Hallo iedereen, hierbij mijn eerste bericht als lid van deze site.
Ik ben een liefhebber (maar wel newbie) in de vintage klokken wereld maar al heel lang een diep verlangen een Omega uit mijn geboortejaar te kopen (1975).
Nu ga ik 17 juli naar de Rikketik. Zijn er tips die jullie kunnen geven vwb waar op te letten, wat wel te doen, niet te doen, handelaren die jullie aanraden etc etc?
Alle reacties worden enorm gewaardeerd!!
Welkom op dit forum! Meestal is Ferrie Schweizter er ook. http://www.vintagehorloges.nl/
Hij is de Omega restaurateur in Nederland en verkoopt ook (vintage) Omega’s.
Bij hem zit je gegarandeerd goed en wordt je niet beduveld of zo.
Alleen of hij ook iets voor jouw heeft? Het beste kan je vooraf deze week even contact met hem opnemen dan kan hij eventueel iets voor je meenemen.
Verder zijn er wel meer handelaren, maar dan moet je gewoon zelf goed weten wat er te koop is en bij wie je goed terecht kan.
Ik kan je daar niet verder bij helpen. Wellicht één van de andere forumleden?
Special version " apollo Soyuz " 500 pces produced, edited for the US-USSR spacial rendez-vous of the 17th of July. Dial only labelled “omega” and with the mission patch at 12’. Caseback engraved with GeminiApolloSoyuz surrounding a patch with a rocket and a globe.
Ja ik ben geslaagd, ik ben trotse eigenaar van een Omega Speedmaster Mark II uit eind jaren 60.
Ferrie is een geweldig aardige man. Ik had met hem afgesproken op de Rikketik en heeft me in alles begeleid, geholpen en advies gegeven. Hij had zelf niet een klok bij zich in mijn prijsklasse / model maar wist er uiteindelijk wel eentje te vinden voor me. (Mijn eigen zoektocht was op niets uitgelopen). Helemaal gereviseerd door (hoe kan het ook anders) Ferrie zelf. Het was mijn grootste uitgave ooit maar ik kijk elke dag blij naar mijn Omega en krijg er telkens weer een “Wow” gevoel van.