Rikketik Oktober 2021 Sfeerimpressies en Aanwinsten

Ik vond deze Rikketik tegenvallen.

Weinig boeiends gezien, veel fakes (1 stand bomvol), allerlei op zich mooie horloges die compleet kapotgepolijst waren.

Ook veel prijzen gezien waarvan ik dacht: nee, los van de realiteit.

Qua bandjes was het aanbod ditmaal eveneens tegenvallend. Gelukkig heb ik wel een leuke horlogeroll gevonden.

5 likes

Kom er net vandaag met @Cihanski . Vond het zeker leuk. Veel vintage, en gave modellen van merken die ik nooit eerder heb gezien. Niet super veel ‘moderne’ horloges, maar tof om het een x gezien te hebben. Had wel een Tudor en Rolex in de hand waarvan ik overtuigd was dat het een fake was, maar wilde de beste man niet beschuldigen. Stond ook geen prijs.

Voor vintage liefhebbers zeker de moeite waard. Voor iemand die alleen nieuwe of zeer jonge modellen zoekt kan het tegenvallen.

6 likes

onbegrijpelijk he. En dat op een horlogebeurs. Die verkopers moeten volgende keer geweerd worden.

22 likes

Dat is al jaren zo. En dan staat er in de voorwaarden dat fakes verboden zijn :joy:

3 likes

De oudjes zijn vroeg uit de veren :wink:

1 like

Ik zou graag de politie er eens laten checken (douane).

2 likes

Lijkt wel een rij voor mensen die naar een kerkdienst gaan

3 likes

Daar staan tegenwoordig gelukkig geen rijen meer.

10 likes

Lekker man, en over 5 dagen een uitbraak :sweat_smile:

7 likes

Nooit naar IKEA geweest? Volgens mij ook jong volk. Maar ik ben er lang niet meer geweest… ik krijg altijd van die boze blikken wanneer ik mensen opzij duw :flushed:

2 likes

Ik heb nog 2 kaartjes over voor de rikketik. Gratisssss. Pb me maar

1 like

Maar niet van Chlamydia :joy:

1 like

De ikea vermijd ik ook tenzij het echt niet anders kan. Dat is mij echt te druk.

1 like

Vervelende rotopmerking want:

Vervang " kerkdienst " voor " moskee " en HF is te klein.

12 likes

Van mij mag het vervangen worden voor moskee. Enkel, wat ik ermee bedoelde is de leeftijd van de opkomst. Bij moskee staat mij niet bij of hier veelal ouderen op af komen.

Ik ben overigens bewust dat het voor sommigen vervelend is dat kerken aan het vergrijzen zijn. Kan er zelf ook niks aan doen. :man_shrugging:t3:

6 likes

Het gaat uitsluitend om de opmerking van @HorlogeOpa

3 likes

:joy: :joy: :joy:

1 like

:grin: dat, en in een straal van 10km rond de Rikketik zijn bij alle supermarkten de spruitjes uitverkocht :wink:

9 likes

Ach @HorlogeOpa is van de generatie die hele cultuur en geschiedenis in een oude doos buiten de deur heeft gezet. Zo’n opmerking is dan ook te verwachten. :man_shrugging:t3:

Verder zal ik hier dan ook geen woorden meer vuil aan maken.:sweat_smile:

10 likes

Was voor @Kahan en mij de eerste keer Rikketik, en dan is het weldegelijk een leuke ervaring :ok_hand:

Veel vintage en leuk gesprek met Rob van MonsterWatches gehad over de toestanden bij Seiko wat betreft uurwerken. Twee uur later zonder aankoop weer buiten, trots op mezelf haha :rofl:

7 likes