handel gezien, leuke onderhandelingen gehoord en vooral veel enthousiaste liefhebbers gezien en gesproken.
een volgende keer weer - danwel dit quattro gaat eens op jacht in maasstricht.
vragen? - geen vragen!
:-}
groet
Willem

De foto’s

Mooie foto’s Tom.

Gefeliciteerd allen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de limited in het “echt” veel mooier vind dan de aankondiging vermelde. Hierbij houd ik me alvast van harte aanbevolen voor de 2009 limited, mits ik die kan betalen natuurlijk :stuck_out_tongue:

Bedankt voor de foto’s Tom. Aan de horloge’s te zien was TJVreeken ook aanwezig? (Pojot, Omega)

En wie is nou eigenlijk wie op die foto met al die verschillende personen?

Zeer mooi horloge, de limited. Goede keus en smaak en zeer goed caliber.
Zijn prijs waard.

Ik ben spijtig genoeg niet naar de Rikketik en meeting kunnen gaan, pas terug van verlof.

Hulde aan de organisatoren.

Jammer dat ik niet bij dit top-evenement kon zijn… De vrouw was op pad en ik dacht niet dat jullie het zouden waarderen als ik mijn twee kleine apies mee zou nemen…
Volgende keer beter.

groet
Mark

Tom, jij wordt ook vrij handig in foto’s maken zeg! Je levert de laatste tijd alleen nog maar top-foto’s (nieuwe camera toch?)

Limited ziet er netjes uit. Valt me op dat de rotor zo goed is afgewerkt met Geneva stripes en de mooie gravering.

En nu een vraagje: op de site staat altijd de de beurs om 10 uur opent. Sommige zeggen 9:30, andere 9:00. Ik was er volgens mij om 9:45 en toen was het al druk. Opend de beurs dan om 9:00?

Haha, is mijn ‘collectie’ zo herkenbaar? Wel leuk trouwens! Ja, ik was er ook.
Erg leuk om even lekker over horloges te kunnen kletsen en een paar forumleden te ontmoeten.
Ook nog een leuke Raketa gekocht. Die zet ik zo op het Vintage gedeelte.

Heb al een tijdje deze camera. Het is vooral de flitser die het hem doet en het goed instellen daarvan.
Lens is belangrijker maar een flitser misschien nog wel meer.

Bedankt voor de info en de foto’s. Volgend jaar hoop ik ook weer van de partij te zijn.

Gerwin