Rikketik Spaceview true vintage ( project 2009 deel 1)

Deze spaceview gescoord in een wonder doos van Alain vorig jaar op de rikketik, vandaag een dagje vrij dacht lekker met de hond te gaan wandelen alleen maar regen uhhh.

Regen regen wat fijn dacht ik, rust dus effe tijd om de spaceview open te maken voor inspectie.
Eerste oordeel staat is redelijk / matig de vorige eigenaar had de batterij te hard
aangezet (1.55 ipv 1.35) dus ik zal de spaceview een beurt geven en ombouwen naar
1.55 volt dit jaar ( 11 maanden de tijd moet lukken ) dus tips zijn van harte (tu) horlogemakers
op het forum.
Hier wat plaatjes, was er wel even zoet mee tijdens het maken en plaatsen van foto’s.

A nice piece of work zou ik zeggen.
mvg,
johnny

Mooi hoor.
Ben je wel zuinig op dat plastic ringetje dat om je batterij zit?
Die batterijen mét ringetje zijn stukken moeilijker te vinden dan zonder.
Succes met je project.

de vorige eigenaar had de batterij te hard aangezet (1.55 ipv 1.35)

De batterij te hard aangezet?

1.35V is typisch voor die tijd, dat waren kwik-batterijen. Toen kreeg je zilver-oxide, en die zijn 1.55V. Veel wat op 1.35V is ontworpen werkt niet op 1.55V (lichtmeters uit camera’s uit die tijd zijn ook klassieke voorbeelden).

Hier vind je een 1.55V cel met ‘reductie’, misschien is dat wat er nu ook in zit (die ring).

http://www.smallbattery.company.org.uk/sbc_accucell1.htm

Gefeliciteerd met de aanwinst(tu) Echt een ikoon uit de horlogerie volgens mij.
Veel plezier!

Ja leuk, jammer dat er niet vaker elektrische horloges langskomen!

Ja, dit is inderdaad leuk om te zien. En zoals Tom al aangeeft, moet dit haast wel een icoon uit de horlogerie zijn. 'n Mooi horloge! (tu)

We horen het graag als je 'm weer aan de praat hebt! :slight_smile:

Dan is dit misschien iets voor je Henrik (Duits is voor jou geen probleem meen ik)
http://www.booksimonin.ch/edition_nouveautes.asp?PageNo=2&cat=
boven aan de blz.

En hij heeft nog een paar andere leuke dingen

Dat je niet per ongeluk tegen de secondenwijzer komt en deze achteruit duwt, dan kunnen de palletjes, van de stemvork stuk gaan.

Mooi horloge, heb ook dit model maar in stalen versie, moet ik ook nog in orde maken.