RikkeTik Sfeerimpressies en aanwinsten

Toen rien zich ingeschreven heeft was hij 66 jaar, dus hij wordt hier niet ouder.

2 likes

Vanmiddag even tijdje rondgelopen , gekeken bij en naar een Omega Seamaster Planet Ocean maar ging hem toch niet worden.
Ook nog voor een redelijke Rolex Datejust gekeken maar ook dat ging toch niet door.
Uiteindelijk wel een Rolex gekocht, wel een maatje groter maar kon hem echt niet laten liggen.

Pieter.

10 likes

Helder. :thumbsup:

Doelde meer op je (zoals ik het las) meerdere SuperCompressors! Leuk even te horen hoesie Tropics heten, wat is trouwens de verbinding van de “basket weave” met Rolex?

Moet je niet bewerken in zwart wit, zo lijkt ie op mijn 655. Goede aankoop trouwens!

1 like

Geen horloge maar een knutselsetje en een lampje gekocht.

3 likes

Veel te warm, spruitenlucht en veel en veel te veel ouwe troep.

Wel een NATO bij Rob gekocht voor een prikkie en tevens gehoord dat er nieuwe natos aan komen die en langer zijn en de sluiting anders heeft :+1:t2::+1:t2::+1:t2:

5 likes

Je houdt het spelen in een lagere divisie aardig vol Edwin. :relaxed:

1 like

Dit horloge bevat een ETA valgranges, een vergrootte maar ook verbeterde versie van de 7750.

Hier kan je er meer over lezen.
Te herkennen doordat de datum verder naar buiten staat dan wat bij een 7750 mogelijk zou zijn…

Werkelijk uitzonderlijk in een horloge aan deze prijs. Ik heb overigens exact hetzelfde horloge, wel iets meer aan betaald maar was nog steeds value for money :wink:

2 likes

Werd vaak gemonteerd blijkbaar als klant geen stalen band wilde (dragen of kopen).

De basket weave vind ik persoonlijk wel echt mooi, zeker t.o.v. de Star, die toch meer een soort ‘lederlook’ nastreeft, waar een basket weave meer ‘eigen’ is.

9 likes

Gottegod wat een mooi ding. Veel draagplezier, maar dat kan bijna niet missen.

En het bevalt heel goed :wink:

1 like

Met een voldaan gevoel weer van de Rikketik afscheid genomen. Dit keer een boekwerkje, drie bandjes en een leuke flashy Lincoln rijker :slight_smile:

Fijne avond!

3 likes

Erg warm idd.

1 like

Ook maar even langsgegaan. Was op zoek naar een banden in een aparte maat. Uiteindelijk geslaagd voor een 19mm oyster voor m’n Seiko Lord Marvel, maar een donkergroene krokoprint band met 21mm bandaanzet heb ik niet kunnen vinden. Terwijl dat toch niet heel specifiek is, dacht ik :wink:

Verder bleef ik me verbazen over het handelen daar. Handjevol kerels gezien die met enkele horloges in de zak, etui of rolkoffertje (!) alle stands afgaan voor een dealtje of een ruil. Zo trok een gozer een etuitje vol met jonge Rolexen open om te ruilen voor eh… Nog meer of andere Rolexen?

Verder durf ik het nog niet aan een horloge te kopen. Voor een paar tientjes misschien wel, maar voor dat geld lag er niks spannends (meer). Voor een paar honderd kom je in de buurt van wat leuker spul, maar dan heb ik weer het idee dat je snel een kat in de zak koopt. Dan valt je aankoop stil en kun je gaan bellen naar Tjechië, zeg maar.

Oh ja, verder was het warm. Spruitjeslucht viel mee, hier en daar de onvermijdelijke zweetwalm.

Mooi spul.

Zo klein, maar zo gaaf. Een vierkante chronograaf. Dat rijmt.

Van de stand voor de ingang. Op de tocht zitten met kapitalen aan Rolexen et. al.

Voor degene die naast hun bustes van Eichmann en Göring nog een plekje overhebben.

5 likes

WTF! Die smaakvolle bustes heb ik dan weer gemist…

:joy: :joy: :joy:

Goede samenvatting van Rikketik overigens!

1 like

:joy::joy::joy:

Niet te geloven dit.
Ik zag vorige keer ook al een horloge met Stalin en Hitler gebroederlijk naast elkaar…

1 like

Ze waren ooit ook dikke vrienden.

2 likes