Balen… Hoe was de Rikketik?
En intussen ietwat flatulent? Een uitgekiend dieet de dag voor de Rikketik kan wonderen doen
Het was u dus
Ik was er van 11.00 tot 13.30 ongeveer. Mijn eerste RIkketik en voldeed aan mijn verwachting. Erg druk - en dat is goed voor de horloges lijkt me. Ook veel klokkenspul en antique zaken. Ik vond het wel erg donker binnen waardoor veel horloges slecht te zien waren. Mijn pinapparaat deed het niet dus had ik ook geen geld bij me. Heb me goed kunnen inhouden.
Fluted Seiko’s, die ik nog niet kende (bij Monster Watches denk ik)
![IMG_20211017_124641|665x499]![IMG_20211017_124638|665x499]
(upload://ikyK3CwBnvSF9l2WHNcQ6OFFlLG.jpeg)
5th amendment
Eerste keer heen geweest met de gedachte “ik moet er toch een keer geweest zijn”, voorbereid op het ergste, mede door HF. Ik vond het 100% meevallen. Veel Omega’s, Heuers en Accutrons gezien. Een aantal leuke gesprekken gehad en zelfs nog een Accutron gekocht. De conditie van veel horloges vond ik minder, maar het aanbod was redelijk ruim.
Ik had meer wand- en tafelklokken verwacht, meer troep, meer stoffige lui. Dat viel allemaal reuze mee, genoeg vitrinekasten met horloges om door te snuffelen. Het aantal louche handelaren en fakes was hoger dan verwacht, dat mensen die spullen durven aan te bieden op zo’n beurs is mij een raadsel. De hal vond ik slecht verlicht en slecht geventileerd.
Zit te twijfelen om er volgende keer ook te gaan staan met een standje, als iemand ervaringen of tips daarover heeft, graag!
Mijn aanwinsten:
eigenlijk zo’n beetje traditie… aan’t eind van de dag, als alles en iedereen al aan het opruimen is, stiefel ik nog even bij Rob van Monsterwatches langs… hij heeft altijd een resem Nato bandjes bij zich… en daar mag ik graag in snuffelen…
De Oogst van vandaag dus… 3 mooie Nato’s… vooral de donkerrode is meteen al mijn favoriet, soepel, en een mooie kleur…
't was wel flink druk, maar ik heb gemerkt dat de horlogeliefhebbers een beetje de paden met klok onderdelen meden, en dat was nou net waar ik stond…
Volgende Rikketik moet ik toch echt zorgen dat ik een werkbank bij me heb… in elk geval heb ik wat voorbereidingstijd nu, en vandaag toch wel een paar serieus geinteresseerden gesproken… met een beetje mazzel zitten daar wel een paar werkbanken in…
Ik vond het een prachtige dag
Het was hartstikke leuk, te druk en de ruimte was totaal niet geventileerd. Met een vriend en 2 vriendinnen geweest.
Er word heel veel troep aangeboden, maar wie goed zoekt… Deze gepast en ik denk nog aan een inruil van mijn stalen explorer.
Niemand? Nou dan maar de onthulling:
In plaats van een beschrijving van de Rolex Datejust met ‘Wideboy’ markers, had de beste verkoper (bewust of niet) een bordje:
Rolex Datejust Whiteboy
Ja leuk is dat he, die verbasteringen. De groenteboer bij mij op de markt verkoopt ook Gouwe Liesjes, Krennie Smis en Krep Foeten.
Vond het prima te doen op de Rikketik. Eerst een cappuccino en een gevulde koek halen en dan rustig over de beurs lopen op zoek naar leuke horloges. En onderweg wat oude bekenden tegenkomen en bijpraten. Prima tijdverdrijf voor een zondagochtend.
Heb uiteindelijk niets gekocht. Een kruistocht naar beschikbare en werkende geldautomaten in de wijde omgeving van Houten had helaas €0 opgeleverd . Dus zonder cash geld op zak over de beurs gegaan. Weer eens iets anders
.
Heb nog wel een leuke goldplated ELKA gezien. Je weet wel. Dat horlogemerk met Amsterdamse roots.
Fraai exemplaar met Lemania uurwerk. Vergelijkbaar met de Calibre 1040 van Omega en de Navigator serie van Tissot.
Leuk om weer eens live op de Rikketik te zijn. Op naar de volgende!
Eindelijk was er weer een Rikketik samen met mijn vrouw gegaan en het viel mij deze keer erg tegen.
Er was veel vintage en weinig “moderne” horloges.
Persoonlijk vond ik dat er veel nep spul was en ik begrijp niet dat dit getolereerd wordt op een horloge/klokken beurs.
Ik was op zoek naar een Omega PO 42mm met oranje bezel maar ik ben helaas niet 1 Omega PO tegengekomen.
Wel een leuk gesprek gehad met Jan over de Titanium watchtools, hij had ze bij en zelfs 1 met de inzetstukjes.
Ik vind dat echt een heel mooi tooltje en kan bijna niet wachten tot hij geleverd wordt…
Waren rond 11:00 binnen en om 14:00 stonden we weer buiten zonder horloge maar met een aantal vulpennen(hobby van mijn vrouw).
Hopen dat bij de volgende Rikketik wel iets meer moderner spul aanwezig is.
Je moet alleen bedenken dat je ook 3K cash bij je moet hebben voor een PO.
Dat is niet altijd even handig op een beurs…
Alles boven de 2K moet net ff anders in de praktijk. Was trouwens ook evident dat de Omega Speedmaster het meest ingeruilde (te koop aangeboden) horloge is. Overal Speedmasters (-:
De cash was geregeld, en inderdaad veel Speedmasters.
En wat vroegen ze daarvoor?
€1.100,- meen ik.
Die worden er ook bepaald goedkoper op.
Verklaar je nader …