Rikketik : Modena PUW 360

Afgelopen zaterdag op de rikketik geweest, het was weer leuk rondneuzen daar. Zoals altijd ontzettend veel rotzooi op de tafels en ook veel vage typetjes die was rondstruinen daar :wink:

Gerard en Abe even ontmoet en naar ik meen Jurgen ( die stond dan met Gerard te praten, stom om me niet even voor te stellen ) En natuurlijk even bij Rob langs geweest. Twee keer zelfs, de eerste keer was het te druk om z’n horloges te bekijken.

Toch wat gefrustreerd dat ik niet echt wat gevonden had nog een keer wat tafels langsgeweest, een duitse aanbieder had ergens in een doosje onder de tafel nog wat horloges liggen, waar ik dit mooi exemplaar vandaan haalde, met een leuk uurwerk erin.

Gezien het uurwerk zou hij ergens van 1963 - 1969 moeten zijn, deze heeft een gedeelde platine dus is een nieuwer type PUW 360 dus ik schat eerder richting de 1969 dan 1963. Het horloge is in een mooie staat, de wijzerplaat is nagenoeg perfect. En hij loopt sinds zaterdag ook nogeens keurig op tijd.

Hier wat foto’s

en een foto van de bijzondere opgelegde indexen :

Gefeliciteerd met de aanwinst. De indexen vielen mij als eerste op, het lijken wel gebakjes! Erg leuk!

mooie wijzerplaat! gefeliciteerd met je aanwinst.

Groet,
Arno.

Apart die indexen!

Veel plezier met je nieuwe rikketik-aanwinst!

Moi ingetogen ontwerp, gefeliciteerd!

Maareh Vintage Horlogeforum eh… :wink:

Een mooie vondst Master Fan !

En zo te zien in heel goede staat. Deze werkjes zijn eenvoudig maar oerdegelijk gemaakt Ook de “textiel” - wijzerplaat is (tu).

Kortom, wéér eentje dat in goede handen is gevallen.

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

– moved topic –

Die wijzerplaat vind ik tof! En dat in combinatie met die leuke opgelegde indexen! Mooi! (tu)

Mooie aanwinst Master-Fan. Die indexen doen het hem! Leuk dit vintage gedeelte:)